Tyst
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2008
    #1

    Tyst

    Vad tyst här är inne idag jämfört med igår...ni är väl inte inne och föder alla och lämnat mig ensam kvar?
    Idag är jag fulla 39 veckor och har alltså SJU dagar kvar.... Men som jag sagt innan och kan säga igen...jag är redo! Loppan får gärna komma nu.
  2. 1
    Tyst Vad tyst här är inne idag jämfört med igår...ni är väl inte inne och föder alla och lämnat mig ensam kvar?
    Idag är jag fulla 39 veckor och har alltså SJU dagar kvar.... Men som jag sagt innan och kan säga igen...jag är redo! Loppan får gärna komma nu.
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Nädå, jag är här, förbereder mig lite för min intervju om ett par timmar...jag har iofs pepprat hela sidan med inlägg idag, så det kanske inte var mig du främst syftade på

    Har idag fyra dagar kvar, och tidigast fredag, är min önskan. Har lite smått att fixa med först
  4. 2
    Nädå, jag är här, förbereder mig lite för min intervju om ett par timmar...jag har iofs pepprat hela sidan med inlägg idag, så det kanske inte var mig du främst syftade på

    Har idag fyra dagar kvar, och tidigast fredag, är min önskan. Har lite smått att fixa med först
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    Jag är också här, i allra högsta grad oförlöst!! Jag ska åka till ica och hämta ut min babybjörn active som jag traderat till mig för 700 spänn. Sen ska jag köpa saffran, sirap, vispgrädde och vetemjöl, för att sen kombinera med ingredienser jag har hemma. Gissa vad det ska bli av det...?
  6. 3
    Jag är också här, i allra högsta grad oförlöst!! Jag ska åka till ica och hämta ut min babybjörn active som jag traderat till mig för 700 spänn. Sen ska jag köpa saffran, sirap, vispgrädde och vetemjöl, för att sen kombinera med ingredienser jag har hemma. Gissa vad det ska bli av det...?
  7. Medlem sedan
    Jun 2008
    #4
    Min första tanke går ju till lussebullar...saffran..
    Men grädde...hmmm?
  8. 4
    Min första tanke går ju till lussebullar...saffran..
    Men grädde...hmmm?
  9. Medlem sedan
    Jun 2008
    #5
    Aaah jag trodde du var iväg redan....på intervju alltså.
  10. 5
    Aaah jag trodde du var iväg redan....på intervju alltså.
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Knäck också kanske??
  12. 6
    Knäck också kanske??
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Inte något barn, jag har sovit, har fått en riktigt influensa.

    Nu är det onyttig lunch och snart tänkte jag titta på en film.

    Är dock inte orolig, förra gången jag var gravid blev jag helt sannslöst matförgiftat en vecka innan BF, men kroppen fattade nog av sig själv att det var bäst att kurera sig innan det var barnfödardags.
  14. 7
    Inte något barn, jag har sovit, har fått en riktigt influensa.

    Nu är det onyttig lunch och snart tänkte jag titta på en film.

    Är dock inte orolig, förra gången jag var gravid blev jag helt sannslöst matförgiftat en vecka innan BF, men kroppen fattade nog av sig själv att det var bäst att kurera sig innan det var barnfödardags.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Ja...hade önskat det Men om en timme smäller det, då drar jag dit
  16. 8
    Ja...hade önskat det Men om en timme smäller det, då drar jag dit
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Jag är här!

    Och verkar så förbli...
    Har också 7 dagar kvar idag...men precis som du är jag jätte-redo!!
    Nu ska jag ta en promenad med hunden och hämta hem ena sonen från skolan.
  18. 9
    Jag är här! Och verkar så förbli...
    Har också 7 dagar kvar idag...men precis som du är jag jätte-redo!!
    Nu ska jag ta en promenad med hunden och hämta hem ena sonen från skolan.
  19. Medlem sedan
    Oct 2000
    #10
    Jag är också här i krokarna... gör absolut ingenting.... surfar runt lite här och där och väntar på att min man ska komma hem från jobbet... sen är det snart dags att hämta tjejerna igen. Någon bebis lär det inte bli än på ett tag....
  20. 10
    Jag är också här i krokarna... gör absolut ingenting.... surfar runt lite här och där och väntar på att min man ska komma hem från jobbet... sen är det snart dags att hämta tjejerna igen. Någon bebis lär det inte bli än på ett tag....
  21. Medlem sedan
    Jun 2008
    #11
    Med saffran?
  22. 11
    Med saffran?
  23. Medlem sedan
    Jun 2008
    #12
    Usch inte skoj med influensa.. Tycker det låter bra med onyttig lunch och film Själv ska jag ta mig en macka till lunch och lägga in lite tvätt.
  24. 12
    Usch inte skoj med influensa.. Tycker det låter bra med onyttig lunch och film Själv ska jag ta mig en macka till lunch och lägga in lite tvätt.
  25. Medlem sedan
    Jun 2008
    #13
    Försökte prata lite allvar med Loppan idag och sa till att nu kan det vara dags....men det lilla livet verkar inte lyssna.
  26. 13
    Försökte prata lite allvar med Loppan idag och sa till att nu kan det vara dags....men det lilla livet verkar inte lyssna.
  27. Medlem sedan
    Jun 2008
    #14
    De tar sin tid de där små... Fast man ska ju inte klaga...är ju faktiskt inte bf än. KÄNNS så bara..
  28. 14
    De tar sin tid de där små... Fast man ska ju inte klaga...är ju faktiskt inte bf än. KÄNNS så bara..
  29. Medlem sedan
    Apr 2003
    #15
    Jo, någon form av lussebullar blir det. Jag ska använda detta receptet:
    http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=50792
    tänkte göra dom som vanliga bullar, utseendemässigt. Ju mer fettigt och smarrigt det är i, desto godare blir dom, anser jag. Därför blir det bra med både mandelmassa, sirap, och vispgrädde.
  30. 15
    Jo, någon form av lussebullar blir det. Jag ska använda detta receptet:
    http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=50792
    tänkte göra dom som vanliga bullar, utseendemässigt. Ju mer fettigt och smarrigt det är i, desto godare blir dom, anser jag. Därför blir det bra med både mandelmassa, sirap, och vispgrädde.
  31. Medlem sedan
    Apr 2003
    #16
    Varför inte. Riktig knäck som inte fastnar i formarna. (och helst ej i tänderna heller) mmmm
  32. 16
    Varför inte. Riktig knäck som inte fastnar i formarna. (och helst ej i tänderna heller) mmmm
  33. Medlem sedan
    Jun 2008
    #17
    Aldrig hört om saffransknäck...annars är jag ju tokig i både knäck och saffran så...
  34. 17
    Aldrig hört om saffransknäck...annars är jag ju tokig i både knäck och saffran så...
  35. Medlem sedan
    Jun 2008
    #18
    Jösses vilka bullar det blir...mums säger jag bara.. Har också funderat på att göra lussebullar men mina blir nog Liiiiite smalare...tänkte ha kesella i..
  36. 18
    Jösses vilka bullar det blir...mums säger jag bara.. Har också funderat på att göra lussebullar men mina blir nog Liiiiite smalare...tänkte ha kesella i..
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19

    Nä...

    jag pratar allvar med min lill* varje dag, men nej då, h*n vill inte lyssna på mamma
    Den kommer väl när den är redo, och jag önskar att jag kunde ha den avkopplade inställningen, men jag är helt manisk, känner efter hela tiden. Jobbigt, för det gör ju dagarna ännu längre...
  38. 19
    Nä... jag pratar allvar med min lill* varje dag, men nej då, h*n vill inte lyssna på mamma
    Den kommer väl när den är redo, och jag önskar att jag kunde ha den avkopplade inställningen, men jag är helt manisk, känner efter hela tiden. Jobbigt, för det gör ju dagarna ännu längre...
  39. Medlem sedan
    Oct 2007
    #20
    Alltså inte med saffran utan värsta julbaket med både knäck och lussebullar!
  40. 20
    Alltså inte med saffran utan värsta julbaket med både knäck och lussebullar!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. hoppas, tyst, tyst
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-19, 16:18
  2. Tyst tyst i huset
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 05:17
  3. Men oj så tyst
    By asolo in forum Singelmingel
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 08:48
  4. Och här var det tyst
    By anne17 in forum Dysfunktionell uppväxt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-03, 18:39
  5. Det är så tyst här
    By •Milou• in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 09:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar