Spökveckor
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Spökveckor

    Jag har för mig att någon tidigare har skrivit om spökveckor i graviditeten. Jag är definitivt inne i dom nu. Är i vecka 14 (börjar vecka 15 imorgon). Jag slutade må illa för ca 2 veckor sen bara över natt, vilket var superskönt naturligtvis (jag skicakr styrkekramar till er som fortfarande kämpar med det!) och jag känner inga rörelser (ibland tror jag det är nåt, men det är antagligen bara gaser) och jag har inga cravings, inget illmående eller ens avsmak för något. Så förutom det faktum att jag inte kan ha min vanliga byxor inte ens med gummisnodd utan måste ha mammabyxor (vars 'magpåsar' är alldeles för stora eftersom jag tänjt ut dom med ettan...) så har jag inga gravtecken över huvudtaget. Så nu väntar jag med spänning på första sparken
  2. 1
    Spökveckor Jag har för mig att någon tidigare har skrivit om spökveckor i graviditeten. Jag är definitivt inne i dom nu. Är i vecka 14 (börjar vecka 15 imorgon). Jag slutade må illa för ca 2 veckor sen bara över natt, vilket var superskönt naturligtvis (jag skicakr styrkekramar till er som fortfarande kämpar med det!) och jag känner inga rörelser (ibland tror jag det är nåt, men det är antagligen bara gaser) och jag har inga cravings, inget illmående eller ens avsmak för något. Så förutom det faktum att jag inte kan ha min vanliga byxor inte ens med gummisnodd utan måste ha mammabyxor (vars 'magpåsar' är alldeles för stora eftersom jag tänjt ut dom med ettan...) så har jag inga gravtecken över huvudtaget. Så nu väntar jag med spänning på första sparken
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    håller med

    men jag har inte mått illa alls (men tycker verkligen synd om er som gör det). Känner ingenting, så jag är glad att jag fått se bebisen så jag vet att det verkligen finns något där. Mammabyxor har jag iof jag med men ändå
    Och sen kan jag verkligen inte dricka mitt älskade kaffe.Jag är jordens kaffetant och kan dricka massor i vanliga fall. Pga avsmaken för kaffe (och att jag blev sugen på konserverad frukt) misstänkte min man att jag var gravid jag trodde honom inte.... Jag hade fel kan man säga
  4. 2
    håller med men jag har inte mått illa alls (men tycker verkligen synd om er som gör det). Känner ingenting, så jag är glad att jag fått se bebisen så jag vet att det verkligen finns något där. Mammabyxor har jag iof jag med men ändå
    Och sen kan jag verkligen inte dricka mitt älskade kaffe.Jag är jordens kaffetant och kan dricka massor i vanliga fall. Pga avsmaken för kaffe (och att jag blev sugen på konserverad frukt) misstänkte min man att jag var gravid jag trodde honom inte.... Jag hade fel kan man säga
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Samma här!

    Det är ingen rolig tid nu, när mammabyxorna är för stora (det blir så bylsigt under vanliga tröjor! Men mina normala jeans går inte heller. Jag varvar lite med jeans med gummisnodd, mysisar (hemma) och mammabyxor.

    Och så det där att man inte känner något än... Men snart så!

    Malin: Jag klarar inte heller av kaffe, trots att jag inte mår illa längre. Men jag drack en latte för ett par veckor sen som smakade ljuvligt! Men det är också allt koffein på tre månader eller så...
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  6. 3
    Samma här! Det är ingen rolig tid nu, när mammabyxorna är för stora (det blir så bylsigt under vanliga tröjor! Men mina normala jeans går inte heller. Jag varvar lite med jeans med gummisnodd, mysisar (hemma) och mammabyxor.

    Och så det där att man inte känner något än... Men snart så!

    Malin: Jag klarar inte heller av kaffe, trots att jag inte mår illa längre. Men jag drack en latte för ett par veckor sen som smakade ljuvligt! Men det är också allt koffein på tre månader eller så...
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Visst är det så även om jag känner rörelser så smått och magen putar. Men jag väntar ändå på de där riktiga sparkarna så att man är helt säker.
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

    Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  8. 4
    Visst är det så även om jag känner rörelser så smått och magen putar. Men jag väntar ändå på de där riktiga sparkarna så att man är helt säker.

Liknande trådar

  1. Spökveckor
    By Björnunge in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 05:36
  2. spökveckor?
    By annapanna82 in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-12, 09:29
  3. Spökveckor
    By Sparklinglollo in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 22:52
  4. Spökveckor!
    By johannamarialouise in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 19:22
  5. Spökveckor?
    By Linnis in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 21:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar