Storlek 128-140...?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Storlek 128-140...?

    Förlåt att jag bara klampar in, men kan någon tala om var man hittar vettiga _barn_ kläder till åldern 7-11 år, om man inte vill att de ska ha svart, grått, nitar (HM/Lindex/JC/Åhléns) eller hysterimönstrad velour (Me&I/PoP/Katvig)
    Flick eller unisex är det jag är ute efter mest. Ge mig tips på märken som har fina kläder förbi strl 122! Jag bor inte i Sverige, ska väl tilläggas, och det mesta går ju att hitta på nätet eller så.
    Tack på förhand!
    Det blir inte alltid som man tänkt sig. Då får man tänka om!

    K: 010127 (f), V: 030212 (f), A: 050426 (m), A: 070130 (f), H: 100630 (f)

    Mikrobloggar: TinTinsTirader
  2. 1
    Storlek 128-140...? Förlåt att jag bara klampar in, men kan någon tala om var man hittar vettiga _barn_ kläder till åldern 7-11 år, om man inte vill att de ska ha svart, grått, nitar (HM/Lindex/JC/Åhléns) eller hysterimönstrad velour (Me&I/PoP/Katvig)
    Flick eller unisex är det jag är ute efter mest. Ge mig tips på märken som har fina kläder förbi strl 122! Jag bor inte i Sverige, ska väl tilläggas, och det mesta går ju att hitta på nätet eller så.
    Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Jag har samma problem, fast till min son. Han går helst i velourbyxor och färgglada tröjor. Det blir en del från Meandi, och sedan de danska märkena såsom Ida T, Ej sikke lej och Molo. Googla så hittar du en uppsjö av webshoppar som säljer de märkena.
  4. 2
    Jag har samma problem, fast till min son. Han går helst i velourbyxor och färgglada tröjor. Det blir en del från Meandi, och sedan de danska märkena såsom Ida T, Ej sikke lej och Molo. Googla så hittar du en uppsjö av webshoppar som säljer de märkena.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Jo, de märkena har jag kollat, och Ida T är fint, men de är svindyra och ibland litet i skojigaste laget... Tack så mycket för tipset iallafall, jag är ju inte direkt precis i vad jag gillar och inte.
  6. 3
    Jo, de märkena har jag kollat, och Ida T är fint, men de är svindyra och ibland litet i skojigaste laget... Tack så mycket för tipset iallafall, jag är ju inte direkt precis i vad jag gillar och inte.
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Men har inte Lindex rätt sjyssta kläder även i större storlekar? Dottern har 116/122 så jag har inte kommit dit på tjejsidan ännu. :-)
  8. 4
    Men har inte Lindex rätt sjyssta kläder även i större storlekar? Dottern har 116/122 så jag har inte kommit dit på tjejsidan ännu. :-)
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5
    Min dotter drar 128 och är väldigt avis på lillasyrran som kan få köpa fina, färgglada kläder från t ex Lindex. Har precis samma problem.

    Har dessutom inte råd att köpa massor av kläder från Me&I, Molo m fl då det ofta blir fläckar och stora summor åt fanders...

    Tar gärna emot tips på lite mer prisvärda ställen, tycker t ex att 130-140 kr för en tröja är max på något sätt.
  10. 5
    Min dotter drar 128 och är väldigt avis på lillasyrran som kan få köpa fina, färgglada kläder från t ex Lindex. Har precis samma problem.

    Har dessutom inte råd att köpa massor av kläder från Me&I, Molo m fl då det ofta blir fläckar och stora summor åt fanders...

    Tar gärna emot tips på lite mer prisvärda ställen, tycker t ex att 130-140 kr för en tröja är max på något sätt.
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    Nja mycket svart, vitt och överhuvudtaget mörka färger. Saknar färgglada kläder i mjuka, följsamma material (behöver inte vara mjukisbyxor
  12. 6
    Nja mycket svart, vitt och överhuvudtaget mörka färger. Saknar färgglada kläder i mjuka, följsamma material (behöver inte vara mjukisbyxor
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Hej TT!

    Jag tycker att Phister & Philina har en hel del fint och jag är ganska säker på att de finns i större storlek.
    Här finns en del plagg http://www.houseofkids.dk/shop/pige-5-12-aar-402c1.html
    Miniature har också mycket fint www.miniature.dk
    Wheat kanske kan vara något http://www.wheat.dk/
    KikKid har sköna kläder i glada färger.
    Hmm, jag tänker lite, jag gillar Okker Gokker, men är inte säker på hur stora storlekar de finns i. Jackpot har en del söta flickkläder, det kanske kan vara något?
  14. 7
    Hej TT!

    Jag tycker att Phister & Philina har en hel del fint och jag är ganska säker på att de finns i större storlek.
    Här finns en del plagg http://www.houseofkids.dk/shop/pige-5-12-aar-402c1.html
    Miniature har också mycket fint www.miniature.dk
    Wheat kanske kan vara något http://www.wheat.dk/
    KikKid har sköna kläder i glada färger.
    Hmm, jag tänker lite, jag gillar Okker Gokker, men är inte säker på hur stora storlekar de finns i. Jackpot har en del söta flickkläder, det kanske kan vara något?
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8
    Nej, det liksom dör efter strl 122 i nästan alla butiker och det är helt ok att en tolv-trettoåring klär sig som en goth-uteliggare på speed, men min 7-åring vill jag inte ha i torgvantar, svarta benvärmare, och grå rock'n'roll t-shirts... och jag vill inte ha älgar eller ugglor heller!
  16. 8
    Nej, det liksom dör efter strl 122 i nästan alla butiker och det är helt ok att en tolv-trettoåring klär sig som en goth-uteliggare på speed, men min 7-åring vill jag inte ha i torgvantar, svarta benvärmare, och grå rock'n'roll t-shirts... och jag vill inte ha älgar eller ugglor heller!
  17. Medlem sedan
    May 2000
    #9
    Absolut! Det finns urfina saker, men inte fasen har jag lust eller råd att lägga flera hundra på ett par barnbyxor eller en tröja!
  18. 9
    Absolut! Det finns urfina saker, men inte fasen har jag lust eller råd att lägga flera hundra på ett par barnbyxor eller en tröja!
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10
    wheat är verkligen fina! Superkvalitet också. Och dyyyyrt. Det finns en liten butik vid mamma som har bra rea en gång om året - då går jag dit!
    SKa absolut kolla de andra märkena också. Tack! FÅr helt ekelt åka till KPH och handla!
  20. 10
    wheat är verkligen fina! Superkvalitet också. Och dyyyyrt. Det finns en liten butik vid mamma som har bra rea en gång om året - då går jag dit!
    SKa absolut kolla de andra märkena också. Tack! FÅr helt ekelt åka till KPH och handla!
  21. Medlem sedan
    Dec 1998
    #11
    Jag slutade med att handla på www.jako-o.com faktiskt, hittade knappt nåt alls nånstans som jag ville ha till mina tjejer i just dom storlekarna
  22. 11
    Jag slutade med att handla på www.jako-o.com faktiskt, hittade knappt nåt alls nånstans som jag ville ha till mina tjejer i just dom storlekarna
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12
    bonaparte finns ju ochså.
  24. 12
    bonaparte finns ju ochså.
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Några tips:

    www.dpam.com Fransk webbutik, som har en del fina kläder.
    www.laredoute.se
    www.houseoflola.se
    www.ellos.se
    Innerjoin: A-92, I-94, L-97 och T-01
    (Tjej, kille, kille, tjej)


    http://www.tradera.com/category/cate...736&listtype=0
  26. 13
    Några tips: www.dpam.com Fransk webbutik, som har en del fina kläder.
    www.laredoute.se
    www.houseoflola.se
    www.ellos.se
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Lindex!!
    Rosa, vinrött,lila, grönt kan du också hitta. Inte bara svart och vitt.
  28. 14
    Lindex!!
    Rosa, vinrött,lila, grönt kan du också hitta. Inte bara svart och vitt.
  29. Medlem sedan
    May 2000
    #15
    Sedär! Nu börjar det verkligen likna något!
  30. 15
    Sedär! Nu börjar det verkligen likna något!
  31. Medlem sedan
    May 2000
    #16
    Får väl titta igen - blev besviken när jag var där sist - kändes väldigt tonårsaktigt då, men det var ju slutet av augusti, de får ju in saker hela tiden. Om inte annat har de fina saker till de andra barnen!
  32. 16
    Får väl titta igen - blev besviken när jag var där sist - kändes väldigt tonårsaktigt då, men det var ju slutet av augusti, de får ju in saker hela tiden. Om inte annat har de fina saker till de andra barnen!
  33. Medlem sedan
    Aug 2000
    #17
    Jag går oftast i de vanligaekdjorna och brukar hitta en del men man får leta ordentligt. Ogillar alla dessa hemska(min åsikt) mönster från MOLO mm men gillar meand i desto mer. Hon har en hel del därifrån men så blir det rätt mkt HM också. Lindex blir det mer sällan faktiskt. Tunika, klänning och sånt kan man ju få tag på utan problem men byxor! Det är hopplöst på en tjej som är ett stort muskelpaket och verkligen ingen spinkfis. Mest plyschbyxor kör vi med faktiskt.
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  34. 17
    Jag går oftast i de vanligaekdjorna och brukar hitta en del men man får leta ordentligt. Ogillar alla dessa hemska(min åsikt) mönster från MOLO mm men gillar meand i desto mer. Hon har en hel del därifrån men så blir det rätt mkt HM också. Lindex blir det mer sällan faktiskt. Tunika, klänning och sånt kan man ju få tag på utan problem men byxor! Det är hopplöst på en tjej som är ett stort muskelpaket och verkligen ingen spinkfis. Mest plyschbyxor kör vi med faktiskt.

Liknande trådar

  1. Sko-storlek.
    By Lurpan in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 13:28
  2. Storlek 38
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 13:35
  3. WS storlek?
    By Ellens mamma in forum Småbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 17:17
  4. Hm storlek
    By grufflan in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 22:28
  5. storlek l&b
    By mammis in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 18:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar