OK, dagens sorgliga då:
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    OK, dagens sorgliga då:

    Jag och barnen var tidigare i kväll på minnesgudstjänsten i kyrkan. Det var vackert men sorgligt. De läste upp namnen på alla de församlingsmedlemmar som dött under året och tände ett ljus för var och en. Maken var yngst av alla, den enda 60-talisten överhuvudtaget. :-(
    Gråtigast var det nog när kantorn spelade orgelmusik innan själva gudstjänsten började, för hon spelade bland annat temat ur Bröderna Lejonhjärta, som jag valde som inledningsmusik på begravningen. Då grät jag när jag hörde den igen!
  2. 1
    OK, dagens sorgliga då: Jag och barnen var tidigare i kväll på minnesgudstjänsten i kyrkan. Det var vackert men sorgligt. De läste upp namnen på alla de församlingsmedlemmar som dött under året och tände ett ljus för var och en. Maken var yngst av alla, den enda 60-talisten överhuvudtaget. :-(
    Gråtigast var det nog när kantorn spelade orgelmusik innan själva gudstjänsten började, för hon spelade bland annat temat ur Bröderna Lejonhjärta, som jag valde som inledningsmusik på begravningen. Då grät jag när jag hörde den igen!
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Usch vad tungt! hoppas ändå att minnesgudstjänsten blev fin..
  4. 2
    Usch vad tungt! hoppas ändå att minnesgudstjänsten blev fin..
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Lider med dig och vet tyvärr inte vad jag ska säga. jag hoppas att smärtan mildras och att alla fina minnen består.
  6. 3
    Lider med dig och vet tyvärr inte vad jag ska säga. jag hoppas att smärtan mildras och att alla fina minnen består.
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    kramom

    Vi var på gudstjänst igår,samma som du och de läste upp min pappas namn,då började jag att gråta...De läste även upp min fd grannes namn(väldigt tragisk historia bakom hans död) och hans pappa satt o storgrät nästan....

    Beklagar din sorg
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  8. 4
    kramom Vi var på gudstjänst igår,samma som du och de läste upp min pappas namn,då började jag att gråta...De läste även upp min fd grannes namn(väldigt tragisk historia bakom hans död) och hans pappa satt o storgrät nästan....

    Beklagar din sorg
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Tack, jo den var...

    ...jättefin och ibland kan jag känna att det är _bra_ på nåt sätt att få gråta sådär. Det sorgliga måste liksom ut och då är tårar ett bra sätt.
  10. 5
    Tack, jo den var... ...jättefin och ibland kan jag känna att det är _bra_ på nåt sätt att få gråta sådär. Det sorgliga måste liksom ut och då är tårar ett bra sätt.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Skickar många kramar
  12. 6
    Skickar många kramar
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Mmm, jag kan längta efter...

    ...den dagen när minnena liksom "tar över" den tunga sorgen, när man kan minnas allt bra och vara glad över att det ändå fanns. Det går inte än, inte på länge, det är för tungt och svårt nu, men kanske nån gång....?
  14. 7
    Mmm, jag kan längta efter... ...den dagen när minnena liksom "tar över" den tunga sorgen, när man kan minnas allt bra och vara glad över att det ändå fanns. Det går inte än, inte på länge, det är för tungt och svårt nu, men kanske nån gång....?
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    Kram tillbaka till dig...

    ...för din pappas skull!
  16. 8
    Kram tillbaka till dig... ...för din pappas skull!
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    Tack! IMT

    ..
  18. 9
    Tack! IMT ..
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    Jag lider med dig och skickar många kramar genom cyberrymden...
  20. 10
    Jag lider med dig och skickar många kramar genom cyberrymden...
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11
    Många många kramar till dig.. Tänker på dig ofta!
  22. 11
    Många många kramar till dig.. Tänker på dig ofta!
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    Men vad gulligt!

    Det är egentligen rätt fantastiskt: att det sitter någon helt okänd därute och tänker på mig och min situation! Tack!
  24. 12
    Men vad gulligt! Det är egentligen rätt fantastiskt: att det sitter någon helt okänd därute och tänker på mig och min situation! Tack!
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Skickar en kram!
  26. 13
    Skickar en kram!
  27. Medlem sedan
    Mar 2006
    #14
    Skickar kramar och styrka till dig.

    Att gråta brukar vara mitt sätt att hämta kraft. På nåt konstigt sätt renar gråten mig från allt det som tynger och efter en stund känns det bättre. Ibland gråter man för stora tunga livsviktiga saker och ibland för de små - på nåt sätt hjälper det att vara riktigt ledsen ibland.
  28. 14
    Skickar kramar och styrka till dig.

    Att gråta brukar vara mitt sätt att hämta kraft. På nåt konstigt sätt renar gråten mig från allt det som tynger och efter en stund känns det bättre. Ibland gråter man för stora tunga livsviktiga saker och ibland för de små - på nåt sätt hjälper det att vara riktigt ledsen ibland.
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15

    Kramar mottagna!

    Funderar på det där med cyberrymden: det är lite underligt att jag inte kan öppna mig så mycket som jag kanske borde för de som finns runt mig, men jag kan göra det här och i bloggen för människor jag aldrig träffat....
  30. 15
    Kramar mottagna! Funderar på det där med cyberrymden: det är lite underligt att jag inte kan öppna mig så mycket som jag kanske borde för de som finns runt mig, men jag kan göra det här och i bloggen för människor jag aldrig träffat....
  31. Medlem sedan
    Mar 2006
    #16
    Du skriver så fantastiskt fint i din blogg att man inte kan låta bli att följa din väg i sorgen.
    Vi är nog många som följer dig både här och i din blogg.
  32. 16
    Du skriver så fantastiskt fint i din blogg att man inte kan låta bli att följa din väg i sorgen.
    Vi är nog många som följer dig både här och i din blogg.
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17

    Ja, du har rätt,..

    ...kan hålla med om att gråter renar. Det är jättetungt och svårt att gråta de tårarna jag gråter, men efteråt känns det lite lättare - ett tag i alla fall. Ibland tror jag att vid en så här stor sorg har man ett antal (=mååånga!) tårar som MÅSTE komma ut för att man så småningom ska kunna bli människa igen. Men de är så många och svåra så man kan bara gråta dem i portioner.
  34. 17
    Ja, du har rätt,.. ...kan hålla med om att gråter renar. Det är jättetungt och svårt att gråta de tårarna jag gråter, men efteråt känns det lite lättare - ett tag i alla fall. Ibland tror jag att vid en så här stor sorg har man ett antal (=mååånga!) tårar som MÅSTE komma ut för att man så småningom ska kunna bli människa igen. Men de är så många och svåra så man kan bara gråta dem i portioner.
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Kram till dig och din familj.
  36. 18
    Kram till dig och din familj.
  37. Medlem sedan
    Jan 2003
    #19

    Skickar ett tack tillbaka! IMT

    ..
  38. 19
    Skickar ett tack tillbaka! IMT ..
  39. Medlem sedan
    Oct 1999
    #20

    Förstår att det är jobbigt.

    KRAM!!!
  40. 20
    Förstår att det är jobbigt. KRAM!!!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Sorgliga förhållanden
    By MaryT in forum Ordet är fritt
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 17:06
  2. Sorgliga sånger då?
    By petronela in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 16:29
  3. Sorgliga nyheter
    By ViktoriaFE in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 15:42
  4. sorgliga låtar?
    By jepow in forum Hem & fritid
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 11:08
  5. Har ni läst om den sorgliga
    By Lilla Lisa med Melvin in forum _0507 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 20:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar