Är lite orolig - hur hade ni gjort?
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Är lite orolig - hur hade ni gjort?

    I måndags ramlade Rebecca ner från lillebrors rutchkana (1,5m hög) och landade så illa att hon fick en spricka i häken och en förskjutning i käken på 5mm. De första dagarna efter fallet kunde hon inte öppna munnen och knappt äta annat än barnmatsburkar för 1åringar och hon fick en blandning av Alvedon och Ipren flera gånger om dagen.
    Idag mår hon bättre, kan gapa utan problem men for fortfarande Alvedon och Ipren inför natten (hon vaknar av att det gör ont annars) och ibland på dagen om hon själv ber om det. I övrigt är hon som vanligt, klättrar på allt och är mer vild än tam, sitter i soffan som Pippi ligger i sin säng - med fötterna på ryggstödet och huvudet på golvet.

    När vi träffade läkaren på återkollen i tisdags fick jag aldrig svar på min fråga om hur lång tid det tar för sprickan att läka och hur länge hon bör vara hemma från dagis. Jag har förstökt att ringa tillbaka till läkaren vi träffade men han ringer aldrig tillbaka även om hans sekreterare säger att han ska göra så så nu undrar jag lite hur hade ni gjort?
    Hade ni hållt henne hemma ett tag till eller släppt iväg henne till dagis i morgon?
    Jag är hemma föräldraledig med lillebror så det finns inget jobb eller ekonomiska aspekter som hindrar.
    Mamma till Robin -02, Rebecca -05 & Oliver -07
    http://trollungarna.blogg.se/
  2. 1
    Är lite orolig - hur hade ni gjort? I måndags ramlade Rebecca ner från lillebrors rutchkana (1,5m hög) och landade så illa att hon fick en spricka i häken och en förskjutning i käken på 5mm. De första dagarna efter fallet kunde hon inte öppna munnen och knappt äta annat än barnmatsburkar för 1åringar och hon fick en blandning av Alvedon och Ipren flera gånger om dagen.
    Idag mår hon bättre, kan gapa utan problem men for fortfarande Alvedon och Ipren inför natten (hon vaknar av att det gör ont annars) och ibland på dagen om hon själv ber om det. I övrigt är hon som vanligt, klättrar på allt och är mer vild än tam, sitter i soffan som Pippi ligger i sin säng - med fötterna på ryggstödet och huvudet på golvet.

    När vi träffade läkaren på återkollen i tisdags fick jag aldrig svar på min fråga om hur lång tid det tar för sprickan att läka och hur länge hon bör vara hemma från dagis. Jag har förstökt att ringa tillbaka till läkaren vi träffade men han ringer aldrig tillbaka även om hans sekreterare säger att han ska göra så så nu undrar jag lite hur hade ni gjort?
    Hade ni hållt henne hemma ett tag till eller släppt iväg henne till dagis i morgon?
    Jag är hemma föräldraledig med lillebror så det finns inget jobb eller ekonomiska aspekter som hindrar.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Äter och dricker hon utan problem och om hon inte klagar, kan hon väl gå en stund på förmiddagen?

    Usch vilken otur hon måste haft. Hoppas hon snart är helt återställd!
  4. 2
    Äter och dricker hon utan problem och om hon inte klagar, kan hon väl gå en stund på förmiddagen?

    Usch vilken otur hon måste haft. Hoppas hon snart är helt återställd!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Hur har det gått? Mår hon bättre?
  6. 3
    Hur har det gått? Mår hon bättre?
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Tre veckor sen nu, hon fick vara hemma en vecka och gick sen på dagis utan problem i en vecka innan hon blev magsjuk och har varit hema pga det sista veckan. Nu är det mer växtvärk i benen hon beklagar sig öve än käken och hon är än mer klättrig än innan olyckan.
  8. 4
    Tre veckor sen nu, hon fick vara hemma en vecka och gick sen på dagis utan problem i en vecka innan hon blev magsjuk och har varit hema pga det sista veckan. Nu är det mer växtvärk i benen hon beklagar sig öve än käken och hon är än mer klättrig än innan olyckan.

Liknande trådar

  1. Vad hade ni gjort????
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 19:47
  2. Hur hade ni gjort?
    By Grodan och Arvid in forum _0607 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 07:42
  3. Hur hade ni gjort?
    By laidlawii in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 19:28
  4. Hur hade ni gjort *lite OT*
    By Jojjo v 13 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 10:04
  5. vad hade ni gjort?
    By Silvie in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 18:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar