10 årig dotter
Sömn – barn
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    10 årig dotter

    Min tjej har svårt att somna på kvällarna, hon säger att hon tänker på mycket. Hon hänger med i skolan men jag ser att hon är trött och får ju lätt huvudvärk också. Jag vet inte hur jag ska göra för att få henne att slappna av har frågat henne om hon vill lyssna på cd men hon vill att det ska va tyst, dator och tv är inget som hon hänger över hela tiden heller. Hon tränar friidrott som hon tycker är kul, det är ju bättre att va fysiskt trött än psykiskt, men nu känns det som vi har fastnat totalt i ett mönster som inte funkar i längden varken för henne eller för oss. Är det någon som har varit med om något liknande?
  2. 1
    10 årig dotter Min tjej har svårt att somna på kvällarna, hon säger att hon tänker på mycket. Hon hänger med i skolan men jag ser att hon är trött och får ju lätt huvudvärk också. Jag vet inte hur jag ska göra för att få henne att slappna av har frågat henne om hon vill lyssna på cd men hon vill att det ska va tyst, dator och tv är inget som hon hänger över hela tiden heller. Hon tränar friidrott som hon tycker är kul, det är ju bättre att va fysiskt trött än psykiskt, men nu känns det som vi har fastnat totalt i ett mönster som inte funkar i längden varken för henne eller för oss. Är det någon som har varit med om något liknande?
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Jag är precis som din dotter. Har extremt svårt att sova på kvällarna (se tid för detta inlägg). Men jag gör så att om jag inte har somnat innan kl 00.30 så går jag upp och sätter mig och gör något. Det kan vara allt ifrån att sitta vid datorn, spela gitarr, göra läxor. Efter det så går jag och äter lite mat och dricker lite mjölk. Då mår man bra i magen, sedan kan jag utan svårigheter kravla mig upp i min säng och sova.

    ciao!
  4. 2
    Jag är precis som din dotter. Har extremt svårt att sova på kvällarna (se tid för detta inlägg). Men jag gör så att om jag inte har somnat innan kl 00.30 så går jag upp och sätter mig och gör något. Det kan vara allt ifrån att sitta vid datorn, spela gitarr, göra läxor. Efter det så går jag och äter lite mat och dricker lite mjölk. Då mår man bra i magen, sedan kan jag utan svårigheter kravla mig upp i min säng och sova.

    ciao!
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Min tjej har svårt att somna på kvällarna, hon säger att hon tänker på mycket. Hon hänger med i skolan men jag ser att hon är trött och får ju lätt huvudvärk också. Jag vet inte hur jag ska göra för att få henne att slappna av har frågat henne om hon vill lyssna på cd men hon vill att det ska va tyst, dator och tv är inget som hon hänger över hela tiden heller. Hon tränar friidrott som hon tycker är kul, det är ju bättre att va fysiskt trött än psykiskt, men nu känns det som vi har fastnat totalt i ett mönster som inte funkar i längden varken för henne eller för oss. Är det någon som har varit med om något liknande?
    Hej,jag har en dotter på 11år och hon har haft perioder när hon haft svårt att somna om kvällarna.Din dotter har kanske precis gått ur en så kallad växtperid.Då sover man inte lika mycket och behöver kanske inte lika mycket sömn heller..Hur dags går hon och lägger sig?
  6. 3
    Min tjej har svårt att somna på kvällarna, hon säger att hon tänker på mycket. Hon hänger med i skolan men jag ser att hon är trött och får ju lätt huvudvärk också. Jag vet inte hur jag ska göra för att få henne att slappna av har frågat henne om hon vill lyssna på cd men hon vill att det ska va tyst, dator och tv är inget som hon hänger över hela tiden heller. Hon tränar friidrott som hon tycker är kul, det är ju bättre att va fysiskt trött än psykiskt, men nu känns det som vi har fastnat totalt i ett mönster som inte funkar i längden varken för henne eller för oss. Är det någon som har varit med om något liknande?
    Hej,jag har en dotter på 11år och hon har haft perioder när hon haft svårt att somna om kvällarna.Din dotter har kanske precis gått ur en så kallad växtperid.Då sover man inte lika mycket och behöver kanske inte lika mycket sömn heller..Hur dags går hon och lägger sig?
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Ca åtta, läser ett tag säger godnatt kanske strax före halv 9.
  8. 4
    Ca åtta, läser ett tag säger godnatt kanske strax före halv 9.
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    okej,min dotter går till sängs nio sen får hon läsa el lyssna på cd till halv tio.Det funkar bra för oss just nu iallafall.Prova med att hon får vara uppe lite längre om kvällarna ett tag,det kanske blir lättare att somna då..
  10. 5
    okej,min dotter går till sängs nio sen får hon läsa el lyssna på cd till halv tio.Det funkar bra för oss just nu iallafall.Prova med att hon får vara uppe lite längre om kvällarna ett tag,det kanske blir lättare att somna då..
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    Rekommenderar dessutom den inte alls knäppa tonåringens tips: Ett glas mjölk precis innan hon lägger sig. Mjölk innehåller något ämne (minns inte vilket) som hjälper kroppen att somna.
  12. 6
    Rekommenderar dessutom den inte alls knäppa tonåringens tips: Ett glas mjölk precis innan hon lägger sig. Mjölk innehåller något ämne (minns inte vilket) som hjälper kroppen att somna.

Liknande trådar

  1. 14 årig dotter.
    By KarolinaA in forum Tonåringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-05, 10:17
  2. Jag har en 16-årig dotter...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 20:54
  3. 14 årig dotter
    By anonymt namn in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 23:16
  4. 14 årig dotter
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 12:03
  5. Arg 11-årig dotter!
    By bosseleva in forum Tonåringar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 03:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar