Vinter skor??
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Vinter skor??

    Hur har ni gjort med vinterskor?
    Vi funderar på om det behövs. Dom går ju inte än och när dom väl kan gå kan dom då gå i klumpiga vonterstövlar??
    Dom kostar ju en del och så behöver vi ju två par. Nu låter jag jätte snål märker jag Men det finns ju andra saker att lägga pengar på än 600 kr på stövlar som inte används.
  2. 1
    Vinter skor?? Hur har ni gjort med vinterskor?
    Vi funderar på om det behövs. Dom går ju inte än och när dom väl kan gå kan dom då gå i klumpiga vonterstövlar??
    Dom kostar ju en del och så behöver vi ju två par. Nu låter jag jätte snål märker jag Men det finns ju andra saker att lägga pengar på än 600 kr på stövlar som inte används.
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Klara har

    ett par kangaroo inte alls klumpiga och lätta att sätta på.
    Kostade över 400:- så hadde det inte varit för att vi hadde ett presentkort på den skobutiken så hadde jag nog inte köpt dom men jag hadde nog endå köpt skor.
    Dessa skor kommer sen sparas som minne
    *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
    http://quintuz.blogspot.com/
    *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
  4. 2
    Klara har ett par kangaroo inte alls klumpiga och lätta att sätta på.
    Kostade över 400:- så hadde det inte varit för att vi hadde ett presentkort på den skobutiken så hadde jag nog inte köpt dom men jag hadde nog endå köpt skor.
    Dessa skor kommer sen sparas som minne
  5. Medlem sedan
    Apr 1998
    #3
    Jag kommer köra med ullstrumpor och vindtäta tossor. Jag 'är övertygad om att han kommer att gå men gå i nån snö det tror jag inte han gör!
    Vill han gå i snö kan han få gå med sina tossor, den lilla stunden han kommer gå.
    Pengarna kommer vi lägga på annat ist.
    Fodrade gummistövlar är väl ett billigare alternativ om man nu känner att man måste ha skor.
  6. 3
    Jag kommer köra med ullstrumpor och vindtäta tossor. Jag 'är övertygad om att han kommer att gå men gå i nån snö det tror jag inte han gör!
    Vill han gå i snö kan han få gå med sina tossor, den lilla stunden han kommer gå.
    Pengarna kommer vi lägga på annat ist.
    Fodrade gummistövlar är väl ett billigare alternativ om man nu känner att man måste ha skor.
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Vi har köpt ett par viking goretex kängor till Albin. Han går inte än men vill gärna gå när man håller honom i händerna och jag tror han kommer gå innan vintern är slut, tänkte att om vi väntar med att köpa skor tills han börjat gå kommer det väl inte finnas nåt kvar. Sen har vi ju sån tur att Albins toppen-farmor gärna ville köpa skor till honom
  8. 4
    Vi har köpt ett par viking goretex kängor till Albin. Han går inte än men vill gärna gå när man håller honom i händerna och jag tror han kommer gå innan vintern är slut, tänkte att om vi väntar med att köpa skor tills han börjat gå kommer det väl inte finnas nåt kvar. Sen har vi ju sån tur att Albins toppen-farmor gärna ville köpa skor till honom
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5
    Så tänker jag oxå. Då tänker jag inte helt konstigt iallafall.Det är ju mycket pengar
  10. 5
    Så tänker jag oxå. Då tänker jag inte helt konstigt iallafall.Det är ju mycket pengar
  11. Medlem sedan
    Apr 2004
    #6
    Om jag var du så skulle jag avvakta. Till att börja med behövs ju inte skor alls och om de nu börjar gå så pass tidigt och bra att de behöver vinterkängor så kan du ju köpa det då - när det säkert är rea och utförsäljning eftersom det då är i slutet av vintern.

    Förresten, en kompis till mig berättade att hon får "tvillingrabatt" i nästan alla affärer, när hon köper två likadana plagg. Hon säger bara "Jag får väl tvilligrabatt?", då brukar de dra av 10 procent eller så. Kanske värt att prova!

    Än så länge har Nela tossor men hon har ett par ärvda vinterkängor som hon kan anända sen om det behövs. Vi har turen att ha en kusin som är två år äldre och också född i februari = rätt storlek vid rätt årstid. Och kängorna är jättefina, det var nämligen jag som köpte dem åt kusinen!
    Anna m Tim 12/9-04 och Nela 12/2-08
  12. 6
    Om jag var du så skulle jag avvakta. Till att börja med behövs ju inte skor alls och om de nu börjar gå så pass tidigt och bra att de behöver vinterkängor så kan du ju köpa det då - när det säkert är rea och utförsäljning eftersom det då är i slutet av vintern.

    Förresten, en kompis till mig berättade att hon får "tvillingrabatt" i nästan alla affärer, när hon köper två likadana plagg. Hon säger bara "Jag får väl tvilligrabatt?", då brukar de dra av 10 procent eller så. Kanske värt att prova!

    Än så länge har Nela tossor men hon har ett par ärvda vinterkängor som hon kan anända sen om det behövs. Vi har turen att ha en kusin som är två år äldre och också född i februari = rätt storlek vid rätt årstid. Och kängorna är jättefina, det var nämligen jag som köpte dem åt kusinen!
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7
    Jag kunde inte stå emot ett par kavatkängor... Men gammelmormor ville bjuda på dem (å vem är jag och neka henne?? ). Jag "rättfärdigade" dem med att tänka på fjäll/skid semestern i vår! Då går han säkert till och med i snö!
  14. 7
    Jag kunde inte stå emot ett par kavatkängor... Men gammelmormor ville bjuda på dem (å vem är jag och neka henne?? ). Jag "rättfärdigade" dem med att tänka på fjäll/skid semestern i vår! Då går han säkert till och med i snö!
  15. Medlem sedan
    Mar 2004
    #8
    Lägg pengarna på bra vattentäta overaller istället! Skor kan nog vänta till våren
  16. 8
    Lägg pengarna på bra vattentäta overaller istället! Skor kan nog vänta till våren
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Ministövlar finns säkert på mellandagsrean om det behövs...
  18. 9
    Ministövlar finns säkert på mellandagsrean om det behövs...
  19. Medlem sedan
    Oct 2004
    #10

    Mattis har fått två par skor..

    Ett par kavat vinterkängor som jag köpte billigt av en kompis. Och ett par kavatskor med broderat namn på. Vanliga babyskor. Funkar bra med en strumpa när det inte är så kallt, men helt ärligt köpte jag dem mest för de var så himla söta!
    Eftersom jag sparar "första skorna" så ser jag det dessutom som ett fint minne som inhandlas, inte "bara ett par skor"
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  20. 10
    Mattis har fått två par skor.. Ett par kavat vinterkängor som jag köpte billigt av en kompis. Och ett par kavatskor med broderat namn på. Vanliga babyskor. Funkar bra med en strumpa när det inte är så kallt, men helt ärligt köpte jag dem mest för de var så himla söta!
    Eftersom jag sparar "första skorna" så ser jag det dessutom som ett fint minne som inhandlas, inte "bara ett par skor"
  21. Medlem sedan
    Apr 2006
    #11
    Idun har ett par tossor nu men hon har vuxit ur dem så hälen sitter rätt långt upp nu. Funderar också på om jag ska köpa skor eller tossor... Storebror var ju mycket större innan han hade skor, han är ju född på sommaren så det finns inga att ärva. Tror det blir tossor för om hon nu mot förmodan ska knata runt ute i vinter så får vi lösa det då. Våra ungar sitter mest i vagnen på vintern, sonen får busa av sig på dagis och när han vill ut och leka så får Idun sitta i vagnen eller gunga lite. Känner att ekonomin inte finns för ett par skor som ändå är urvuxna på rätt så kort tid...
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  22. 11
    Idun har ett par tossor nu men hon har vuxit ur dem så hälen sitter rätt långt upp nu. Funderar också på om jag ska köpa skor eller tossor... Storebror var ju mycket större innan han hade skor, han är ju född på sommaren så det finns inga att ärva. Tror det blir tossor för om hon nu mot förmodan ska knata runt ute i vinter så får vi lösa det då. Våra ungar sitter mest i vagnen på vintern, sonen får busa av sig på dagis och när han vill ut och leka så får Idun sitta i vagnen eller gunga lite. Känner att ekonomin inte finns för ett par skor som ändå är urvuxna på rätt så kort tid...

Liknande trådar

  1. Skor i vinter?
    By CarolinaK in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 09:37
  2. Vinter skor?
    By fossa in forum Småbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-09-17, 12:02
  3. Vinter skor - HJälp!!
    By Martha m H-05 & M-07 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 16:07
  4. Vinter-skor
    By Lilla gumman in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 20:36
  5. skor i vinter
    By Anna in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 14:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar