Kalufsen
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Kalufsen

    Tyckte att Mion har väldigt lite hår på huvet... Men så tittade jag på bilder från bara några månader sen och om man jämför med då har han verkligen fått en massa hår! Och så underbart söta lockar i nacken, helt ljuvliga!!

    Om man tittar på kort på mej när jag var liten så hade jag oxå ganska lite hår fram tills jag var kanske 2, sen brakade det loss och kom massor. Så jag antar att han får mitt hår.... massa lockar och krull alltså....

    En tjej jag träffat ibland på Öppna förskolan har redan klippt sin son 2 ggr och han har verkligen MYCKET hår.

    Börjar dom bli långhåriga era små? Jag antar att Singoalla redan klippt Simon nån gång va? Han hade ju helt underbart mycket hår redan i maj när vi var på Skansen
  2. 1
    Kalufsen Tyckte att Mion har väldigt lite hår på huvet... Men så tittade jag på bilder från bara några månader sen och om man jämför med då har han verkligen fått en massa hår! Och så underbart söta lockar i nacken, helt ljuvliga!!

    Om man tittar på kort på mej när jag var liten så hade jag oxå ganska lite hår fram tills jag var kanske 2, sen brakade det loss och kom massor. Så jag antar att han får mitt hår.... massa lockar och krull alltså....

    En tjej jag träffat ibland på Öppna förskolan har redan klippt sin son 2 ggr och han har verkligen MYCKET hår.

    Börjar dom bli långhåriga era små? Jag antar att Singoalla redan klippt Simon nån gång va? Han hade ju helt underbart mycket hår redan i maj när vi var på Skansen
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    ha ha vi har faktiskt inte klippt på längden men luggen är ju klippt ett antal gånger för att han ska kunna se ngt överhuvudtaget
    Men jag kan väl säga att det är rätt långt i nacken ....
  4. 2
    ha ha vi har faktiskt inte klippt på längden men luggen är ju klippt ett antal gånger för att han ska kunna se ngt överhuvudtaget
    Men jag kan väl säga att det är rätt långt i nacken ....
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Det kan jag tänka mej

    Vilken underbar bild! Och man ser ju bara där vilken ljuvlig kalufs han har!
  6. 3
    Det kan jag tänka mej

    Vilken underbar bild! Och man ser ju bara där vilken ljuvlig kalufs han har!
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Dottern var nästan värre
    Jag har en gammal hemsida som jag påbörjade med de andra men sedan låit rinna ut i sanden men bilderna ligger kvar, kolla in dottern under galleri 6-8 månader gammal http://www.hem.passagen.se/lindersso...extillatta.htm
  8. 4
    Dottern var nästan värre
    Jag har en gammal hemsida som jag påbörjade med de andra men sedan låit rinna ut i sanden men bilderna ligger kvar, kolla in dottern under galleri 6-8 månader gammal http://www.hem.passagen.se/lindersso...extillatta.htm
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Haha wow! Vilket charmtroll!!

    Till och med toffsisar fick ni till, helt fantastiskt!

    Hade du och/eller din man mycket hår också när ni var små... Och storebror då, han oxå?
  10. 5
    Haha wow! Vilket charmtroll!!

    Till och med toffsisar fick ni till, helt fantastiskt!

    Hade du och/eller din man mycket hår också när ni var små... Och storebror då, han oxå?
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Tittade vidare på bilderna själv. Storebror var ju inte hårlös han heller...

    Men visst är Simon lik Lucas? Eller tvärt om eller vad man säger? Iaf på en del av bilderna tycker jag...
  12. 6
    Tittade vidare på bilderna själv. Storebror var ju inte hårlös han heller...

    Men visst är Simon lik Lucas? Eller tvärt om eller vad man säger? Iaf på en del av bilderna tycker jag...
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Maken vet jag inte riktigt det finns nästan inga bilder men grekgenerna och syskonbarnen ger en ledtråd om att det nog var så, själv hade jag nog ganska mycket hår för att vara svensk
    Jodå storebror hade mycket han med, hans galleri finns där med.. Lucas och Simon är små kopior av varandra så man kan säga att såg ut precis som Simon gör
  14. 7
    Maken vet jag inte riktigt det finns nästan inga bilder men grekgenerna och syskonbarnen ger en ledtråd om att det nog var så, själv hade jag nog ganska mycket hår för att vara svensk
    Jodå storebror hade mycket han med, hans galleri finns där med.. Lucas och Simon är små kopior av varandra så man kan säga att såg ut precis som Simon gör
  15. Medlem sedan
    Jan 2008
    #8
    Noah har en del hår bak och på sidorna. min sambo har äntligen gått med på att jag får klippa honom efter hans 1-årsdag på söndag. de säger att håret växer fortare om man klipper dom, men jag vet inte...ska iaf bli kul att trimma lite. hoppas att skrutten tycker likadant
  16. 8
    Noah har en del hår bak och på sidorna. min sambo har äntligen gått med på att jag får klippa honom efter hans 1-årsdag på söndag. de säger att håret växer fortare om man klipper dom, men jag vet inte...ska iaf bli kul att trimma lite. hoppas att skrutten tycker likadant
  17. Medlem sedan
    Nov 2007
    #9
    Viktor har fått mer hår men är ganska tunnhårig iaf.
    Håret har växt på längden men inte så att jag behöver klippa ännu.
    Han har verkligen rakt hår med en massa virvlar.
    Längst ner i nacken lägger sig håret innåt i sidled pga en stor virvel. (har en exakt likadan) Så det ser inte ut som Viktor har så långt hår i nacken för det.
    Jag har också rakt hår och har alltid haft det, så det har han ärvt av mig men jag har tjockt hår får väl se om det tjocknar och även blir mörkare.
    Har sett på Viktors ögon att dom ändrat lite i färgen.
  18. 9
    Viktor har fått mer hår men är ganska tunnhårig iaf.
    Håret har växt på längden men inte så att jag behöver klippa ännu.
    Han har verkligen rakt hår med en massa virvlar.
    Längst ner i nacken lägger sig håret innåt i sidled pga en stor virvel. (har en exakt likadan) Så det ser inte ut som Viktor har så långt hår i nacken för det.
    Jag har också rakt hår och har alltid haft det, så det har han ärvt av mig men jag har tjockt hår får väl se om det tjocknar och även blir mörkare.
    Har sett på Viktors ögon att dom ändrat lite i färgen.
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    Tunnt spret har min lilla tjeja... Det är så där långt vid öronen som på en pojke som har glömt att gå till frisören...
    Jag har inte klippt mer än några långa strån som hon fick i ögonen. Av någon konstig anledning hade hon några jättelånga hårstrån när hon föddes
  20. 10
    Tunnt spret har min lilla tjeja... Det är så där långt vid öronen som på en pojke som har glömt att gå till frisören...
    Jag har inte klippt mer än några långa strån som hon fick i ögonen. Av någon konstig anledning hade hon några jättelånga hårstrån när hon föddes
  21. Medlem sedan
    Nov 2007
    #11
    Skulle ju också skriva att det har blivit långt över öronen.
  22. 11
    Skulle ju också skriva att det har blivit långt över öronen.
  23. Medlem sedan
    Jan 2008
    #12
    Har klippt Melwin en gång, bara lite grann...hans hår lockar sig oxå litegrann o de är så sött...storasyster gråter blod när jag säger att ja ska klippa honom riktigt kort så de gör jag nog inte på ett tag
  24. 12
    Har klippt Melwin en gång, bara lite grann...hans hår lockar sig oxå litegrann o de är så sött...storasyster gråter blod när jag säger att ja ska klippa honom riktigt kort så de gör jag nog inte på ett tag
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Denna gosse har tjockare hår än sina syskon då storebror föddes med ljust 1 mm långt hår, storasyster med 1 dm kolsvart hår och Lillfisen med samma frisyr som sin syster men tjockare.

    Det komiska med Lillfisens hår är alla hans virvlar, han kommer att hata dem när han blir äldre för något annat än snelugg kommer han inte att kunan ha. Värsta "mammas pojke" oavsett frisyr.
    ängden är helt ok just nu även om det går ner över öronen och kragen.
  26. 13
    Denna gosse har tjockare hår än sina syskon då storebror föddes med ljust 1 mm långt hår, storasyster med 1 dm kolsvart hår och Lillfisen med samma frisyr som sin syster men tjockare.

    Det komiska med Lillfisens hår är alla hans virvlar, han kommer att hata dem när han blir äldre för något annat än snelugg kommer han inte att kunan ha. Värsta "mammas pojke" oavsett frisyr.
    ängden är helt ok just nu även om det går ner över öronen och kragen.
  27. Medlem sedan
    Dec 2006
    #14
    Ida har också riktiga lockar i nacken och ganska mycket och långt hår mitt uppe på huvudet. Däremot har det inte växt så mkt på längden på sidorna men där är det också på gång. Söta små tofsar och klämmor kan man i allafall sätta i hennes hår!!! Det får dröja tills vi sätter saxen i håret!!
  28. 14
    Ida har också riktiga lockar i nacken och ganska mycket och långt hår mitt uppe på huvudet. Däremot har det inte växt så mkt på längden på sidorna men där är det också på gång. Söta små tofsar och klämmor kan man i allafall sätta i hennes hår!!! Det får dröja tills vi sätter saxen i håret!!

Liknande trådar

  1. Nu ryker kalufsen!
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 15:16
  2. Kalufsen är väck, buhu
    By Ninian in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 16:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar