En undran?
Sond- & knappmatning
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    En undran?

    Har börjat ge David fullkornsvälling och nu undrar jag över om han får i sig all näring geom den bara? Kräkningarna har upphört helt när vi slutade med minimaxen och nu när vi provar att ge det så kommer det upp lika snabt som det kommer ner i magen. Han visar mer hungerskänslor och dricker det dubbla nu när han får vanlig välling. Kan det vara så enkelt att han inte tål minimaxen och det är därför han har kräkts så mycket? Kan det vara så att han har mått illa av minimaxen och därför inte velat äta så mycket?
    Åhhhh jag blir galen snart av alla frågor jag har i huvudet. Ska ringa dietisten på måndag morgon och sen åka och väga honom för att se att han inte går ner i vikt.
    Kram från mig igen.
    Vicketick nu med fyra underverk här hemma.
    Isac -94, Adam -99, Victoria -02 och David 07.04.20.
  2. 1
    En undran? Har börjat ge David fullkornsvälling och nu undrar jag över om han får i sig all näring geom den bara? Kräkningarna har upphört helt när vi slutade med minimaxen och nu när vi provar att ge det så kommer det upp lika snabt som det kommer ner i magen. Han visar mer hungerskänslor och dricker det dubbla nu när han får vanlig välling. Kan det vara så enkelt att han inte tål minimaxen och det är därför han har kräkts så mycket? Kan det vara så att han har mått illa av minimaxen och därför inte velat äta så mycket?
    Åhhhh jag blir galen snart av alla frågor jag har i huvudet. Ska ringa dietisten på måndag morgon och sen åka och väga honom för att se att han inte går ner i vikt.
    Kram från mig igen.
  3. Fiano
    #2
    Cad kul att det går så bra med maten för David!

    Jag tror ju att vissa barn mår dåligt av den mat vi får utskrivet på recept. För oss var det så himla tydligt att när vi slutade ge Edwin Nutramigen så slutade han kräkas samma dag och har inte kräkts en enda gång sen dess!
    Han äter numera ALLT själv välling, gröt och puréer. Vi sondar bara mediciner när han sover. Ett nytt liv .
    Enligt dietisten kunde det ju inte vara så att det berodde på maten men jag är övertygad om att så är fallet. Det är inte naturligt för kroppen att få så behandlad mat.
    Riktig mat med grädde och smör verkar vara det bästa för Edwin . Han har dessutom gjort sin catch up som vi väntat på sen hans hjärtoperation.

    Kram!
  4. 2
    Cad kul att det går så bra med maten för David!

    Jag tror ju att vissa barn mår dåligt av den mat vi får utskrivet på recept. För oss var det så himla tydligt att när vi slutade ge Edwin Nutramigen så slutade han kräkas samma dag och har inte kräkts en enda gång sen dess!
    Han äter numera ALLT själv välling, gröt och puréer. Vi sondar bara mediciner när han sover. Ett nytt liv .
    Enligt dietisten kunde det ju inte vara så att det berodde på maten men jag är övertygad om att så är fallet. Det är inte naturligt för kroppen att få så behandlad mat.
    Riktig mat med grädde och smör verkar vara det bästa för Edwin . Han har dessutom gjort sin catch up som vi väntat på sen hans hjärtoperation.

    Kram!
  5. Fiano
    #3
    Vad kul så klart inte cad
  6. 3
    Vad kul så klart inte cad

Liknande trådar

  1. Undran
    By pebe1 in forum Komplikationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 07:46
  2. En undran
    By Haqvin in forum Politik
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 22:32
  3. Undran..?!
    By ~Prisilla~ in forum Autismspektrum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-28, 10:13
  4. undran?
    By Tindra in forum Barn som yrke
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 21:02
  5. undran
    By Tindra in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 17:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar