Blod i samband med avföring
Kropp & hälsa
  1. Bajamajja
    #1

    Blod i samband med avföring

    Jag kommer att snacka en del bajs här, hoppas ni kan leva med det.

    Har länge haft problem med en analspricka samt inre hemorrojder som kommer och går.

    Brukar göra ont i samband med nr 2 och det kommer blod på pappret. Jag har genomgått diverse undersökningar för detta. Bla en coloskopi för knappt två år sedan allt var OK. Jag har helt enkelt lärt mig hantera detta, använder Xyloproct mm.

    I går efter jag avrit ute och sprungit var det en hel del slemmigt blod i samband med nr 2. Jag blev riktigt rädd.

    Mår i övrigt jättebra. En kompis sa att man kan spräcka blodkärl i samband med ansträngning?! Hon sa också att om blodet kommit högre upp ifrån skulle avföringen vara mörk och så var det inte. Idag är allt normalt igen.

    Kan det vara hemorrojderna som gör detta? Eller vad kan det vara?
  2. 1
    Blod i samband med avföring Jag kommer att snacka en del bajs här, hoppas ni kan leva med det.

    Har länge haft problem med en analspricka samt inre hemorrojder som kommer och går.

    Brukar göra ont i samband med nr 2 och det kommer blod på pappret. Jag har genomgått diverse undersökningar för detta. Bla en coloskopi för knappt två år sedan allt var OK. Jag har helt enkelt lärt mig hantera detta, använder Xyloproct mm.

    I går efter jag avrit ute och sprungit var det en hel del slemmigt blod i samband med nr 2. Jag blev riktigt rädd.

    Mår i övrigt jättebra. En kompis sa att man kan spräcka blodkärl i samband med ansträngning?! Hon sa också att om blodet kommit högre upp ifrån skulle avföringen vara mörk och så var det inte. Idag är allt normalt igen.

    Kan det vara hemorrojderna som gör detta? Eller vad kan det vara?
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Jag tror det var hemorrojderna eller en spricka som gjorde det.

    En läkare jag har frågat har sagt att om det är färskt blod som kommer så är det hemorrojder eller sprickor och det har alla som han sa, var inget farligt. Är det högre upp så är avföringen svart.

    Tror inte alls du behöver oroa dej. Men visst, det kan vara svårt. Är själv lite nojig.
  4. 2
    Jag tror det var hemorrojderna eller en spricka som gjorde det.

    En läkare jag har frågat har sagt att om det är färskt blod som kommer så är det hemorrojder eller sprickor och det har alla som han sa, var inget farligt. Är det högre upp så är avföringen svart.

    Tror inte alls du behöver oroa dej. Men visst, det kan vara svårt. Är själv lite nojig.

Liknande trådar

  1. Blod i avföring
    By Anonym in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-25, 16:22
  2. Blod i avföring
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-04, 21:26
  3. Blod i samband med sex?
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 18:08
  4. Blod i avföring
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-23, 19:53
  5. Gul avföring?
    By kids in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 20:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar