operera bort halsmandlarna (vuxen)
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    operera bort halsmandlarna (vuxen)

    Jag har en kompis som för drygt 1,5 veckor sedan opererade bort sina halsmandlar. Min kompis går fortfarande på Citondon, voltaren och ketogan för att ens klara dricka helt klara ljumna drycker. Borde det inte vara bättre nu? Tanken var ju att h*n skulle jobba på måndag, men nu blir sjukskrivningen förlängd.
    H*n har pratat med avdelningen som h*n var inlagd på, men där säger man att allt är normalt.
    Jag tycker att det borde ha hunnit läkt och blivit bättre vid det här laget och sjuskrivning upp till 2 veckor sa de från början att det var normalt, men med tanke på att h*n varit såhär dålig i en vecka nu (var mycket bättre de första 3-4 dagarna än nu) så känns det ju inte som det tänker vända i brådrasket eller vaknar man en morgon och allt är bra bara sådär trots att man dagen innan knappt kunde dricka te?
    Det är en fas det går över.

    Den som inte tror att man kan göra nån skillnad bara för att man är liten har aldrig haft en mygga i sovrummet
  2. 1
    operera bort halsmandlarna (vuxen) Jag har en kompis som för drygt 1,5 veckor sedan opererade bort sina halsmandlar. Min kompis går fortfarande på Citondon, voltaren och ketogan för att ens klara dricka helt klara ljumna drycker. Borde det inte vara bättre nu? Tanken var ju att h*n skulle jobba på måndag, men nu blir sjukskrivningen förlängd.
    H*n har pratat med avdelningen som h*n var inlagd på, men där säger man att allt är normalt.
    Jag tycker att det borde ha hunnit läkt och blivit bättre vid det här laget och sjuskrivning upp till 2 veckor sa de från början att det var normalt, men med tanke på att h*n varit såhär dålig i en vecka nu (var mycket bättre de första 3-4 dagarna än nu) så känns det ju inte som det tänker vända i brådrasket eller vaknar man en morgon och allt är bra bara sådär trots att man dagen innan knappt kunde dricka te?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Det som får mig att reagera är att du skriver att h'n var bättre de första dagarn än va h'n är nu. Om en läkningsprocess går "baklänges" ska man alltid kontakta vården. Så boka en läkartid tycker jag, blir man sämre ska man inte avvakta.
  4. 2
    Det som får mig att reagera är att du skriver att h'n var bättre de första dagarn än va h'n är nu. Om en läkningsprocess går "baklänges" ska man alltid kontakta vården. Så boka en läkartid tycker jag, blir man sämre ska man inte avvakta.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Enligt informationen innan operationen så skulle det gå bakåt ganska rejält dag 5-7 ungefär för att sedan vända och bli bättre. Så det var tydligen helt normalt, men att det fortfarande drygt 1,5 veckor efter inte ens ha vänt så det går åt det bättre hållet tycker jag är jättekonstigt och enligt läkaren på avdelningen så är allt helt normalt (utan att ena ha träffat patioenten sen operationen).
  6. 3
    Enligt informationen innan operationen så skulle det gå bakåt ganska rejält dag 5-7 ungefär för att sedan vända och bli bättre. Så det var tydligen helt normalt, men att det fortfarande drygt 1,5 veckor efter inte ens ha vänt så det går åt det bättre hållet tycker jag är jättekonstigt och enligt läkaren på avdelningen så är allt helt normalt (utan att ena ha träffat patioenten sen operationen).
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Min pappa gjorde det för ett par år sen och det var jäkligt smärtsamt, har dom sagt att det går baklänges så är det nog helt normalt. Men som vanligt, ring sjukvårdsupplysningen, man får ofta väldigt bra råd av dem tycker jag.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  8. 4
    Min pappa gjorde det för ett par år sen och det var jäkligt smärtsamt, har dom sagt att det går baklänges så är det nog helt normalt. Men som vanligt, ring sjukvårdsupplysningen, man får ofta väldigt bra råd av dem tycker jag.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5

    Jag är så himla envis

    så i det läget hade jag _krävt_ att få träffa en läkare
    Bara måste...... allt....
  10. 5
    Jag är så himla envis så i det läget hade jag _krävt_ att få träffa en läkare
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    JAg hoppas h*n tar kraft till sig coh gör det. Dock är h*n så borta av smärta när h*n inte är hög på smärtlindring. Ska ringa dit en vända till och höra.
  12. 6
    JAg hoppas h*n tar kraft till sig coh gör det. Dock är h*n så borta av smärta när h*n inte är hög på smärtlindring. Ska ringa dit en vända till och höra.
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Jag ska ringa och höra hur det är och peppa lite.
  14. 7
    Jag ska ringa och höra hur det är och peppa lite.
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    eftersom det är lördagskväll (sånt här uppstår ju alltid om helgerna why???) så tycker jag just sjukvårdsrådgivningen är bra, de har ju öppet dygnet runt.... bedömmer dom att man kan vänta tills på måndag så blir det ju mindre väntan än att åka in och sätta sig på akuten en lördagskväll.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  16. 8
    eftersom det är lördagskväll (sånt här uppstår ju alltid om helgerna why???) så tycker jag just sjukvårdsrådgivningen är bra, de har ju öppet dygnet runt.... bedömmer dom att man kan vänta tills på måndag så blir det ju mindre väntan än att åka in och sätta sig på akuten en lördagskväll.
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9
    JAg ska ringa och höra så får vi se.
  18. 9
    JAg ska ringa och höra så får vi se.

Liknande trådar

  1. Operera bort halsmandlarna?
    By maita in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 11:14
  2. Ta bort halsmandlarna?
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 20:50
  3. Operera bort hansmandlarna som vuxen?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-20, 18:48
  4. operera bort halsmandlarna- ngn?
    By februari2012 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 23:49
  5. Operera bort halsmandlarna
    By Cammis in forum Barnsjukdomar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 13:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar