Måste man berätta???
Missfall
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    Måste man berätta???

    Jag arbetar som lärare... och idag pratade jag med en elev och hennes mamma. De undrade om jag skulle ha klassen nästa år och jag var flytande på mitt svar. Jag sa att jag gärna vill det, men att man aldrig vet vad som händer. Jag har ju inget fast jobb ännu och dessutom långt att pendla... samtidigt hade jag dåligt samvete för att jag inte kunde berätta... klassen är underbar och jag vill gärna ha den igen när jag kommer tillbaka, men nästa läsår vill jag ju såklart vara föräldraledig!

    Inte gjorde jag fel som inte berättade??? Inte kan man kräva det? Jag är bara i vecka 8... och det kan lika gärna gå åt pipsvängen igen. Berättar jag det för en elev så vet snart hela skolan... och får jag missfall igen då blir det så jobbigt att berätta för alla...

    När mamman gick tittade hon på min mage. Det syns inte så mycket ännu, men visst har den blivit rundare....

    ... snälla, säg att ni förstår varför jag svarade som jag gjorde...

    //Kittla
  2. 1
    Måste man berätta??? Jag arbetar som lärare... och idag pratade jag med en elev och hennes mamma. De undrade om jag skulle ha klassen nästa år och jag var flytande på mitt svar. Jag sa att jag gärna vill det, men att man aldrig vet vad som händer. Jag har ju inget fast jobb ännu och dessutom långt att pendla... samtidigt hade jag dåligt samvete för att jag inte kunde berätta... klassen är underbar och jag vill gärna ha den igen när jag kommer tillbaka, men nästa läsår vill jag ju såklart vara föräldraledig!

    Inte gjorde jag fel som inte berättade??? Inte kan man kräva det? Jag är bara i vecka 8... och det kan lika gärna gå åt pipsvängen igen. Berättar jag det för en elev så vet snart hela skolan... och får jag missfall igen då blir det så jobbigt att berätta för alla...

    När mamman gick tittade hon på min mage. Det syns inte så mycket ännu, men visst har den blivit rundare....