men det är ju snart jul....enkät
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    men det är ju snart jul....enkät

    jisses och jag som inte köpt en enda julklapp...
    Har ni?
    I så fall vad?
    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    Hur mycket ger ni per barn?
    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?
    Gillar ni julen?
  2. 1
    men det är ju snart jul....enkät jisses och jag som inte köpt en enda julklapp...
    Har ni?
    I så fall vad?
    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    Hur mycket ger ni per barn?
    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?
    Gillar ni julen?
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Har ni? Nej, det gör jag i regel aldrig förrän i december. Jag gillar julruschen.

    I så fall vad? -

    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt? Det vågar jag inte räkna efter ...

    Hur mycket ger ni per barn? 1 500-2 000 till Theo. Melker vet jag inte, med största sannolikhet betydligt mindre.

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar? Vartannat år är julafton hos min mamma, vartannat år hos svärmor. Den vi inte firar julafton hos träffar vi någon av mellandagarna istället.

    Gillar ni julen? Nej, ajg älskar den :-D
  4. 2
    Har ni? Nej, det gör jag i regel aldrig förrän i december. Jag gillar julruschen.

    I så fall vad? -

    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt? Det vågar jag inte räkna efter ...

    Hur mycket ger ni per barn? 1 500-2 000 till Theo. Melker vet jag inte, med största sannolikhet betydligt mindre.

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar? Vartannat år är julafton hos min mamma, vartannat år hos svärmor. Den vi inte firar julafton hos träffar vi någon av mellandagarna istället.

    Gillar ni julen? Nej, ajg älskar den :-D
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Har ni? Har inte köpt en enda julklapp än..
    I så fall vad? Inget..
    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt? Oj, ja det brukar bli en 5-6000:-
    Hur mycket ger ni per barn? Det är olika, men mellan 1000-2000 kr
    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar? Jag firar bara med mina föräldrar och det blir vartannat år med min dotter på julafton och vartannat år "lille" julafton.
    Gillar ni julen? Nej, skulle helst hoppa över den biten..
  6. 3
    Har ni? Har inte köpt en enda julklapp än..
    I så fall vad? Inget..
    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt? Oj, ja det brukar bli en 5-6000:-
    Hur mycket ger ni per barn? Det är olika, men mellan 1000-2000 kr
    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar? Jag firar bara med mina föräldrar och det blir vartannat år med min dotter på julafton och vartannat år "lille" julafton.
    Gillar ni julen? Nej, skulle helst hoppa över den biten..
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Har ni?Nej
    I så fall vad?
    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?I år massor, massor kanske 60 000 kr
    Hur mycket ger ni per barn? Ingen aning
    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?I år själva
    Gillar ni julen? Ja
  8. 4
    Har ni?Nej
    I så fall vad?
    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?I år massor, massor kanske 60 000 kr
    Hur mycket ger ni per barn? Ingen aning
    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?I år själva
    Gillar ni julen? Ja
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Har ni (köpt julklappar)?
    ::: Nej, det har jag inte gjort - vi har precis passerat sönernas födelsedagar


    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    ::: många tusenlappar - förra året landade vi nog på nära 10 tkr om man ska räkna med julbord och annat kul

    Hur mycket ger ni per barn?
    ::: 1500-2500 kr... ungefär... lite beroende på vad vi hittar

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?
    ::: vi brukar träffa min familj en dag under julledigheten - troligen annandagjul i år

    svärmor brukar var hos oss var 3:e år och ska enligt körkalendern komma i år men jag vet inte om det blir så ännu

    Gillar ni julen?
    ::: Jag fullkomligt älskar julen!!!
  10. 5
    Har ni (köpt julklappar)?
    ::: Nej, det har jag inte gjort - vi har precis passerat sönernas födelsedagar


    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    ::: många tusenlappar - förra året landade vi nog på nära 10 tkr om man ska räkna med julbord och annat kul

    Hur mycket ger ni per barn?
    ::: 1500-2500 kr... ungefär... lite beroende på vad vi hittar

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?
    ::: vi brukar träffa min familj en dag under julledigheten - troligen annandagjul i år

    svärmor brukar var hos oss var 3:e år och ska enligt körkalendern komma i år men jag vet inte om det blir så ännu

    Gillar ni julen?
    ::: Jag fullkomligt älskar julen!!!
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    Har ni? Inte en enda...
    I så fall vad?
    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt? Några tusen går det nog...
    Hur mycket ger ni per barn? Pojkarna som är vuxna får för runt 1000, lillan får för mindre. Orättvist va!!
    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar? Lillan är hos en förälder julafton och juldan, sen annandan hos den andre och tvärtom näst jul. Pojkarna bestämmer själva och vi är hemma själva iår. Vill inte ranta runt.
    Gillar ni julen? Jag älskar julen, men mest för lugnet och dofterna... Inte om det ska hattas runt och firas lite här och lite där.
  12. 6
    Har ni? Inte en enda...
    I så fall vad?
    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt? Några tusen går det nog...
    Hur mycket ger ni per barn? Pojkarna som är vuxna får för runt 1000, lillan får för mindre. Orättvist va!!
    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar? Lillan är hos en förälder julafton och juldan, sen annandan hos den andre och tvärtom näst jul. Pojkarna bestämmer själva och vi är hemma själva iår. Vill inte ranta runt.
    Gillar ni julen? Jag älskar julen, men mest för lugnet och dofterna... Inte om det ska hattas runt och firas lite här och lite där.
  13. mandelblomma
    #7
    Egna svar

    I så fall vad?
    --inget ännu.

    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    --paket kanske totalt 5000kr, mat 2000kr exra, lite annat smått kanske 1000kr.

    Hur mycket ger ni per barn?
    --ca 1000 kr styck, ungefär...gissar att tvillingarna däremot inte kommer få så mycket av oss i år.

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?
    --usch jag vet inte hur vi ska göra.
    har alltid bara firat med min släkt eftersom jag varit själv.
    Nu vete tusan hur vi ska göra...mina nu stora barn kan jag knappast förvänta mig att fira med min mans familj som de egentligen knappt känner...
    kanskelöser det med att bjuda dem först på julfrukost här hos oss o sen åker vi till min släkt.
    Hur tusan gör man!!

    Gillar ni julen?
    --ja i lagoma doser
  14. 7
    Egna svar

    I så fall vad?
    --inget ännu.

    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    --paket kanske totalt 5000kr, mat 2000kr exra, lite annat smått kanske 1000kr.

    Hur mycket ger ni per barn?
    --ca 1000 kr styck, ungefär...gissar att tvillingarna däremot inte kommer få så mycket av oss i år.

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?
    --usch jag vet inte hur vi ska göra.
    har alltid bara firat med min släkt eftersom jag varit själv.
    Nu vete tusan hur vi ska göra...mina nu stora barn kan jag knappast förvänta mig att fira med min mans familj som de egentligen knappt känner...
    kanskelöser det med att bjuda dem först på julfrukost här hos oss o sen åker vi till min släkt.
    Hur tusan gör man!!

    Gillar ni julen?
    --ja i lagoma doser
  15. Medlem sedan
    Mar 1998
    #8
    Har ni?
    -- Ja

    I så fall vad?
    -- Ett par julklappar till ett par av barnen.

    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    -- Det är olika beroende på vad vi har för pengar att röra oss med. 5-siffriga belopp.

    Hur mycket ger ni per barn?
    -- Olika beroende på hur mkt pengar vi har men det brukar nog bli ett par tusen per barn.

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?
    -- Har hittills aldrig delat mer än att farföräldrar ätit julaftonsfrukost hos oss, resten har vi firat med morföräldrar. Får se om det blir samma i år, gissar det iaf.

    Gillar ni julen?
    -- Jo, egentligen, fast det blir aldrig som jag tänkt mig... jag är en planerare - ingen görare.
  16. 8
    Har ni?
    -- Ja

    I så fall vad?
    -- Ett par julklappar till ett par av barnen.

    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    -- Det är olika beroende på vad vi har för pengar att röra oss med. 5-siffriga belopp.

    Hur mycket ger ni per barn?
    -- Olika beroende på hur mkt pengar vi har men det brukar nog bli ett par tusen per barn.

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?
    -- Har hittills aldrig delat mer än att farföräldrar ätit julaftonsfrukost hos oss, resten har vi firat med morföräldrar. Får se om det blir samma i år, gissar det iaf.

    Gillar ni julen?
    -- Jo, egentligen, fast det blir aldrig som jag tänkt mig... jag är en planerare - ingen görare.
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9
    Julsvar frår bejaka:

    Har ni? - Nej, inte en enda julklapp inköpt här heller.
    I så fall vad? _Pass
    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt? - Ingen aning. Julbiljetterna på drygt 3 papp är i alla fall inhandlade.
    Hur mycket ger ni per barn? - Ingen aning. Beror på hur mycket pengar vi har och vad de önskar sig.
    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar? - Firar alltid med min familj eftersom de bor så långt borta.
    Gillar ni julen? - Jag älskar julen!!
  18. 9
    Julsvar frår bejaka:

    Har ni? - Nej, inte en enda julklapp inköpt här heller.
    I så fall vad? _Pass
    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt? - Ingen aning. Julbiljetterna på drygt 3 papp är i alla fall inhandlade.
    Hur mycket ger ni per barn? - Ingen aning. Beror på hur mycket pengar vi har och vad de önskar sig.
    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar? - Firar alltid med min familj eftersom de bor så långt borta.
    Gillar ni julen? - Jag älskar julen!!
  19. Medlem sedan
    Apr 2001
    #10
    Japp, är klar till barnen, fick SMS om att sista julklappen ligger på posten nu

    Sen blir det kanske något tll dagispersonalen, mormor och morfar, sen inget.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  20. 10
    Japp, är klar till barnen, fick SMS om att sista julklappen ligger på posten nu

    Sen blir det kanske något tll dagispersonalen, mormor och morfar, sen inget.
  21. Medlem sedan
    Feb 1999
    #11
    Har ni? Jajamensan, är färdig

    I så fall vad? Playsation2 till storbarnen tillsammans med mina och mannens föräldrar och lite kläder åt lilleman

    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    Max 1500 kr

    Hur mycket ger ni per barn? 300-400 kr till de stora 200 till den lilla

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar? Firar med barnens farföräldrar, morföräldrarna bor för långt bort

    Gillar ni julen? Till viss del, hatar köphysterin runt den bara
  22. 11
    Har ni? Jajamensan, är färdig

    I så fall vad? Playsation2 till storbarnen tillsammans med mina och mannens föräldrar och lite kläder åt lilleman

    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    Max 1500 kr

    Hur mycket ger ni per barn? 300-400 kr till de stora 200 till den lilla

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar? Firar med barnens farföräldrar, morföräldrarna bor för långt bort

    Gillar ni julen? Till viss del, hatar köphysterin runt den bara
  23. Medlem sedan
    May 2008
    #12
    men det är ju snart jul....enkät
    jisses och jag som inte köpt en enda julklapp...
    Har ni?
    Japp.

    I så fall vad?
    En antik tax i snidat trä till pappa, ett grått pärlhalsband till mamma och två änglar i papp från 30-talet som jag vet att hon kommer att gilla.

    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    Ingen aning. Maten är väl ungefär som en vanlig månad och presenter och lite pynt och blommor till lägenheten... kanske 3-4000?

    Hur mycket ger ni per barn?
    Pass.

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?
    Vi delar på oss och drar hem till våra föräldrar. Just julen är tiden då det är dumt att vara ensambarn.

    Gillar ni julen?
    Jaaaaaaa! Mer och mer för varje år när man själv kan välja hur man ska fira den.
  24. 12
    men det är ju snart jul....enkät
    jisses och jag som inte köpt en enda julklapp...
    Har ni?
    Japp.

    I så fall vad?
    En antik tax i snidat trä till pappa, ett grått pärlhalsband till mamma och två änglar i papp från 30-talet som jag vet att hon kommer att gilla.

    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    Ingen aning. Maten är väl ungefär som en vanlig månad och presenter och lite pynt och blommor till lägenheten... kanske 3-4000?

    Hur mycket ger ni per barn?
    Pass.

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?
    Vi delar på oss och drar hem till våra föräldrar. Just julen är tiden då det är dumt att vara ensambarn.

    Gillar ni julen?
    Jaaaaaaa! Mer och mer för varje år när man själv kan välja hur man ska fira den.
  25. Medlem sedan
    Jun 2004
    #13
    Har ni?
    Ja några stycken är klara faktiskt.

    I så fall vad?
    Dels några böcker och så ett Nintendo DS till ett av barnen och varsin mobiltelefon till tre andra. Och så en liten plåtväska och en briohund till lillpluttan.

    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    Oj, massor. Vi har ju fem barn som vi ger vardera för ca 1500-2000 (nä inte lillpluttan, men de andra fyra iaf, exakta summan har varierat från år till år), sen ger vi rätt mycket presenter till varandra och resten av familjen också. Maten brukar nog vara den lilla posten eftersom sambon får en del från jobbet i julklapp plus att svärmor tar med sig en del när de kommer hit. Men tja, 10-12000 minst. Antagligen mer.

    Hur mycket ger ni per barn?'
    Se ovan, 1500-2000, har varierat från år till år. Något år har de fått en större gemensam present, då blir det den större summan. I år får de varsin egen stor present (Nintendo DS respektive mobil) så då landar det kanske därrunt också.

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?
    Oj oj oj, med barn från två tidigare förhållanden är det ett evigt pusslande. HUrsomhelst så har vi på min sida helt enkelt gjort så att vi firat julafton den 23:e istället. Då kan både jag och min syster ha barnen hela dagen och behöver inte tänka på att åka någonannanstans. Då har sambons barn varit hos sin mamma istället, och hon jhar även haft dem på julafton de flesta åren. Förra året var första året vi hade alla barnen på julafton, då var vi vår familj här hemma och sa till alla andra (alltså farmor/farfar osv) att de var välkomna om de hade lust. Det slutade med att det bara var vi (bara och bara, vi var ju sex stycken ändå) och åååååh vad det var HÄRLIGT. Världens bästa julafton!

    Gillar ni julen?

    Ja, jag älskar julen. Fast i år åker min stora tjej till USA över jul med pappa, så då blir det inte riktigt samma sak.
  26. 13
    Har ni?
    Ja några stycken är klara faktiskt.

    I så fall vad?
    Dels några böcker och så ett Nintendo DS till ett av barnen och varsin mobiltelefon till tre andra. Och så en liten plåtväska och en briohund till lillpluttan.

    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    Oj, massor. Vi har ju fem barn som vi ger vardera för ca 1500-2000 (nä inte lillpluttan, men de andra fyra iaf, exakta summan har varierat från år till år), sen ger vi rätt mycket presenter till varandra och resten av familjen också. Maten brukar nog vara den lilla posten eftersom sambon får en del från jobbet i julklapp plus att svärmor tar med sig en del när de kommer hit. Men tja, 10-12000 minst. Antagligen mer.

    Hur mycket ger ni per barn?'
    Se ovan, 1500-2000, har varierat från år till år. Något år har de fått en större gemensam present, då blir det den större summan. I år får de varsin egen stor present (Nintendo DS respektive mobil) så då landar det kanske därrunt också.

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?
    Oj oj oj, med barn från två tidigare förhållanden är det ett evigt pusslande. HUrsomhelst så har vi på min sida helt enkelt gjort så att vi firat julafton den 23:e istället. Då kan både jag och min syster ha barnen hela dagen och behöver inte tänka på att åka någonannanstans. Då har sambons barn varit hos sin mamma istället, och hon jhar även haft dem på julafton de flesta åren. Förra året var första året vi hade alla barnen på julafton, då var vi vår familj här hemma och sa till alla andra (alltså farmor/farfar osv) att de var välkomna om de hade lust. Det slutade med att det bara var vi (bara och bara, vi var ju sex stycken ändå) och åååååh vad det var HÄRLIGT. Världens bästa julafton!

    Gillar ni julen?

    Ja, jag älskar julen. Fast i år åker min stora tjej till USA över jul med pappa, så då blir det inte riktigt samma sak.
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14
    Har ni?
    -Nix, skulle inte komma på tanken att köpa något före första december, det är fusk!

    I så fall vad?
    -

    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    -Oj, ingen aning... vi är aldrig hemma så mat blir inte mycket i alla fall.

    Hur mycket ger ni per barn?
    -Olika, beror på vad de önskar sig, vad de behöver och vad vi hittar. Jag samlar ofta på mig småinköp av saker de ändå behöver så att det blir fler paket

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?
    -Vi har inget eget firande, vi är hos antingen far- eller morföräldrar på julafton och hos de andra på juldagen.

    Gillar ni julen?
    -Absolut, älskar julen och håller hårt på traditioner!
  28. 14
    Har ni?
    -Nix, skulle inte komma på tanken att köpa något före första december, det är fusk!

    I så fall vad?
    -

    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    -Oj, ingen aning... vi är aldrig hemma så mat blir inte mycket i alla fall.

    Hur mycket ger ni per barn?
    -Olika, beror på vad de önskar sig, vad de behöver och vad vi hittar. Jag samlar ofta på mig småinköp av saker de ändå behöver så att det blir fler paket

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?
    -Vi har inget eget firande, vi är hos antingen far- eller morföräldrar på julafton och hos de andra på juldagen.

    Gillar ni julen?
    -Absolut, älskar julen och håller hårt på traditioner!
  29. Medlem sedan
    Mar 2002
    #15

    Anna m V & E's juliga svar

    jisses och jag som inte köpt en enda julklapp...
    Har ni?
    * JAMEN HERREGUD DET ÄR JU NOVEMBER REDAN! såklart jag har!!

    I så fall vad?

    * varsin klänning/top m "Hanna Montana" på samt tights (jag kommer att bli SÅ POPPIS på julafton!!) varsin svart glitter bolero, biljetter till genrepet för Melodifestivalen samt biljetter till disney on ice plus varsin High School Musical chokladkalender till flickorna (den får de såklart 1 dec) samt en liten rosa t-tröja från Me&I till minsta kusinen och ett par silverörhängen till E
    Samt korten på barnen, där saknas det några ramar bara
    Resten kommer att inhandlas nästa helg, eller det mesta i alla fall

    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?

    * Ingen aning - vill inte veta heller......

    Hur mycket ger ni per barn?

    * till våra egna - vet ej, jag köper det jag hittar och tycker är lämpligt, summan är ointressant

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?

    * Ojämna år med min släkt då min far fyller år på julafton och är född på ett ojämt år (då firar vi de "stora" dagarna med honom, 60, 70 etc) och jämna år med makens släkt

    Gillar ni julen?

    * eeehh typ lite grand sådär (tänker INTE erkänna att jag börjar fundera redan i slutet av augusti...)
    Liten på jorden men stor i orden
  30. 15
    Anna m V & E's juliga svar jisses och jag som inte köpt en enda julklapp...
    Har ni?
    * JAMEN HERREGUD DET ÄR JU NOVEMBER REDAN! såklart jag har!!

    I så fall vad?

    * varsin klänning/top m "Hanna Montana" på samt tights (jag kommer att bli SÅ POPPIS på julafton!!) varsin svart glitter bolero, biljetter till genrepet för Melodifestivalen samt biljetter till disney on ice plus varsin High School Musical chokladkalender till flickorna (den får de såklart 1 dec) samt en liten rosa t-tröja från Me&I till minsta kusinen och ett par silverörhängen till E
    Samt korten på barnen, där saknas det några ramar bara
    Resten kommer att inhandlas nästa helg, eller det mesta i alla fall

    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?

    * Ingen aning - vill inte veta heller......

    Hur mycket ger ni per barn?

    * till våra egna - vet ej, jag köper det jag hittar och tycker är lämpligt, summan är ointressant

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?

    * Ojämna år med min släkt då min far fyller år på julafton och är född på ett ojämt år (då firar vi de "stora" dagarna med honom, 60, 70 etc) och jämna år med makens släkt

    Gillar ni julen?

    * eeehh typ lite grand sådär (tänker INTE erkänna att jag börjar fundera redan i slutet av augusti...)
  31. Medlem sedan
    Jan 2006
    #16
    Har ni?
    - Näpp
    I så fall vad?
    - x
    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    - inte så mycket detta år, betydligt större summor tidigare år.
    Hur mycket ger ni per barn?
    - i år blir det knappast ngt, alla är införstådda med detta och ser ändå fram emot julen
    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?
    - de är alltid välkomna hit. Jag har slutat 'åka runt'. Vi firar dock andra dagar än själva julafton detta år.
    Gillar ni julen?
    - ja, om man skalar bort alla måsten.
  32. 16
    Har ni?
    - Näpp
    I så fall vad?
    - x
    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    - inte så mycket detta år, betydligt större summor tidigare år.
    Hur mycket ger ni per barn?
    - i år blir det knappast ngt, alla är införstådda med detta och ser ändå fram emot julen
    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?
    - de är alltid välkomna hit. Jag har slutat 'åka runt'. Vi firar dock andra dagar än själva julafton detta år.
    Gillar ni julen?
    - ja, om man skalar bort alla måsten.
  33. Medlem sedan
    Apr 2007
    #17
    Jag älskar julen men hatar julklapparna. Jag försöker klara av presentinköpen så tidigt och i förbifarten. Har beställt fotokalendrar, som de äldre släktingarna gillar, och resten får nöja sig med presenter på OK-nivå. Jag kan spendera rätt mycket på julmat, för jag älskar julmat, men jag lagar bara det jag har lust med, resten köper jag färdigt. Om vi hälsar på släkten går det några tusen i flygbiljetter också. Till barnen köper jag vad jag kommer på. En present var räcker, för de får av så många andra. Det blir oftast något billigt, för jag har så dålig fantasi när det gäller presenter.

    Men jag älskar pepparkakor, glögg, tomtegröt, luciatåg, advensljustakar, tomtar, julmusik, julsång i kyrkan, snölyktor, åka pulka, kalle anka, skinka, äppelmos, katrinplommon, senap, risalamalta, prinskorv klippt i ändarna, Karl-Bertil Jonssons julafton, Rudolf med röda mulen, alladinchoklad, sillsallad, julgranen, å hela härligheten. Det är verkligen underbart, alltihopa!
  34. 17
    Jag älskar julen men hatar julklapparna. Jag försöker klara av presentinköpen så tidigt och i förbifarten. Har beställt fotokalendrar, som de äldre släktingarna gillar, och resten får nöja sig med presenter på OK-nivå. Jag kan spendera rätt mycket på julmat, för jag älskar julmat, men jag lagar bara det jag har lust med, resten köper jag färdigt. Om vi hälsar på släkten går det några tusen i flygbiljetter också. Till barnen köper jag vad jag kommer på. En present var räcker, för de får av så många andra. Det blir oftast något billigt, för jag har så dålig fantasi när det gäller presenter.

    Men jag älskar pepparkakor, glögg, tomtegröt, luciatåg, advensljustakar, tomtar, julmusik, julsång i kyrkan, snölyktor, åka pulka, kalle anka, skinka, äppelmos, katrinplommon, senap, risalamalta, prinskorv klippt i ändarna, Karl-Bertil Jonssons julafton, Rudolf med röda mulen, alladinchoklad, sillsallad, julgranen, å hela härligheten. Det är verkligen underbart, alltihopa!
  35. Medlem sedan
    Dec 2003
    #18
    Har inte köpt några julklappar än.

    Spenderar totalt kanske 4000:- (vi har tre tonåringar, men inte mycket släkt) Julklappar till barnen för ca en tusenlapp var tror jag det kan bli.

    Vi är styvfamilj och har bara barnen hos oss halva julafton. Då kommer också den äldre generationen hem till oss en stund, för jullunch och klapputdelning.

    Egentligen gillar jag julen, men jag har svårt för alla traditioner och "måsten". Försöker ta det lugnt och minimera hysterin så långt det går. Gillar tända ljus, änglar, fudge och clementiner
  36. 18
    Har inte köpt några julklappar än.

    Spenderar totalt kanske 4000:- (vi har tre tonåringar, men inte mycket släkt) Julklappar till barnen för ca en tusenlapp var tror jag det kan bli.

    Vi är styvfamilj och har bara barnen hos oss halva julafton. Då kommer också den äldre generationen hem till oss en stund, för jullunch och klapputdelning.

    Egentligen gillar jag julen, men jag har svårt för alla traditioner och "måsten". Försöker ta det lugnt och minimera hysterin så långt det går. Gillar tända ljus, änglar, fudge och clementiner
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19

    Gillar julen..

    ..och svarar gärna

    Har ni?
    *Jupp, men bara några småsaker till dottern

    I så fall vad?
    *leksaker

    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    *Blir ganska mycket pengar, vill inte gå in på exakt summa.

    Hur mycket ger ni per barn?
    *Olika från år till år. förra året fick hon t.ex en tv så då blev det ju väldigt dyrt. å andra sidan så hade hon fått den ändå så det räknas kanske inte..
    Då vi delvis har separat ekonomi så brukar jag vanligtvis köpa julklappar till henne för ca 3000 och mannen brukar sätta in motsvarande summa på hennes konto (eller snarare samma summa som han ger till sina större barn).

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?
    *Vi brukar fira hemma hos mina föräldrar på julafton och iår är jag helledig på julen vilket gör det extra härligt.

    Gillar ni julen?
    *Absolut, hela december gillar jag
  38. 19
    Gillar julen.. ..och svarar gärna

    Har ni?
    *Jupp, men bara några småsaker till dottern

    I så fall vad?
    *leksaker

    Vad spenderar ni på julen totalt med mat o allt?
    *Blir ganska mycket pengar, vill inte gå in på exakt summa.

    Hur mycket ger ni per barn?
    *Olika från år till år. förra året fick hon t.ex en tv så då blev det ju väldigt dyrt. å andra sidan så hade hon fått den ändå så det räknas kanske inte..
    Då vi delvis har separat ekonomi så brukar jag vanligtvis köpa julklappar till henne för ca 3000 och mannen brukar sätta in motsvarande summa på hennes konto (eller snarare samma summa som han ger till sina större barn).

    Hur delar ni erat firande med mor o farföräldrar?
    *Vi brukar fira hemma hos mina föräldrar på julafton och iår är jag helledig på julen vilket gör det extra härligt.

    Gillar ni julen?
    *Absolut, hela december gillar jag

Liknande trådar

  1. snart är det påsk enkät
    By Folkabo in forum _0906 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 17:54
  2. Snart har 1 år gått! - Enkät
    By MionsMamma in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 23:21
  3. Snart 1 år sen +liten enkät
    By Malo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 20:00
  4. Snart skolavslutning... (enkät)
    By lindsey_77 in forum _99 Alla barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 09:27
  5. Snart påk, snodd enkät!
    By jannice_ in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 19:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar