Ang.tema
Skolbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Ang.tema

    Min dotter går i 3an och har just nu ett tema arbete i några veckor. Efter att detta tema är färdigt ska de göra en utvärdering om hur de tycker att detta har gått. de ska dela in sig efter fyra etapper on hur bra de stavar, hur mycket tid de lagt ner på att hitta info, hur pass duktiga de är på att redovisa osv. Jag tycker att detta känns helt övermäktigt för ett barn som går i trean. Vad tycker ni?
  2. 1
    Ang.tema Min dotter går i 3an och har just nu ett tema arbete i några veckor. Efter att detta tema är färdigt ska de göra en utvärdering om hur de tycker att detta har gått. de ska dela in sig efter fyra etapper on hur bra de stavar, hur mycket tid de lagt ner på att hitta info, hur pass duktiga de är på att redovisa osv. Jag tycker att detta känns helt övermäktigt för ett barn som går i trean. Vad tycker ni?
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Det beror på upplägget antar jag.
    MEd stödfrågor att besvara kan det säkert funka.
  4. 2
    Det beror på upplägget antar jag.
    MEd stödfrågor att besvara kan det säkert funka.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Låter bra och kreativit tycker jag. Jag gillar temaarbeten och utvärderingar där man tränar barnen i att själva ta ansvar för sin kunskapsutveckling. Inte lika lätt att "mäta" som mer traditionella arbetssätt men ofta ger det eleverna mer användbara kunskaper än att läsa i en bok och sedan svara på frågor, eller liknande.
  6. 3
    Låter bra och kreativit tycker jag. Jag gillar temaarbeten och utvärderingar där man tränar barnen i att själva ta ansvar för sin kunskapsutveckling. Inte lika lätt att "mäta" som mer traditionella arbetssätt men ofta ger det eleverna mer användbara kunskaper än att läsa i en bok och sedan svara på frågor, eller liknande.
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    min dotter

    hade älskat en sån uppgift. Hon går i sexårs
    Med hjälp och vägledning i den omfattning som varje barn behöver tycker jag det låter osm en jättebra grej. Bra att fundera över sina göromål och sin utveckling.
  8. 4
    min dotter hade älskat en sån uppgift. Hon går i sexårs
    Med hjälp och vägledning i den omfattning som varje barn behöver tycker jag det låter osm en jättebra grej. Bra att fundera över sina göromål och sin utveckling.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Tycker det låter jättebra. Här jobbar de i tema från början. Plötsligt får alla dessa teoretiska saker en verklig mening. Att följa upp sitt eget arbete är ett jättebra sätt att lära sig av sina misstag och utvecklas på ett konstruktivt sätt.
  10. 5
    Tycker det låter jättebra. Här jobbar de i tema från början. Plötsligt får alla dessa teoretiska saker en verklig mening. Att följa upp sitt eget arbete är ett jättebra sätt att lära sig av sina misstag och utvecklas på ett konstruktivt sätt.

Liknande trådar

  1. Tema 70-tal
    By maisy in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 07:33
  2. Tema...
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 18:01
  3. Tema?
    By PernillaM in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 20:03
  4. EQ som tema
    By äppeldrickan in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 10:46
  5. Det här med tema dom har
    By MYZOXE! in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 19:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar