Kort och mindre smal
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Kort och mindre smal

    det är jag det och jag har problem med byxor...

    Alla som passar i midjan är alltid för långa såklart....:/Min svärmor brukar hjälpa mig att sy upp dem men jag vill inte belasta henne med hur många byxor som helst...

    Senaste tiden har jag använt leggings eller strumpbyxor tillsammans med klänning alt kjol men det är ju inte det varmaste vädret direkt

    Hur gör ni andra som är korta och mindre smala?

    Tilläggas ska att jag har gått ner 15 kilo och jag fortsätter att gå ner
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  2. 1
    Kort och mindre smal det är jag det och jag har problem med byxor...

    Alla som passar i midjan är alltid för långa såklart....:/Min svärmor brukar hjälpa mig att sy upp dem men jag vill inte belasta henne med hur många byxor som helst...

    Senaste tiden har jag använt leggings eller strumpbyxor tillsammans med klänning alt kjol men det är ju inte det varmaste vädret direkt

    Hur gör ni andra som är korta och mindre smala?

    Tilläggas ska att jag har gått ner 15 kilo och jag fortsätter att gå ner
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Vad vill du ha för byxor? Fin byxor eller jeans?
    Jag har en kompis som är petit och hon har köpt jeans på h&m´s barnavdelning. Snygga svarta stretchjeans och såå snygga "vanliga" jeans som slår dem på vuxenavdelningen med stormsteg. Tycker inte h&m har snygga "vanliga" jeans..
    Har inte Lindex anpassade finbyxor för långa resp korta??
  4. 2
    Vad vill du ha för byxor? Fin byxor eller jeans?
    Jag har en kompis som är petit och hon har köpt jeans på h&m´s barnavdelning. Snygga svarta stretchjeans och såå snygga "vanliga" jeans som slår dem på vuxenavdelningen med stormsteg. Tycker inte h&m har snygga "vanliga" jeans..
    Har inte Lindex anpassade finbyxor för långa resp korta??
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Lindex är rätt bra på jeans, de har "short"-varianter av en del modeller. Och upp till 46 för det mesta, ibland större. Kappahl har en del D-storlekar, men jag har svårt att hitta nåt som sitter bra där. HM är helt uteslutet, tycker jag. Men det beror ju helt på vad du menar med inte så smal, vilken storlek handlar det om liksom?
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  6. 3
    Lindex är rätt bra på jeans, de har "short"-varianter av en del modeller. Och upp till 46 för det mesta, ibland större. Kappahl har en del D-storlekar, men jag har svårt att hitta nåt som sitter bra där. HM är helt uteslutet, tycker jag. Men det beror ju helt på vad du menar med inte så smal, vilken storlek handlar det om liksom?
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Förlåt.. Jag läste att du var liten och smal..
    Så mitt tips var helt åt skogen fel!!

    Men vidhåller ändå att jag tror på Lindex..
  8. 4
    Förlåt.. Jag läste att du var liten och smal..
    Så mitt tips var helt åt skogen fel!!

    Men vidhåller ändå att jag tror på Lindex..
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Jag har haft samma problem, och det enda är ju att lägga upp brallorna. När jag var fet tyckte jag inte att det var ett jättestort problem, att lägga upp brallor är superenkelt så det kan du göra själv (fråga svärmor om hon kan visa dig). Värre hade det varit om man hade varit lång och smal, då blir brallorna för korta och det är ju inte lika lätt att fixa.

    Jag har 36-38 i brallor nu och får fortfarande lägga upp dem eftersom jag fortfarande är kort (svårare att ändra på än vikten ).
  10. 5
    Jag har haft samma problem, och det enda är ju att lägga upp brallorna. När jag var fet tyckte jag inte att det var ett jättestort problem, att lägga upp brallor är superenkelt så det kan du göra själv (fråga svärmor om hon kan visa dig). Värre hade det varit om man hade varit lång och smal, då blir brallorna för korta och det är ju inte lika lätt att fixa.

    Jag har 36-38 i brallor nu och får fortfarande lägga upp dem eftersom jag fortfarande är kort (svårare att ändra på än vikten ).
  11. Medlem sedan
    Nov 2007
    #6
    Jag är själv liten och köper jeans på JC där lägger dom ju upp enhalvmeter i benen med
  12. 6
    Jag är själv liten och köper jeans på JC där lägger dom ju upp enhalvmeter i benen med
  13. Medlem sedan
    May 2008
    #7
    Jag lärde mig att lägga upp byxorna själv. Har korta ben och har alltid fått lägga upp mina byxor, oavsett vilken storlek jag dragit.
    Det är busenkelt och tar inte särskilt lång tid per par. Kostar inte så mycket att lämna in och få det gjort heller.
  14. 7
    Jag lärde mig att lägga upp byxorna själv. Har korta ben och har alltid fått lägga upp mina byxor, oavsett vilken storlek jag dragit.
    Det är busenkelt och tar inte särskilt lång tid per par. Kostar inte så mycket att lämna in och få det gjort heller.
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    Blandade byxor och nej

    jag är inte smal....Jag har storlek 44 kanske tom 46 beroende på modellen

    tack för tips
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  16. 8
    Blandade byxor och nej jag är inte smal....Jag har storlek 44 kanske tom 46 beroende på modellen

    tack för tips
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    Storlek 44

    beror mycket på modellen....

    Tack för tipset
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  18. 9
    Storlek 44 beror mycket på modellen....

    Tack för tipset
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10

    dåligt*s*

    sånt skulle man också kunna ändra lite som man ville för dagen

    Jo kanske ska be henne visa..nackdelen är att det kan ta 100 år...hon ska ff sy upp en klänning till mig,,det har gått mer än 1 år nu
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  20. 10
    dåligt*s* sånt skulle man också kunna ändra lite som man ville för dagen

    Jo kanske ska be henne visa..nackdelen är att det kan ta 100 år...hon ska ff sy upp en klänning till mig,,det har gått mer än 1 år nu
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11

    Känns igen

    det där med en halvmeter....
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  22. 11
    Känns igen det där med en halvmeter....
  23. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12

    Undrar vad det kan kosta

    att få det gjort av en sömmerska??
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  24. 12
    Undrar vad det kan kosta att få det gjort av en sömmerska??
  25. Medlem sedan
    May 2008
    #13
    Jag tar med hem ibland och hon på landet tar 75. Kan tänka mig mellan 100-250 beroende på var man bor och vem man anlitar.
  26. 13
    Jag tar med hem ibland och hon på landet tar 75. Kan tänka mig mellan 100-250 beroende på var man bor och vem man anlitar.
  27. Medlem sedan
    Jun 2005
    #14

    ska kolla upp

    det.....

    tack
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  28. 14
    ska kolla upp det.....

    tack
  29. Medlem sedan
    Oct 1997
    #15
    vill du ha jeans så lägger ju jc upp jeans medan du väntar!
  30. 15
    vill du ha jeans så lägger ju jc upp jeans medan du väntar!

Liknande trådar

  1. Smal och kort 7-åring
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-17, 18:26
  2. Smal och kort 7-åringMin tjej blir 7 år
    By Anonym in forum _04 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 22:06
  3. Smal och kort 7-åring
    By Anonym in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-21, 11:13
  4. Smal och kort 4-åring
    By Mamma till en smalis in forum Vikt – barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-23, 16:31
  5. Shoppa mindre, titta på tv mindre
    By illan in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 10:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar