Provar igen- tjäna extrapengar?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Fattiglappen
    #1

    Provar igen- tjäna extrapengar?

    Om man inte har specialutbildning och kan tjäna 9700 kr på en helg- har ni några andra tips på hur man kan tjäna extra pengar?
  2. 1
    Provar igen- tjäna extrapengar? Om man inte har specialutbildning och kan tjäna 9700 kr på en helg- har ni några andra tips på hur man kan tjäna extra pengar?
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    Jobba med hemförsäljning, typ Tupperware, Meandi, Lingon och Blåbär, Partylite, Aloe Vera etc på kvällar och/eller helger.
  4. 2
    Jobba med hemförsäljning, typ Tupperware, Meandi, Lingon och Blåbär, Partylite, Aloe Vera etc på kvällar och/eller helger.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    Extrapass..

    ..eller extrauppdrag inom sitt vanliga yrke är nog det som genererar mest pengar. Annars kanske du kan tradera eller börja som säljare för tex hudvård, barnkläder osv
  6. 3
    Extrapass.. ..eller extrauppdrag inom sitt vanliga yrke är nog det som genererar mest pengar. Annars kanske du kan tradera eller börja som säljare för tex hudvård, barnkläder osv
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Specialutbildning? Min utbildning är väl inte mer special än någon annsn. Du var ju själv högutbildad skrev du ju?

    Annars hade ju jessicad bra förslag! Fast det verkar också vara ganska mycket jobb för, typ minst 2-3 kvällar/vecka för att få en förtjänst på 2000-3000 kr netto/månad. Men det kanske är värt det?

    Annars kan man även arbeta som marknadsundersökare eller intervjuare inom olika forskningsprojekt via telefon, dvs ringa upp folk och intervjua dem. Det gjorde jag när jag pluggade. Jobbade 2-3 pass i veckan på typ 4-5 timmar/st och det gav väl 2000-3000 kr efter skatt det med.

    Men, som jag skrev innan, om du nu är högutbildad lär du tjäna bäst på att hitta ett extrajobb inom ditt eget gebit...
  8. 4
    Specialutbildning? Min utbildning är väl inte mer special än någon annsn. Du var ju själv högutbildad skrev du ju?

    Annars hade ju jessicad bra förslag! Fast det verkar också vara ganska mycket jobb för, typ minst 2-3 kvällar/vecka för att få en förtjänst på 2000-3000 kr netto/månad. Men det kanske är värt det?

    Annars kan man även arbeta som marknadsundersökare eller intervjuare inom olika forskningsprojekt via telefon, dvs ringa upp folk och intervjua dem. Det gjorde jag när jag pluggade. Jobbade 2-3 pass i veckan på typ 4-5 timmar/st och det gav väl 2000-3000 kr efter skatt det med.

    Men, som jag skrev innan, om du nu är högutbildad lär du tjäna bäst på att hitta ett extrajobb inom ditt eget gebit...
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    mcDonalds, bensinstationer, mataffärer, kommunen(hemtjänst mm) brukar behöva inhoppare
  10. 5
    mcDonalds, bensinstationer, mataffärer, kommunen(hemtjänst mm) brukar behöva inhoppare
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6
    Fast jag tjänade mer än så när jag sålde barnkläder... (Sedan fick man ju billigare klädkonto också. )
  12. 6
    Fast jag tjänade mer än så när jag sålde barnkläder... (Sedan fick man ju billigare klädkonto också. )
  13. Fattiglappen
    #7
    Tack för alla tips! Ska fundera lite- det lättaste är som sagt att jobba över men det är svårt med småbarn och just inom det jag jobbar med. Företaget går inte så bra så vi får i princip aldrig jobba över och om vi gör det måste vi ta ut det som tid.
  14. 7
    Tack för alla tips! Ska fundera lite- det lättaste är som sagt att jobba över men det är svårt med småbarn och just inom det jag jobbar med. Företaget går inte så bra så vi får i princip aldrig jobba över och om vi gör det måste vi ta ut det som tid.

Liknande trådar

  1. Veckopeng och att tjäna extrapengar?
    By Lillblomma in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-16, 10:14
  2. Tjäna extrapengar?
    By Fattiglappen in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 08:38
  3. tjäna lite extrapengar
    By ulmerkott in forum Tonåringar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 10:09
  4. Provar igen
    By Maria&Hampus in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 19:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar