Ingen mässa idag
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Ingen mässa idag

    fast vi är i alla fall friska... Jag tog semester idag för att vi skulle åka till mässan, men väglaget och sommardäck var ingen hit. Kanske vi åker i morgon, jag vet inte.

    Är lite lessen för vi har fått vattenläcka som är stor och eländig. Vi kommer få riva upp badrummet, en hall och Annies rum som vi byggde i somras. Man kan hålla sig för skratt. Det värsta är att det kommer stå en byggtork och brumma i flera månader.
    Förmiddan ägnade vi åt att åka runt på oilka badrumsfirmor. Dyrt och tråkigt om ni frågar mej

    Sen måste vi planera en flyttkarusell, eftersom Annie inte kommer kunna bo i sitt rum längre.
  2. 1
    Ingen mässa idag fast vi är i alla fall friska... Jag tog semester idag för att vi skulle åka till mässan, men väglaget och sommardäck var ingen hit. Kanske vi åker i morgon, jag vet inte.

    Är lite lessen för vi har fått vattenläcka som är stor och eländig. Vi kommer få riva upp badrummet, en hall och Annies rum som vi byggde i somras. Man kan hålla sig för skratt. Det värsta är att det kommer stå en byggtork och brumma i flera månader.
    Förmiddan ägnade vi åt att åka runt på oilka badrumsfirmor. Dyrt och tråkigt om ni frågar mej

    Sen måste vi planera en flyttkarusell, eftersom Annie inte kommer kunna bo i sitt rum längre.
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Nä fy vad trist! Absolut inget man vill råka ut för, blä. Känner verkligen med er... Elände!

    Vi ska förhoppningsvis på mässan på söndag, åker du imorrn kan du ju tipsa vad som är sevärt/köpvärt. Åker ni på söndag kanske vi ses
  4. 2
    Nä fy vad trist! Absolut inget man vill råka ut för, blä. Känner verkligen med er... Elände!

    Vi ska förhoppningsvis på mässan på söndag, åker du imorrn kan du ju tipsa vad som är sevärt/köpvärt. Åker ni på söndag kanske vi ses
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Vi ska åka idag!! Väntar bara på att lillan ska göra klart i blöjan
    Om jag är piggelin i kväll kan jag skriva en rad om vad vi sett!! (och köpt antar jag, även om varenda extra slant nu ska sparas att köpa badrum för...)
  6. 3
    Vi ska åka idag!! Väntar bara på att lillan ska göra klart i blöjan
    Om jag är piggelin i kväll kan jag skriva en rad om vad vi sett!! (och köpt antar jag, även om varenda extra slant nu ska sparas att köpa badrum för...)
  7. Medlem sedan
    Nov 2007
    #4
    Vilken otur med vattenläckan man kan verkligen hålla sig för skratt när ngt sådant händer.
    Har ni ngn försäkring som täcker kostnaden?
    I morses bytte jag till vinterdäck innan vi skulle åka iväg på dop det känns lite bättre att ha vinterdäcken på nu när det är halka på vägarna.
  8. 4
    Vilken otur med vattenläckan man kan verkligen hålla sig för skratt när ngt sådant händer.
    Har ni ngn försäkring som täcker kostnaden?
    I morses bytte jag till vinterdäck innan vi skulle åka iväg på dop det känns lite bättre att ha vinterdäcken på nu när det är halka på vägarna.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Vi har ju en vanlig hemförsäkring, men den täcker egentligen inte så mycket eftersom badrummet är rätt gammalt. De gör alltid åldersavdrag, så man får bara ut fulla värdet om det är nytt eller nyrenoverat tyvärr
    Hade samma elände för 6 år sedan, så man hann lära sig en del då.

    Men man får försöka vara glad åt att det blir fint när det blir klart eller så... Vi hade tänkt göra om badrummet nån gång ändå för det är ganska gräsligt (rosa med blommigt sprucket kakel). Äkta 80-tal!

    Skönt med rejäla däck nu! Måste fixa det nån dag snart också.
  10. 5
    Vi har ju en vanlig hemförsäkring, men den täcker egentligen inte så mycket eftersom badrummet är rätt gammalt. De gör alltid åldersavdrag, så man får bara ut fulla värdet om det är nytt eller nyrenoverat tyvärr
    Hade samma elände för 6 år sedan, så man hann lära sig en del då.

    Men man får försöka vara glad åt att det blir fint när det blir klart eller så... Vi hade tänkt göra om badrummet nån gång ändå för det är ganska gräsligt (rosa med blommigt sprucket kakel). Äkta 80-tal!

    Skönt med rejäla däck nu! Måste fixa det nån dag snart också.

Liknande trådar

  1. Idag ska jag på scrap mässa...
    By Lena & Anton in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 23:09
  2. Det bidde ingen mässa för min del
    By hermelinen in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 21:01
  3. Var på new age mässa..
    By Anna in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 08:35
  4. Idag blir det mässa!
    By -Emla- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 12:46
  5. Blir ingen mässa för oss idag :(
    By sterna in forum _05 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 12:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar