Måste man berätta???
Missfall
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    Måste man berätta???

    Jag arbetar som lärare... och idag pratade jag med en elev och hennes mamma. De undrade om jag skulle ha klassen nästa år och jag var flytande på mitt svar. Jag sa att jag gärna vill det, men att man aldrig vet vad som händer. Jag har ju inget fast jobb ännu och dessutom långt att pendla... samtidigt hade jag dåligt samvete för att jag inte kunde berätta... klassen är underbar och jag vill gärna ha den igen när jag kommer tillbaka, men nästa läsår vill jag ju såklart vara föräldraledig!

    Inte gjorde jag fel som inte berättade??? Inte kan man kräva det? Jag är bara i vecka 8... och det kan lika gärna gå åt pipsvängen igen. Berättar jag det för en elev så vet snart hela skolan... och får jag missfall igen då blir det så jobbigt att berätta för alla...

    När mamman gick tittade hon på min mage. Det syns inte så mycket ännu, men visst har den blivit rundare....

    ... snälla, säg att ni förstår varför jag svarade som jag gjorde...

    //Kittla
  2. 1
    Måste man berätta??? Jag arbetar som lärare... och idag pratade jag med en elev och hennes mamma. De undrade om jag skulle ha klassen nästa år och jag var flytande på mitt svar. Jag sa att jag gärna vill det, men att man aldrig vet vad som händer. Jag har ju inget fast jobb ännu och dessutom långt att pendla... samtidigt hade jag dåligt samvete för att jag inte kunde berätta... klassen är underbar och jag vill gärna ha den igen när jag kommer tillbaka, men nästa läsår vill jag ju såklart vara föräldraledig!

    Inte gjorde jag fel som inte berättade??? Inte kan man kräva det? Jag är bara i vecka 8... och det kan lika gärna gå åt pipsvängen igen. Berättar jag det för en elev så vet snart hela skolan... och får jag missfall igen då blir det så jobbigt att berätta för alla...

    När mamman gick tittade hon på min mage. Det syns inte så mycket ännu, men visst har den blivit rundare....

    ... snälla, säg att ni förstår varför jag svarade som jag gjorde...

    //Kittla
  3. Västeråsmamman
    #2
    Tycker att du gjorde rätt. Det är fortfarande tidigt och då vill man välja vilka man berättar det för.
    Jag har gått lite längre än du är halvvägs ungefär. Har fortfarande inte berättat det för allt och alla på det sätt som man gjorde då det var första barnet.

    Efter missfallet för nästan två år sedan så ville vi vara säkra på att allt var ok innan vi berättade.

    Lycka till håller tummarna att allt går bra

    kram

    A
  4. 2
    Tycker att du gjorde rätt. Det är fortfarande tidigt och då vill man välja vilka man berättar det för.
    Jag har gått lite längre än du är halvvägs ungefär. Har fortfarande inte berättat det för allt och alla på det sätt som man gjorde då det var första barnet.

    Efter missfallet för nästan två år sedan så ville vi vara säkra på att allt var ok innan vi berättade.

    Lycka till håller tummarna att allt går bra

    kram

    A
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3
    Du har ingen skyldighet att berätta.Det är inte många som skulle berätta för någon så tidigt.Så du gjorde helt rätt.
  6. 3
    Du har ingen skyldighet att berätta.Det är inte många som skulle berätta för någon så tidigt.Så du gjorde helt rätt.
  7. Tre vill bli fyra
    #4
    Du bestämmer helt och hållet när du är beredd att berätta! Och jag lovar att ingen kommer säga: Varför har du inte sagt det tidigare!

    Kram
  8. 4
    Du bestämmer helt och hållet när du är beredd att berätta! Och jag lovar att ingen kommer säga: Varför har du inte sagt det tidigare!

    Kram
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    Du har bara skyldighet mot arbetsgivaren att senast i 6:e månaden berätta, alltså 3 månader innan BF (har jag för mig), för att arbetsgivaren ska ha en rimlig chans att hitta en ersättare.

    Tycker du gjorde helt rätt

    kram
  10. 5
    Du har bara skyldighet mot arbetsgivaren att senast i 6:e månaden berätta, alltså 3 månader innan BF (har jag för mig), för att arbetsgivaren ska ha en rimlig chans att hitta en ersättare.

    Tycker du gjorde helt rätt

    kram
  11. Medlem sedan
    Jul 2008
    #6
    TACK för allt stöd. Det känner lite bättre idag och speciellt när jag fått så många fina inlägg som håller med mig! Alltid roligt att komma hit och uppmuntran!

    Kram på er alla!
    //Kittla
  12. 6
    TACK för allt stöd. Det känner lite bättre idag och speciellt när jag fått så många fina inlägg som håller med mig! Alltid roligt att komma hit och uppmuntran!

    Kram på er alla!
    //Kittla

Liknande trådar

  1. måste berätta nåt kul :)
    By MsBecks in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-28, 21:12
  2. Måste få berätta...
    By Jannice in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 13:41
  3. Måste berätta....
    By Elaine m Vanja&Klas in forum _0207 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 21:16
  4. Måste få berätta (OT)...
    By Asereht in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 09:51
  5. Måste berätta!
    By jannice_ in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-10, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar