16:58 idag föddes en liten liten Ruta
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    16:58 idag föddes en liten liten Ruta

    Var långt ifrån den förlossning jag velat ha... Läkarna valde att sätta igång för även om de trodde det var en teckenblödning vågade de inte chansa och ansåg att jag var fullgången så lika bra att föda Rut istället för att ligga kvar på BB...

    Så klockan 11 idag tog de hål på hinnorna, vilket dessvärre inte hjälpte så mkt så 13:30 kopplade de på värkstimulerande dropp. Vid 16 var jag beredd att fly sängen för då hade jag värkar på över 86 utan mellanrum :-( 16:50 får jag krystvärkar och 8 minuter kommer en liten tjejja... 3130g och 51 lång - hade trott att någon som förde ett sånt liv skulle vara bra mkt större :-)

    Fick upp henne på magen och väl där började hon med att kissa ner mig och sedan vände hon sitt intresse mot tuttarna och har knappt släppt dem än ;0) Sedan har hon gjort rätt för smeknamnet SKIT-Rut - 3 fyllda bajsblöjor redan hihi....

    Och nej jag har _inte_ vänstrat med trollet från Harry Potter ( ni vet han lilla varelsen med stora öron och spinkiga lemmar) men hon är grymt lik honom ...

    Lite kul är att vi fick samma bm som förlöste oss som vi hade förra året och hamnade på samma rum på BB - fast MED bebis denna gången... Nu blir det inte fler barn här på VLÄDIGT länge eller tills jag lyckats förtränga denna upplevelse...
  2. 1
    16:58 idag föddes en liten liten Ruta Var långt ifrån den förlossning jag velat ha... Läkarna valde att sätta igång för även om de trodde det var en teckenblödning vågade de inte chansa och ansåg att jag var fullgången så lika bra att föda Rut istället för att ligga kvar på BB...

    Så klockan 11 idag tog de hål på hinnorna, vilket dessvärre inte hjälpte så mkt så 13:30 kopplade de på värkstimulerande dropp. Vid 16 var jag beredd att fly sängen för då hade jag värkar på över 86 utan mellanrum :-( 16:50 får jag krystvärkar och 8 minuter kommer en liten tjejja... 3130g och 51 lång - hade trott att någon som förde ett sånt liv skulle vara bra mkt större :-)

    Fick upp henne på magen och väl där började hon med att kissa ner mig och sedan vände hon sitt intresse mot tuttarna och har knappt släppt dem än ;0) Sedan har hon gjort rätt för smeknamnet SKIT-Rut - 3 fyllda bajsblöjor redan hihi....

    Och nej jag har _inte_ vänstrat med trollet från Harry Potter ( ni vet han lilla varelsen med stora öron och spinkiga lemmar) men hon är grymt lik honom ...

    Lite kul är att vi fick samma bm som förlöste oss som vi hade förra året och hamnade på samma rum på BB - fast MED bebis denna gången... Nu blir det inte fler barn här på VLÄDIGT länge eller tills jag lyckats förtränga denna upplevelse...
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Men lilla gumman - ett jättestort grattis från mig och Ellie! Massor med kramar och hoppas vi får se den lilla gosetjejen snart!
  4. 2
    Men lilla gumman - ett jättestort grattis från mig och Ellie! Massor med kramar och hoppas vi får se den lilla gosetjejen snart!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Stort GRATTIS! till dig o ett VÄLKOMMEN till Rutan
  6. 3
    Stort GRATTIS! till dig o ett VÄLKOMMEN till Rutan
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Dobby heter han tror jag, Ruts lookalike
  8. 4
    Dobby heter han tror jag, Ruts lookalike
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    SUPERGRATTIS till liten Rut!! Åhh så underbart!! Kramis
  10. 5
    SUPERGRATTIS till liten Rut!! Åhh så underbart!! Kramis
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Stort grattis! Så skönt att hon äntligen är här nu får ni bara mysa och njuta av den nya lilla familjemedlemmen! Välkommen till världen Rut!
  12. 6
    Stort grattis! Så skönt att hon äntligen är här nu får ni bara mysa och njuta av den nya lilla familjemedlemmen! Välkommen till världen Rut!
  13. Medlem sedan
    Mar 2007
    #7
    GRATTIS!!! Välkommen Skitrutan, ska bli kul att lära känna dig! Ser fram emot bild på detta troll. har tänkt på dig många gånger idag glupp, roligt att du skrev till oss så snart efter förlossningen.

    Många grattiskramar till hela familjen från inez och elmer
  14. 7
    GRATTIS!!! Välkommen Skitrutan, ska bli kul att lära känna dig! Ser fram emot bild på detta troll. har tänkt på dig många gånger idag glupp, roligt att du skrev till oss så snart efter förlossningen.

    Många grattiskramar till hela familjen från inez och elmer
  15. Medlem sedan
    Jul 2006
    #8
    Åh GRATTIS! Blir alldeles tårögd bara av att läsa ditt inlägg.... Så härligt med en ny liten människa! Välkommen lilla tjejen, se nu till att mamma inte flyr från oss i den här gruppen
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  16. 8
    Åh GRATTIS! Blir alldeles tårögd bara av att läsa ditt inlägg.... Så härligt med en ny liten människa! Välkommen lilla tjejen, se nu till att mamma inte flyr från oss i den här gruppen
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9

    Grattis!

    Härligt att lilla Rut äntligen har tittat ut!
  18. 9
    Grattis! Härligt att lilla Rut äntligen har tittat ut!
  19. Medlem sedan
    Oct 2007
    #10
    Oj,oj,oj! Fick gåshud när jag läste ditt inlägg! Vad underbart med en ny liten familjemedlem-en egen liten individ! Inte för att jag blev avis på själva förlossningen, men lite måste man lida....
    Kul att du hörde av dig så snart! Det tackar jag för då jag gått som på nålar-hela dagen!
    pussa på Rut och snälla fota henne så vi får se underverket!
    kram,kram!!
  20. 10
    Oj,oj,oj! Fick gåshud när jag läste ditt inlägg! Vad underbart med en ny liten familjemedlem-en egen liten individ! Inte för att jag blev avis på själva förlossningen, men lite måste man lida....
    Kul att du hörde av dig så snart! Det tackar jag för då jag gått som på nålar-hela dagen!
    pussa på Rut och snälla fota henne så vi får se underverket!
    kram,kram!!
  21. Medlem sedan
    Oct 2007
    #11
    glömde skriva GRATTIS;GRATTIS!!!
  22. 11
    glömde skriva GRATTIS;GRATTIS!!!
  23. Medlem sedan
    Mar 2000
    #12
    Åååhh!! Underbart att höra så här på morgonen på väg till jobbet! Stort rungande GRATTIS till er! Kramar i massor!
  24. 12
    Åååhh!! Underbart att höra så här på morgonen på väg till jobbet! Stort rungande GRATTIS till er! Kramar i massor!
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
    Stort Grattis till lilla tjejjen! Härligt att allt gått bra och att hon äntligen kommit!

    Stor stor kram till er från Ellybellybus och mamma
  26. 13
    Stort Grattis till lilla tjejjen! Härligt att allt gått bra och att hon äntligen kommit!

    Stor stor kram till er från Ellybellybus och mamma
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14
    Åh, grattis till era alla! Härligt att det gått fint så här långt trots att starten inte blev som du önskat.
    Stora kramar!
  28. 14
    Åh, grattis till era alla! Härligt att det gått fint så här långt trots att starten inte blev som du önskat.
    Stora kramar!
  29. Medlem sedan
    Feb 2007
    #15
    Superduperstort grattis!!! Äntligen kom hon tillslut lilla "skit" ungen
    Mamma till 4 underbara barn födda 970428, 990219, 070815, 100917. Bor i Stockholm.
  30. 15
    Superduperstort grattis!!! Äntligen kom hon tillslut lilla "skit" ungen
  31. Medlem sedan
    Jul 2003
    #16
    Wow, grattis!!! Vilket fint namn.
    Var det inte Reikons lilla som åxå fick namnet Rut.
    Kunde ju vända på det så blev det Tur och det är ju bra

    STOR KRAM
  32. 16
    Wow, grattis!!! Vilket fint namn.
    Var det inte Reikons lilla som åxå fick namnet Rut.
    Kunde ju vända på det så blev det Tur och det är ju bra

    STOR KRAM
  33. Medlem sedan
    Feb 2007
    #17
    Stort Grattis till Rut!
    Vad tråkigt att det inte blev som du tänkt dig, men hon fick ju bara födelse nummer 11/11
    Dobby heter han lilla husalfen i Harry Potter, väntar med spänning att få se Rut

    Grattis igen o Massor med kramar
  34. 17
    Stort Grattis till Rut!
    Vad tråkigt att det inte blev som du tänkt dig, men hon fick ju bara födelse nummer 11/11
    Dobby heter han lilla husalfen i Harry Potter, väntar med spänning att få se Rut

    Grattis igen o Massor med kramar
  35. Medlem sedan
    Aug 2007
    #18
    GRATTIS Glupp & familjen! Välkommen lilla Rut!!!
    Åå vad härligt, sköt om er o glöm inte oss härinne Glupp
  36. 18
    GRATTIS Glupp & familjen! Välkommen lilla Rut!!!
    Åå vad härligt, sköt om er o glöm inte oss härinne Glupp
  37. Medlem sedan
    Jan 2007
    #19
    Många grattiskramar till mor och lilla Rut, välkommen till världen!

    Kram kram!
    Loella 040302 & Olivia 070810 - http://ellaplupp.wordpress.com/
  38. 19
    Många grattiskramar till mor och lilla Rut, välkommen till världen!

    Kram kram!
  39. Medlem sedan
    Jan 2003
    #20
    Välkommen till världen lilla Rut och stort grattis till dig och familjen, Glupp!! Trist att förlossningen blev så pass jobbig, värkstimulerande är verkligen inte att leka med. Jag fick värkstim (av någon fortfarande helt ofattbar anledning) när storasyster föddes och oupphörliga värkar av det precis som du och det var förfärligt Fast sen har det ju blivit två bebisar till efter det så förträngningsmekanismen har funkat bra här som tur är (Då har det stått VILL EJ HA VÄRKSTIMULERANDE i journalen också...)

    Många kramar, hoppas ni får åka hem snart till storasyrrorna och att allt fortsätter funka med amning osv!!
  40. 20
    Välkommen till världen lilla Rut och stort grattis till dig och familjen, Glupp!! Trist att förlossningen blev så pass jobbig, värkstimulerande är verkligen inte att leka med. Jag fick värkstim (av någon fortfarande helt ofattbar anledning) när storasyster föddes och oupphörliga värkar av det precis som du och det var förfärligt Fast sen har det ju blivit två bebisar till efter det så förträngningsmekanismen har funkat bra här som tur är (Då har det stått VILL EJ HA VÄRKSTIMULERANDE i journalen också...)

    Många kramar, hoppas ni får åka hem snart till storasyrrorna och att allt fortsätter funka med amning osv!!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Liten ruta i word
    By -Camelia- in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 11:11
  2. Någon som sett en sådan liten liten sked
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 09:43
  3. Någon som har bara en liten, liten gnutt
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 18:12
  4. kort FILM om liten liten liiiiten tjej!!
    By sunrose in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 15:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar