ingen plats på förskola =(
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    ingen plats på förskola =(

    Vi har ställt H i kö till förskola from 7:e jan nästa år. Nu visar det sig att alla barn som ska börja efter nyår kommer få plats på en nybyggd förskola som inte är klar förrän 3:e mars! Två månader är lång tid att pussla, vi har inga f-dagar kvar att ta ut tyvärr. Vi har mailat tillbaka till ansvarig och sagt att vi inte kan vänta så länge så nu får vi se vad för besked vi kan få. Känns inte så kul spec eftersom jag har världens ångest och inte alls vill att han ska börja alls vill vara hemma men ekonomin tillåter tyvärr inte det... Kommer inte alls ihåg att jag hade samma ångest med syrrorna?
    Kan inte nån skicka en vinstlott hitåt så jag inte behöver jobba *blink*
  2. 1
    ingen plats på förskola =( Vi har ställt H i kö till förskola from 7:e jan nästa år. Nu visar det sig att alla barn som ska börja efter nyår kommer få plats på en nybyggd förskola som inte är klar förrän 3:e mars! Två månader är lång tid att pussla, vi har inga f-dagar kvar att ta ut tyvärr. Vi har mailat tillbaka till ansvarig och sagt att vi inte kan vänta så länge så nu får vi se vad för besked vi kan få. Känns inte så kul spec eftersom jag har världens ångest och inte alls vill att han ska börja alls vill vara hemma men ekonomin tillåter tyvärr inte det... Kommer inte alls ihåg att jag hade samma ångest med syrrorna?
    Kan inte nån skicka en vinstlott hitåt så jag inte behöver jobba *blink*
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Här kommer vinstlotten..vi delar systerligt . Men vad jobbigt med platsen...hur ska det gå ihop med inga f-dagar kvar...förstår eran press!! Hoppas ni får ett BRA mailsvar tillbaka som kan lösa situationen...uppdatera oss sen. Kram
  4. 2
    Här kommer vinstlotten..vi delar systerligt . Men vad jobbigt med platsen...hur ska det gå ihop med inga f-dagar kvar...förstår eran press!! Hoppas ni får ett BRA mailsvar tillbaka som kan lösa situationen...uppdatera oss sen. Kram
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Vi kan väl dela på vinsten, nja då blir vi ju 3 m Keso....kanske inte, men jag önskar dig all lycka att det ordnar sig på bästa möjliga sätt!
  6. 3
    Vi kan väl dela på vinsten, nja då blir vi ju 3 m Keso....kanske inte, men jag önskar dig all lycka att det ordnar sig på bästa möjliga sätt!
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4

    nä, men så jobbigt!

    Usch och fy för att alla dagar är slut när ni så väl behöver dem!!! Hoppas att det löser sig på något sätt!!! KRAM
    ~*~ Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet helt enkelt är till för att levas ~*~ JW von Goethe
  8. 4
    nä, men så jobbigt! Usch och fy för att alla dagar är slut när ni så väl behöver dem!!! Hoppas att det löser sig på något sätt!!! KRAM
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Oj då, vilket jobbigt läge ni hamnat i!
    Bra att ni sagt ifrån att ni inte har möjlighet att stanna hemma, så får de jobba lite. Hoppas det löser sig! Men kanske i värsta fall kan ni överleva jan-feb med liten ekonomi, om ni snålar riktigt från och med nu och inte köper någonting förutom mat och husrum? Jag är fena på att leva på ingenting och min erfarenhet är att man kan leva på extremt lite pengar om man bara slutar konsumera. Nu kommer ju visserligen julen, kanske inte vad man tänkt sig att fira utan julklappar.... men men det kanske tom finns utrymme för det om man bara sparar in på resten. Kolla upp det iaf, ibland tror man inte det är möjligt men man klarar det faktiskt bättre än man tror. Det är ju bara för en kort period också, det låter så bra med det där dagiset när det väl blivit mars.
    Håller även tummarna för högvinst! Kram!
  10. 5
    Oj då, vilket jobbigt läge ni hamnat i!
    Bra att ni sagt ifrån att ni inte har möjlighet att stanna hemma, så får de jobba lite. Hoppas det löser sig! Men kanske i värsta fall kan ni överleva jan-feb med liten ekonomi, om ni snålar riktigt från och med nu och inte köper någonting förutom mat och husrum? Jag är fena på att leva på ingenting och min erfarenhet är att man kan leva på extremt lite pengar om man bara slutar konsumera. Nu kommer ju visserligen julen, kanske inte vad man tänkt sig att fira utan julklappar.... men men det kanske tom finns utrymme för det om man bara sparar in på resten. Kolla upp det iaf, ibland tror man inte det är möjligt men man klarar det faktiskt bättre än man tror. Det är ju bara för en kort period också, det låter så bra med det där dagiset när det väl blivit mars.
    Håller även tummarna för högvinst! Kram!
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6
    Åh vad trist
    Hoppas verkligen att det ramlar ner en vinstlott från oväntat håll!!!
  12. 6
    Åh vad trist
    Hoppas verkligen att det ramlar ner en vinstlott från oväntat håll!!!

Liknande trådar

  1. förskola plats? i fallet flyttar man...
    By Izabelam in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-01, 18:53
  2. ingen förskola
    By isastyrso in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-31, 15:36
  3. Få plats på önskad förskola?
    By mariamed4 in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-23, 06:45
  4. Nu har vi plats på förskola!
    By Nilo in forum _05 Höstbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 22:52
  5. Ingen plats
    By lilla-g in forum Skolbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-10, 00:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar