Är det bara jag ...
_0711 Novemberbarn
  1. __tess__
    #1

    Är det bara jag ...

    som inte fått tillbaka min mens ännu?

    Min dotter fyllde 1 år för en vecka sen.
  2. 1
    Är det bara jag ... som inte fått tillbaka min mens ännu?

    Min dotter fyllde 1 år för en vecka sen.
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    inte jag heller och jag hoppas

    inte på att få tillbaks den på fem år heller..
    Men det är för att jag satte in hormonspiral 12v efter förlossningen, och då kan det tydligen ibland bli så att man blir helt "mensfri" under hela tiden man har den insatt. Så var det förra gången jag hade hormonspiral i allafall (då hade jag den i ca 1år o ingen mens då heller)
    Fast jag tycker enbart det är skönt faktiskt, och jag vill ju inte heller ha flera barn..

    Hoppas du snart får tilbaks mensen om det är det du vill! Annars, gå och kolla hos gynekolog så du inte har ngn infektion eller något!
    Kram
  4. 2
    inte jag heller och jag hoppas inte på att få tillbaks den på fem år heller..
    Men det är för att jag satte in hormonspiral 12v efter förlossningen, och då kan det tydligen ibland bli så att man blir helt "mensfri" under hela tiden man har den insatt. Så var det förra gången jag hade hormonspiral i allafall (då hade jag den i ca 1år o ingen mens då heller)
    Fast jag tycker enbart det är skönt faktiskt, och jag vill ju inte heller ha flera barn..

    Hoppas du snart får tilbaks mensen om det är det du vill! Annars, gå och kolla hos gynekolog så du inte har ngn infektion eller något!
    Kram
  5. __tess__
    #3

    Jag vill ju

    ha flera barn. Men inte just nu. Men eftersom jag har en historia med PCO så blir jag lite orolig när mensen inte dyker upp. Något preventivmedel använder jag inte (men jag är inte gravid) och i och för sig ammar jag fortfarande, men det är så lite.

    Kanske borde jag boka tid hos en gynekolog. Tar emot bara, jag har inte varit till någon sen jag flyttade och då måste jag ju hitta någon ny ...
  6. 3
    Jag vill ju ha flera barn. Men inte just nu. Men eftersom jag har en historia med PCO så blir jag lite orolig när mensen inte dyker upp. Något preventivmedel använder jag inte (men jag är inte gravid) och i och för sig ammar jag fortfarande, men det är så lite.

    Kanske borde jag boka tid hos en gynekolog. Tar emot bara, jag har inte varit till någon sen jag flyttade och då måste jag ju hitta någon ny ...
  7. Medlem sedan
    Mar 2007
    #4
    Med dottern kom den tillbaka strax efter 1 års dagen. Ammade henne i 8½ månad och då blev det ett tvärt slut. Men med pojkarna kom den tilbaka mycket snabbare. Redan innan jag slutat att amma dem. Så det är nog väldigt olika.
    http://www.youtube.com/watch?v=IoiY-_twSFs&NR=1

    Så sant så.

    Lycklig mamma till R -04, Z-06, I -07, J -10 Och till stora syster i himmelen född -03
  8. 4
    Med dottern kom den tillbaka strax efter 1 års dagen. Ammade henne i 8½ månad och då blev det ett tvärt slut. Men med pojkarna kom den tilbaka mycket snabbare. Redan innan jag slutat att amma dem. Så det är nog väldigt olika.
  9. Mammannamman
    #5
    Jag fick inte heller tillbaka min förra gången. Dottern var 1 år i slute tpå februari 2007. Och ingen mens. Jag väntade, och väntade. I maj ringde jag gynekologen och bokade tid. Dags att kolla vad som var fel... I juni började jag ana oråd. I juli upptäckte jag att jag var gravid. I november 2007 födde jag min son.

    Har inte ni heller fått tillbaka mensen ;o)
  10. 5
    Jag fick inte heller tillbaka min förra gången. Dottern var 1 år i slute tpå februari 2007. Och ingen mens. Jag väntade, och väntade. I maj ringde jag gynekologen och bokade tid. Dags att kolla vad som var fel... I juni började jag ana oråd. I juli upptäckte jag att jag var gravid. I november 2007 födde jag min son.

    Har inte ni heller fått tillbaka mensen ;o)
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6
    Noop! Fast jag har ju satt in en hormonspiral så hon sa att om jag har tur så slipper jag den. Nu ammar jag iofs ff nån gång också vilket kankse gör sitt till. den har varit sen efter de andra två också. Med amadeus fick jag den efter 7 mån, trots amning. med Alex kom den också efter 7 fast då hade jag slutat amma helt. Ingen sign ännu och jag kan ju inte säga att jag saknar den, ha ha!

    Kram Kram
  12. 6
    Noop! Fast jag har ju satt in en hormonspiral så hon sa att om jag har tur så slipper jag den. Nu ammar jag iofs ff nån gång också vilket kankse gör sitt till. den har varit sen efter de andra två också. Med amadeus fick jag den efter 7 mån, trots amning. med Alex kom den också efter 7 fast då hade jag slutat amma helt. Ingen sign ännu och jag kan ju inte säga att jag saknar den, ha ha!

    Kram Kram
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7
    Nej, och jag hoppas den håller sig borta så länge jag ammar. Det har den gjort med de andra barnen (även när jag ammat en gång/dygn). Du får tänka positivt - det misnkar risken för bröstcancer. ,-)
  14. 7
    Nej, och jag hoppas den håller sig borta så länge jag ammar. Det har den gjort med de andra barnen (även när jag ammat en gång/dygn). Du får tänka positivt - det misnkar risken för bröstcancer. ,-)
  15. __tess__
    #8

    Vad är det som ...

    minskar risken för bröstcancer?

    I mitt fall så om min PCO är tillbaka så ökar utebliven mens risken för livmoderscancer... Därför funderar jag på att gå och kolla upp saken.
  16. 8
    Vad är det som ... minskar risken för bröstcancer?

    I mitt fall så om min PCO är tillbaka så ökar utebliven mens risken för livmoderscancer... Därför funderar jag på att gå och kolla upp saken.
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9
    Det är väl de låga östrogennivåerna som minskar risken för bröstcancer.
    Men om jag förstod det rätt ammar du fortfarande lite grand och då är det faktiskt helt normalt att inte ha fått mens, men om du är orolig ska du så klart kolla det, speciellt om du haft pco.
  18. 9
    Det är väl de låga östrogennivåerna som minskar risken för bröstcancer.
    Men om jag förstod det rätt ammar du fortfarande lite grand och då är det faktiskt helt normalt att inte ha fått mens, men om du är orolig ska du så klart kolla det, speciellt om du haft pco.

Liknande trådar

  1. bara bara problem..........
    By Saskia in forum Separation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-08, 10:38
  2. skulle bara vilja..skulle bara...
    By Anonym in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-06, 20:01
  3. Är det bara jag som bara älskar JOEY?
    By Charlotta m L o F in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 10:08
  4. Är det bara jag...
    By MiaKL,S03+K06 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 19:46
  5. Bara, bara underbart
    By zzau in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 13:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar