Feber, huvudvärk och ont i brösten
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    Feber, huvudvärk och ont i brösten

    En klockren mjölkstockning med andra ord.
    Hade frossa och ont hela natten. Jag är yr pga huvudvärken och Ipren tar bara bort toppen av huvudvärken. Den absolut bästa hjälpen mot mjölkstockning är amning och Lovisa hjälper mig så gott hon kan.
    Gick en promenad igår och hade antagligen för tunna kläder, frös inte men skulle nog haft en kofta under jackan.
    Fler som fått mjölkstockning?

    Annars är det bra här hemma. Lovisa är äter och växer. Hon är vaken lite längre stunder nu och det är så mysigt att få lite mer respons. Hon tittar storögt på allt och ler så smått när vi gullar med henne.

    Kram på er och hoppas att ni har det bra.
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  2. 1
    Feber, huvudvärk och ont i brösten En klockren mjölkstockning med andra ord.
    Hade frossa och ont hela natten. Jag är yr pga huvudvärken och Ipren tar bara bort toppen av huvudvärken. Den absolut bästa hjälpen mot mjölkstockning är amning och Lovisa hjälper mig så gott hon kan.
    Gick en promenad igår och hade antagligen för tunna kläder, frös inte men skulle nog haft en kofta under jackan.
    Fler som fått mjölkstockning?

    Annars är det bra här hemma. Lovisa är äter och växer. Hon är vaken lite längre stunder nu och det är så mysigt att få lite mer respons. Hon tittar storögt på allt och ler så smått när vi gullar med henne.

    Kram på er och hoppas att ni har det bra.
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Aj aj det låter inte skönt. Hoppas verkligen att det går över snabbt. Jag har aldrig haft mjölkstockning men andra problem som svamp mm. I går var jag till amningsmottagningen på KS och fick lite hjälp eftersom jag har såå ont i brösten mellan amningarna. Förmodligen en inflammation som är på övergående så jag käkar nu ipren för att lindra.

    Krya på dig
    Kram Anna
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  4. 2
    Aj aj det låter inte skönt. Hoppas verkligen att det går över snabbt. Jag har aldrig haft mjölkstockning men andra problem som svamp mm. I går var jag till amningsmottagningen på KS och fick lite hjälp eftersom jag har såå ont i brösten mellan amningarna. Förmodligen en inflammation som är på övergående så jag käkar nu ipren för att lindra.

    Krya på dig
    Kram Anna
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Oj, vad jobbigt! Mjölkstockning är verkligen ingen lek, har inte fått det ännu men hade det flera gånger när jag ammade dottern. Det gör ont! Kyla är det som triggar mjölkstockning för min del också, så jag måste se till att aldrig, aldrig frysa...

    Bra att Lovisa äter, då släpper det nog snart! Kram.
  6. 3
    Oj, vad jobbigt! Mjölkstockning är verkligen ingen lek, har inte fått det ännu men hade det flera gånger när jag ammade dottern. Det gör ont! Kyla är det som triggar mjölkstockning för min del också, så jag måste se till att aldrig, aldrig frysa...

    Bra att Lovisa äter, då släpper det nog snart! Kram.
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4

    Jag med!

    Förra veckan, lagom till stora barnens höstlov, fick jag mjölkstockning med 40-gradig feber och skitont i bröstet (och huvudet). Det tog 3 dagar för det att gåöver....hu! Hoppas du blir bra snart!!!!!
  8. 4
    Jag med! Förra veckan, lagom till stora barnens höstlov, fick jag mjölkstockning med 40-gradig feber och skitont i bröstet (och huvudet). Det tog 3 dagar för det att gåöver....hu! Hoppas du blir bra snart!!!!!
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Låter inte kul med svamp heller Hur vet man att det är svamp?
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  10. 5
    Låter inte kul med svamp heller Hur vet man att det är svamp?
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6
    Hon äter ofta och just nu är ju det jättebra. Det har redan blivit mycket bättre, får se hur natten blir.

    Kram!
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  12. 6
    Hon äter ofta och just nu är ju det jättebra. Det har redan blivit mycket bättre, får se hur natten blir.

    Kram!
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7
    Inte kul med mjölkstockning och speciellt inte under höstlovet.
    Det känns som det går åt rätt håll här och blir det inte värre i natt så är det troligen bra i morgon.
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  14. 7
    Inte kul med mjölkstockning och speciellt inte under höstlovet.
    Det känns som det går åt rätt håll här och blir det inte värre i natt så är det troligen bra i morgon.
  15. Medlem sedan
    Sep 2006
    #8
    Enligt min BM så är det så här: barnen är ju till och från vita på tungan. om man tar en liten tops och stryker över tungan och det vita försvinner så är det bara mjölk. sitter det fast och inte går bort när man stryker så är det svamp.
    Min lilla Ebba har svamp och vi baddar 4 - 5 gånger om dagen med en blandning av bikarbonat och vatten. 1 kryddmått bikarbonat i 1 dl kokande vatten, låt svalna och förvara i kylskåp max 2 dgr, sen måste man göra nytt.
    man ska behandla svampen i över 1 månad.

    Min BM berättade att hon sett en bäbis som hade 4mm tjock beläggning på tungan. det var svamp.... så obehagligt.

    det går även att köpa Pripps Vichey vatten,, det innehåller oxå bikarbonat. det är just det ämnet som är bra mot svamp. så vilket som helst mineralvatten funkar inte.
  16. 8
    Enligt min BM så är det så här: barnen är ju till och från vita på tungan. om man tar en liten tops och stryker över tungan och det vita försvinner så är det bara mjölk. sitter det fast och inte går bort när man stryker så är det svamp.
    Min lilla Ebba har svamp och vi baddar 4 - 5 gånger om dagen med en blandning av bikarbonat och vatten. 1 kryddmått bikarbonat i 1 dl kokande vatten, låt svalna och förvara i kylskåp max 2 dgr, sen måste man göra nytt.
    man ska behandla svampen i över 1 månad.

    Min BM berättade att hon sett en bäbis som hade 4mm tjock beläggning på tungan. det var svamp.... så obehagligt.

    det går även att köpa Pripps Vichey vatten,, det innehåller oxå bikarbonat. det är just det ämnet som är bra mot svamp. så vilket som helst mineralvatten funkar inte.
  17. Medlem sedan
    Dec 2000
    #9
    Ja så långt hade jag också koll. Tack för upplysningen i alla fall
    Men hur vet jag om jag får svamp i mjölkgångarna?
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  18. 9
    Ja så långt hade jag också koll. Tack för upplysningen i alla fall
    Men hur vet jag om jag får svamp i mjölkgångarna?
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10
    Jag var nog lite otydlig där... Den här gången är det inte svamp utan förmodligen en övergående inflammation som jag fick när jag hade såriga bröstvårtor... Det är redan bättre.
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  20. 10
    Jag var nog lite otydlig där... Den här gången är det inte svamp utan förmodligen en övergående inflammation som jag fick när jag hade såriga bröstvårtor... Det är redan bättre.
  21. Medlem sedan
    Dec 2000
    #11
    Aha, men det var ju skönt att det är bättre nu i alla fall.
    Inte kul när brösten ömmar eller gör ont oavsett orsak när man ammar

    Min mjölkstockning är också bättre i dag. Febern är borta och bara det högra bröstet ömmar lite, har en rosa-röd rodnad som knapt syns längre. Igår gjorde båda brösten ont, men det vänstra värkte nog mest pga febern. Huvudvärken är nästan helt borta den också.
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  22. 11
    Aha, men det var ju skönt att det är bättre nu i alla fall.
    Inte kul när brösten ömmar eller gör ont oavsett orsak när man ammar

    Min mjölkstockning är också bättre i dag. Febern är borta och bara det högra bröstet ömmar lite, har en rosa-röd rodnad som knapt syns längre. Igår gjorde båda brösten ont, men det vänstra värkte nog mest pga febern. Huvudvärken är nästan helt borta den också.

Liknande trådar

  1. Hög feber, låg feber, hög igen
    By heke4 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 21:33
  2. huvudvärk och feber hos barn
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 20:36
  3. feber och huvudvärk
    By CHENOA in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 15:12
  4. huvudvärk, trsel o feber...
    By mirlis in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-17, 22:38
  5. Sommar, feber, huvudvärk....
    By sienna in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 00:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar