Avslag efter förlossning *äckelvarning*
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Avslag efter förlossning *äckelvarning*

    Hur länge kan det pågå? Har hört upp till åtta veckor. Är osäker på om mitt avslag försvunnit, det är liksom bara lite genomskinligt i bindorna numera, är osäker på om det är bara flytningar eller om det är avslag.. Men avslaget ska väl vara brunt/blodigt eller gråvitt på slutet har jag hört.. Nicolas är tre veckor, men min mamma har aldrig haft avslag längre än två veckor med oss barn..
  2. 1
    Avslag efter förlossning *äckelvarning* Hur länge kan det pågå? Har hört upp till åtta veckor. Är osäker på om mitt avslag försvunnit, det är liksom bara lite genomskinligt i bindorna numera, är osäker på om det är bara flytningar eller om det är avslag.. Men avslaget ska väl vara brunt/blodigt eller gråvitt på slutet har jag hört.. Nicolas är tre veckor, men min mamma har aldrig haft avslag längre än två veckor med oss barn..
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    Jag hade i 6 veckor har jag för mig och sen kom mensen direkt Kul... not! *s*
    Även om man är lika sina mödrar i mycket när det gäller graviditeter så behöver man ju inte vara lika dom i allt. Hoppas det är slutet för dig iaf nu, avslaget är ungefär lika kul som förlossningen
  4. 2
    Jag hade i 6 veckor har jag för mig och sen kom mensen direkt Kul... not! *s*
    Även om man är lika sina mödrar i mycket när det gäller graviditeter så behöver man ju inte vara lika dom i allt. Hoppas det är slutet för dig iaf nu, avslaget är ungefär lika kul som förlossningen
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Det är säkert olika. Själv har jag haft avslag i ca 6 veckor båda gångerna.
  6. 3
    Det är säkert olika. Själv har jag haft avslag i ca 6 veckor båda gångerna.
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Haha, ja verkligen man känner sig så fräsch hela tiden
  8. 4
    Haha, ja verkligen man känner sig så fräsch hela tiden
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    mellann 6-8 veckor är fullt normalt.
  10. 5
    mellann 6-8 veckor är fullt normalt.
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    Åtta veckor är normalt även om det kan vara kortare. Så länge livmodern läker kan det komma flytningar av olika sort.
  12. 6
    Åtta veckor är normalt även om det kan vara kortare. Så länge livmodern läker kan det komma flytningar av olika sort.
  13. Medlem sedan
    Jun 2006
    #7
    Eller hur
    Körde en jobbarkompis till tåget nu efter jobbet och vi satt då och pratade om just avslag... stackarn kommer aldrig vilja ha barn
  14. 7
    Eller hur
    Körde en jobbarkompis till tåget nu efter jobbet och vi satt då och pratade om just avslag... stackarn kommer aldrig vilja ha barn
  15. Medlem sedan
    Jan 2008
    #8
    Fast hur vet man att det är "livmodern-läker-flytningar" eller vanliga flytningar?
  16. 8
    Fast hur vet man att det är "livmodern-läker-flytningar" eller vanliga flytningar?
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Hade konstigt nog bara ett par veckor.(haft kraftigha menstrautioner så det rimmar konstigt)
  18. 9
    Hade konstigt nog bara ett par veckor.(haft kraftigha menstrautioner så det rimmar konstigt)
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10
    Först är det rött, sen är det brunt, sen skiftar det till vitt/genomskinligt. Det är när livmodersslemhinna läker som det är vitt/genomskinligt.
  20. 10
    Först är det rött, sen är det brunt, sen skiftar det till vitt/genomskinligt. Det är när livmodersslemhinna läker som det är vitt/genomskinligt.
  21. Medlem sedan
    Jan 2008
    #11
    Ok alla! En fråga till! Hur vet man när det är slut då? När det slutat vara rött/brunt osv?
  22. 11
    Ok alla! En fråga till! Hur vet man när det är slut då? När det slutat vara rött/brunt osv?
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Du märker när du inte behöver skydd längre. det är bara om det börjar lukta som du behöver vara orolig.
  24. 12
    Du märker när du inte behöver skydd längre. det är bara om det börjar lukta som du behöver vara orolig.
  25. Medlem sedan
    Oct 2008
    #13
    På lukten och färgen. Vanliga ägglossningsflytningar är neutrala i lukten och lite trådiga och vitgenomskinliga.
  26. 13
    På lukten och färgen. Vanliga ägglossningsflytningar är neutrala i lukten och lite trådiga och vitgenomskinliga.
  27. Medlem sedan
    Aug 2005
    #14
    När det slutat helt är det torrt o trosorna du inte tar trosskydd på dig längre
  28. 14
    När det slutat helt är det torrt o trosorna du inte tar trosskydd på dig längre
  29. Medlem sedan
    Jan 2008
    #15
    Men jag behöver ju liksom trosskydd i vanliga fall också egentligen.. Har rätt mycket flytningar i vanliga fall, så det är lite svårt att veta då.. Heh
  30. 15
    Men jag behöver ju liksom trosskydd i vanliga fall också egentligen.. Har rätt mycket flytningar i vanliga fall, så det är lite svårt att veta då.. Heh
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Jag köpte trosskydd i flanell för att jag inte tålde vanliga kemikaliespäckade trosskydd och då använde jag helt enkelt sådana tills jag kände att det gick att gå över till bara trosor... För mig kändes det inte så viktigt att konstatera att "det här var sista dagen"...
  32. 16
    Jag köpte trosskydd i flanell för att jag inte tålde vanliga kemikaliespäckade trosskydd och då använde jag helt enkelt sådana tills jag kände att det gick att gå över till bara trosor... För mig kändes det inte så viktigt att konstatera att "det här var sista dagen"...
  33. Medlem sedan
    Jan 2008
    #17
    Näe, men jag börjar ju fundera på om man törs återuppta sexlivet lite *s*
  34. 17
    Näe, men jag börjar ju fundera på om man törs återuppta sexlivet lite *s*
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18
    Det kan du väl med kondom i vilket fall som helst?
  36. 18
    Det kan du väl med kondom i vilket fall som helst?
  37. Medlem sedan
    Jan 2008
    #19
    Jo, men jag väntar hellre tills man kan "som vanligt" igen. Jag gillar inte riktigt kondomer, tycker det förstör känslan. Men det får man ju skylla sig själv för *s* bara att vänta och se alltså
  38. 19
    Jo, men jag väntar hellre tills man kan "som vanligt" igen. Jag gillar inte riktigt kondomer, tycker det förstör känslan. Men det får man ju skylla sig själv för *s* bara att vänta och se alltså

Liknande trådar

  1. Avslag äckelvarning
    By anonymt namn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 01:11
  2. Avslag efter kejsarsnitt
    By Nujävlar! in forum Förlossning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 12:49
  3. Avslag? (äckelvarning)
    By Humlis in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 21:48
  4. Vad händer efter ev avslag (put)?
    By svägerskan in forum Föräldraskap
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 23:31
  5. Eftervärkar / avslag (äckelvarning)
    By -Labolina in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 09:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar