Ont i "stygnen" efter några dagar ... ?
Förlossning
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Ont i "stygnen" efter några dagar ... ?

    Hej

    Vår son nr 2 förlöstes för 5 dagar sedan och jag började känna av "stygnen" igår. Det har alltså inte gjort ont, svidit eller stramat innan - utan det började nu! Kan det vara så att man är svullen de första dagarna och sen när svullnaden ger med sig så kan stygnen börja "kännas av" mer? Har försökt kolla hur det ser ut, men jag kan inte se nåt som ser konstigt ut (men det är ju å andra sidan inte helt lätt att se heller ; )

    Någon som har liknande erfarenhet?

    Mvh Cilla
  2. 1
    Ont i "stygnen" efter några dagar ... ? Hej

    Vår son nr 2 förlöstes för 5 dagar sedan och jag började känna av "stygnen" igår. Det har alltså inte gjort ont, svidit eller stramat innan - utan det började nu! Kan det vara så att man är svullen de första dagarna och sen när svullnaden ger med sig så kan stygnen börja "kännas av" mer? Har försökt kolla hur det ser ut, men jag kan inte se nåt som ser konstigt ut (men det är ju å andra sidan inte helt lätt att se heller ; )

    Någon som har liknande erfarenhet?

    Mvh Cilla
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Vilket sjukhus är du förlöst på? Tänkte bara på vilka suturer de sytt med, om det är korttidsresorberbara eller om de använt långtidsresorberbara...
    Skulle de ramla av efter en vecka ungefär? Eller vad sa de på BB?
    Känns som om du blivit sydd med de andra, då det kan ta flera veckor tills de försvinner. Fortsätter problemen, be dem klippa bort dem. De behövs ju bara några dagar om du fårr ytliga rupturer.
  4. 2
    Vilket sjukhus är du förlöst på? Tänkte bara på vilka suturer de sytt med, om det är korttidsresorberbara eller om de använt långtidsresorberbara...
    Skulle de ramla av efter en vecka ungefär? Eller vad sa de på BB?
    Känns som om du blivit sydd med de andra, då det kan ta flera veckor tills de försvinner. Fortsätter problemen, be dem klippa bort dem. De behövs ju bara några dagar om du fårr ytliga rupturer.
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Mina stygn började inte heller göra ont föränns efter ett par dagar så jag frågade om det på sjukhuset och hon sa att det berodde på att nervtrådarna hittade tillbaka till varandra som hon uttryckte det.
  6. 3
    Mina stygn började inte heller göra ont föränns efter ett par dagar så jag frågade om det på sjukhuset och hon sa att det berodde på att nervtrådarna hittade tillbaka till varandra som hon uttryckte det.
  7. Anonym
    #4
    Hur pass ytligt sitter de? Kanske du kan smörja på Xulocain om de är ytliga för& minska att det gör ont.. Likaså kan du ha på lite vaselin!
  8. 4
    Hur pass ytligt sitter de? Kanske du kan smörja på Xulocain om de är ytliga för& minska att det gör ont.. Likaså kan du ha på lite vaselin!

Liknande trådar

  1. Ensam fast "bara" för några månader
    By BraigaMamma in forum Ensamförälder
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-05, 22:42
  2. Känner ni några "stora" Emelie?
    By Mammanym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 17:55
  3. Vi som inte fött - ser ni några "tecken"
    By mosemma in forum _0806 Junibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 05:20
  4. Nå har ni några "sätt igång" knep...
    By mallaco in forum _0805 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 16:24
  5. Idag är det 22 dagar kvar tills "räkan"
    By Ronja31 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 07:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar