En prickig unge!!!
_0711 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    En prickig unge!!!

    Efter typ 2 veckors förkylning och konstant rinnande näsa ser Elsa nu ut som en PRICK. Hela benen, armarna och halsen är fulla med nässelutslag. ..och de kliar på den lilla kroppen! Blev helt förskräckt först i morse, men ringde sjukvårdsrådg som sa att det kan bero på infektionen(nåt virus) eller att hon ätit nåt hon inte tål, eller tvättmedel etc. Nån mer som varit med om liknande vid infektion...för nån ny mat eller tvättmedel har vi inte testat! Hon är sååå gnällig så man knappt orkar och till råga på allt är halva huset uppåner för att vi målar om i hallen. Man vet inte vad man ska göra av henne riktigt!!

    Hoppas ni får en bra halloween och håll tummarna att utslagen snart är borta!

    Kram Hanna
    " En mamma är egentligen bara en liten flicka som blivit stor"
  2. 1
    En prickig unge!!! Efter typ 2 veckors förkylning och konstant rinnande näsa ser Elsa nu ut som en PRICK. Hela benen, armarna och halsen är fulla med nässelutslag. ..och de kliar på den lilla kroppen! Blev helt förskräckt först i morse, men ringde sjukvårdsrådg som sa att det kan bero på infektionen(nåt virus) eller att hon ätit nåt hon inte tål, eller tvättmedel etc. Nån mer som varit med om liknande vid infektion...för nån ny mat eller tvättmedel har vi inte testat! Hon är sååå gnällig så man knappt orkar och till råga på allt är halva huset uppåner för att vi målar om i hallen. Man vet inte vad man ska göra av henne riktigt!!

    Hoppas ni får en bra halloween och håll tummarna att utslagen snart är borta!

    Kram Hanna
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    hejsan
    Min brorsdotter fick det nyligen och då misstänkte läkaren Scharlakansfeber. Jag har inte hört hur det gått men det kan ju vara en idé. Hoppas hon mår bättre snart. Kram till hela familjen
  4. 2
    hejsan
    Min brorsdotter fick det nyligen och då misstänkte läkaren Scharlakansfeber. Jag har inte hört hur det gått men det kan ju vara en idé. Hoppas hon mår bättre snart. Kram till hela familjen
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3
    Meeeeen Elsa då!!! Så kan man ju inte göra :O)

    Nä, skojar bara. förstår det jobbiga. HAr ingen aning om vad det kan vara men jag hade nässelfeber när jag var liten en gång. Det såg ut som nässelutslag på hela kroppen, kliade så in h*****e. Hade lite feber men inte jättehögt, typ max 38. Doktorn sa till mamma att hon skulle hålla uppsikt, för kom de i halsen (vilket de tydligen kunde göra) så kunde det orsaka andnöd när det svullnade upp. Nu hoppas hag att de redan försvunnit för Elsas del. Och OM det vore just nässelfeber borde de ju vetat det på sjukvårdsupplysningen tänker jag, så säkert något annat då. hoppas det försvunnit!!!

    Krya på kramar från oss!!
  6. 3
    Meeeeen Elsa då!!! Så kan man ju inte göra :O)

    Nä, skojar bara. förstår det jobbiga. HAr ingen aning om vad det kan vara men jag hade nässelfeber när jag var liten en gång. Det såg ut som nässelutslag på hela kroppen, kliade så in h*****e. Hade lite feber men inte jättehögt, typ max 38. Doktorn sa till mamma att hon skulle hålla uppsikt, för kom de i halsen (vilket de tydligen kunde göra) så kunde det orsaka andnöd när det svullnade upp. Nu hoppas hag att de redan försvunnit för Elsas del. Och OM det vore just nässelfeber borde de ju vetat det på sjukvårdsupplysningen tänker jag, så säkert något annat då. hoppas det försvunnit!!!

    Krya på kramar från oss!!
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Prickarna är väck! Så det var nog nässelutslag pga infektionen. Nu är det "bara" förkylningen kvar!

    /Hanna
  8. 4
    Prickarna är väck! Så det var nog nässelutslag pga infektionen. Nu är det "bara" förkylningen kvar!

    /Hanna
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    så skönt Hoppas hon kryarpå sig snart! Kram
  10. 5
    så skönt Hoppas hon kryarpå sig snart! Kram

Liknande trådar

  1. Prickig M
    By selmar in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 22:57
  2. ÅJ67 - prickig som en prickig korv
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-23, 13:20
  3. prickig
    By Nenneb in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 09:21
  4. E är prickig
    By CexVa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 19:18
  5. prickig son
    By fialisa in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-27, 19:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar