Hong Kong
Adoption
  1. anonymt namn
    #1

    Hong Kong

    Hej! Undrar bara om det är ngn som adopterat från eller ska adoptera från Hong Kong? Om Ni har genomfört en adoption från Hong Kong: Skulle du/ni vilja berätta lite om hur det gick till väga? Tog det lång tid innan ni fick barnbesked från det att ni skickat papperna dit?

    Ser fram emot svar!
  2. 1
    Hong Kong Hej! Undrar bara om det är ngn som adopterat från eller ska adoptera från Hong Kong? Om Ni har genomfört en adoption från Hong Kong: Skulle du/ni vilja berätta lite om hur det gick till väga? Tog det lång tid innan ni fick barnbesked från det att ni skickat papperna dit?

    Ser fram emot svar!
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    I dag finns ingen adoptionsorganisation som har auktorisation för Hong Kong. Å andra sidan är väl Hong Kong kinesiskt numera.... men jag har inte hört talas om att några barn skulle ha kommit därifrån.
  4. 2
    I dag finns ingen adoptionsorganisation som har auktorisation för Hong Kong. Å andra sidan är väl Hong Kong kinesiskt numera.... men jag har inte hört talas om att några barn skulle ha kommit därifrån.
  5. Anonym
    #3
    Jodå det finns det visst! Barnens vänner genomför adoptioner där ifrån. Jag håller själv på att göra iordning papper till Hong Kong... så därför vill jag gärna komma i kontakt med andra som ska adoptera där ifrån eller har gjort!
  6. 3
    Jodå det finns det visst! Barnens vänner genomför adoptioner där ifrån. Jag håller själv på att göra iordning papper till Hong Kong... så därför vill jag gärna komma i kontakt med andra som ska adoptera där ifrån eller har gjort!
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Ok, där ser man ! Men då måste det vara ett relativt nystartat land eller? Å andra sidan är det några år sedan nu vi satt i sitsen att välja land och hade koll.
    Lycka till !
  8. 4
    Ok, där ser man ! Men då måste det vara ett relativt nystartat land eller? Å andra sidan är det några år sedan nu vi satt i sitsen att välja land och hade koll.
    Lycka till !
  9. Anonym
    #5
    Tusen tack, ja, det är ganska nystartat. Vet inte säkert med jag tror att vi som är intresserade nu av Hong Kong blir pilotfamiljer. Spännande!
  10. 5
    Tusen tack, ja, det är ganska nystartat. Vet inte säkert med jag tror att vi som är intresserade nu av Hong Kong blir pilotfamiljer. Spännande!
  11. Medlem sedan
    Dec 2008
    #6
    Hej hej
    Du får jättegärna berätta om hur ni gör och vilka val ni gjort inför erat barnasökande i HongKong.
    Blev rekom. hit av personen som du pratat med här tidigare i tråden

    Vi är också nyfikna på HongKong men vi inte ens anmällda i nån kö än ens för vi har inte bestämt oss ang adoption till 110% än och när vi ska göra det. Vi vet bara att vi är superintr av Asiatiska länderna och även om HongKong är nu också Kina så har de ju lite andra regler för dem för deras marknad mm fungerar så bra så vi undra vad som gälde ang adoptioner därifrån.
    Har också sett den sidan hos argenturen som har dem men tänkte du kanske vet mera om ni redan valt landet o så?

    tjip/Moomintrollet
  12. 6
    Hej hej
    Du får jättegärna berätta om hur ni gör och vilka val ni gjort inför erat barnasökande i HongKong.
    Blev rekom. hit av personen som du pratat med här tidigare i tråden

    Vi är också nyfikna på HongKong men vi inte ens anmällda i nån kö än ens för vi har inte bestämt oss ang adoption till 110% än och när vi ska göra det. Vi vet bara att vi är superintr av Asiatiska länderna och även om HongKong är nu också Kina så har de ju lite andra regler för dem för deras marknad mm fungerar så bra så vi undra vad som gälde ang adoptioner därifrån.
    Har också sett den sidan hos argenturen som har dem men tänkte du kanske vet mera om ni redan valt landet o så?

    tjip/Moomintrollet
  13. Medlem sedan
    Sep 2008
    #7
    Det här är ingen kritik, jag bara undrar. Vilka barn adopteras bort från Hong Kong? Hong Kong har ju en stark ekonomi och vad jag vet ingen barnbegränsning som Kina (som bidrar till att flickor går till adoption). Jag är bara väldigt nyfiken.
  14. 7
    Det här är ingen kritik, jag bara undrar. Vilka barn adopteras bort från Hong Kong? Hong Kong har ju en stark ekonomi och vad jag vet ingen barnbegränsning som Kina (som bidrar till att flickor går till adoption). Jag är bara väldigt nyfiken.
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8
    http://www.bvadopt.se/scripts/lander...title=Hongkong

    Här kan du läsa om adoptioner från Hong Kong och vilka barn som adopteras därifrån.
  16. 8
    http://www.bvadopt.se/scripts/lander...title=Hongkong

    Här kan du läsa om adoptioner från Hong Kong och vilka barn som adopteras därifrån.
  17. Medlem sedan
    Sep 2008
    #9
    Hjärtebarn!
  18. 9
    Hjärtebarn!
  19. Anonym
    #10
    Det adopteras endast SN-barn från Hong Kong och man får en lista med olika handikapp och på den kryssar man i vilka man kan tänka sig. Det är självklart jättebra om man är öppen för så många olika typer av handikapp som möjligt men man ska naturligtvis inte kryssa i något som man känner att man inte kommer att kunna behärska/leva med. Hong Kong har sina egna regler kring adoption och har inte alls så stora/hårda krav på olika saker som Kina har i övrigt. Läs mer på www.bvadopt.se
  20. 10
    Det adopteras endast SN-barn från Hong Kong och man får en lista med olika handikapp och på den kryssar man i vilka man kan tänka sig. Det är självklart jättebra om man är öppen för så många olika typer av handikapp som möjligt men man ska naturligtvis inte kryssa i något som man känner att man inte kommer att kunna behärska/leva med. Hong Kong har sina egna regler kring adoption och har inte alls så stora/hårda krav på olika saker som Kina har i övrigt. Läs mer på www.bvadopt.se

Liknande trådar

  1. Hong Kong
    By Cam m. Alva&Olle in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-02, 22:45
  2. Hong Kong?
    By chlima in forum Resesnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 15:35
  3. Bra boende i Hong Kong?
    By Annixa in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 22:36
  4. Priser i Hong Kong
    By Pip m Noel in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 06:06
  5. Hong Kong
    By Cinnah in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 17:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar