Förvärkar vid andra barnet?
_0812 Decemberbarn
  1. Katja_73
    #1

    Förvärkar vid andra barnet?

    Läste Aniks inlägg och började bli lite stressad :-). Med Noel så hade jag värkar i 4-5 timmar hemma (kände av att det gjorde lite ont två gånger på kanske 12 timmar innan). När jag kom in då var jag öppen 7 cm och sen var jag på BB i 3,5 timme. Så det där med att ha regelbundna värkar är för mig ett tecken på att åka in till förlossningen. Men kan det var så att man har mer förvärkar med andra barnet? Känner man då skillnad och vet att man inte ska åka in? Just nu är jag mest orolig för att jag ska åka in "för sent" eftersom det gick förhållandevis fort förra gången. Plus att jag har en kompis som fick barn för snart 3 veckor sedan som hann vara inne på BB i 7 min... Snacka om en stressig bilfärd dit.
    Är i 37+3 så det börjar ju faktiskt bli dags snart... Speciellt med tanke på att Noel föddes i 39+0.
  2. 1
    Förvärkar vid andra barnet? Läste Aniks inlägg och började bli lite stressad :-). Med Noel så hade jag värkar i 4-5 timmar hemma (kände av att det gjorde lite ont två gånger på kanske 12 timmar innan). När jag kom in då var jag öppen 7 cm och sen var jag på BB i 3,5 timme. Så det där med att ha regelbundna värkar är för mig ett tecken på att åka in till förlossningen. Men kan det var så att man har mer förvärkar med andra barnet? Känner man då skillnad och vet att man inte ska åka in? Just nu är jag mest orolig för att jag ska åka in "för sent" eftersom det gick förhållandevis fort förra gången. Plus att jag har en kompis som fick barn för snart 3 veckor sedan som hann vara inne på BB i 7 min... Snacka om en stressig bilfärd dit.
    Är i 37+3 så det börjar ju faktiskt bli dags snart... Speciellt med tanke på att Noel föddes i 39+0.
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2
    Ingen aning... Men jag börjar att känna mig stressad nu... Illamående är inget bra tecken va´?
    Det är ju som sagt trean, men det var 8½ år sedan sist, så jag minns inte. Dessutom finns det väl inte en förlossning som är den andra lik?
    Väntar på att husbandet ska komma hem nu, så vi kan åka till ks på koll...
  4. 2
    Ingen aning... Men jag börjar att känna mig stressad nu... Illamående är inget bra tecken va´?
    Det är ju som sagt trean, men det var 8½ år sedan sist, så jag minns inte. Dessutom finns det väl inte en förlossning som är den andra lik?
    Väntar på att husbandet ska komma hem nu, så vi kan åka till ks på koll...
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Anki du håller på att få en liten tjej tror jag allt...
    Oj, vad häftigt
    Många mår väl illa, har hört det.
    Lycka till, hoppas att mannen kommer hem snart så ni slipper köerna.
    Kram
  6. 3
    Anki du håller på att få en liten tjej tror jag allt...
    Oj, vad häftigt
    Många mår väl illa, har hört det.
    Lycka till, hoppas att mannen kommer hem snart så ni slipper köerna.
    Kram
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Ja, herre jösses. Det kanske är dags ändå!? Jag håller alla tummar och hoppas att det trots allt är falskt alarm denna gång! Spännande!!
  8. 4
    Ja, herre jösses. Det kanske är dags ändå!? Jag håller alla tummar och hoppas att det trots allt är falskt alarm denna gång! Spännande!!
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    då kanske vi inte ses på onsdag då. du kanske redan fått bebis. Hoppas allt går bra för er idag hälsa förlossningen.
  10. 5
    då kanske vi inte ses på onsdag då. du kanske redan fått bebis. Hoppas allt går bra för er idag hälsa förlossningen.
  11. Katja_73
    #6
    Ja åk in och kolla! Lika bra, och hör av dig sen. Dröjer det länge kan man ju ana vad som är på gång :-)
  12. 6
    Ja åk in och kolla! Lika bra, och hör av dig sen. Dröjer det länge kan man ju ana vad som är på gång :-)
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7

    Tror att jag har läst...

    ...att de kan komma och gå i flera veckor innan, om man är omföderska. Så det kan ju vara lite lurigt!
    Det här är första gången jag räknas som omföderska (fick ju snittas första gången) så jag har faktiskt ingen egen erfarenhet. Ska försöka hålla mig hemma i duschen så länge jag bara kan, efter tips här inifrån, för det är verkligen inte roligt att bara ligga och vänta på den där förlossningsbritsen på sjukhuset, medan "magsjukan" som så lämpligt dyker upp varje gång, rullar över en...
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  14. 7
    Tror att jag har läst... ...att de kan komma och gå i flera veckor innan, om man är omföderska. Så det kan ju vara lite lurigt!
    Det här är första gången jag räknas som omföderska (fick ju snittas första gången) så jag har faktiskt ingen egen erfarenhet. Ska försöka hålla mig hemma i duschen så länge jag bara kan, efter tips här inifrån, för det är verkligen inte roligt att bara ligga och vänta på den där förlossningsbritsen på sjukhuset, medan "magsjukan" som så lämpligt dyker upp varje gång, rullar över en...
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8

    Hittade en länk...

    ...när jag googlade på "förvärkar" och "omföderska", som berättar lite om skillnaden: http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=5413
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  16. 8
    Hittade en länk... ...när jag googlade på "förvärkar" och "omföderska", som berättar lite om skillnaden: http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=5413
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9
    Jo vad jag fått höra så är kan förvärkarna va både tidigare och ondare med 2a barnet.. wow...4-5timmar... och sen förlossning...*sååå avundssjuk...* Jag har onda, regelbundna förvärkar som trycker neråt 4-5timmar och sen lugnar de ner sig i stort sätt varje kväll nu. sammandragningar dygnet runt mer eller mindre.. men jag åker inte in förräns vattnet gått har kollat och då var det inget trots småblödningar (som också kommer då och då). Ska til läkaren nästa fredag så jag lugnar mig tills dess.. Men så var ju min förra förlossning lite långsammare än din.... 33timmar sen vattnet började sippra..... 12 timmar efter att de stack hål på hinnan ordentligt.. så jag är inte orolig för att inte hinna.. vill inte ligga där och vänta i 100 år... Men att det blir januaribarn som jag hoppats på tvekar jag just nu... För så här ont hade jag inte förräns jag låg på BB....
  18. 9
    Jo vad jag fått höra så är kan förvärkarna va både tidigare och ondare med 2a barnet.. wow...4-5timmar... och sen förlossning...*sååå avundssjuk...* Jag har onda, regelbundna förvärkar som trycker neråt 4-5timmar och sen lugnar de ner sig i stort sätt varje kväll nu. sammandragningar dygnet runt mer eller mindre.. men jag åker inte in förräns vattnet gått har kollat och då var det inget trots småblödningar (som också kommer då och då). Ska til läkaren nästa fredag så jag lugnar mig tills dess.. Men så var ju min förra förlossning lite långsammare än din.... 33timmar sen vattnet började sippra..... 12 timmar efter att de stack hål på hinnan ordentligt.. så jag är inte orolig för att inte hinna.. vill inte ligga där och vänta i 100 år... Men att det blir januaribarn som jag hoppats på tvekar jag just nu... För så här ont hade jag inte förräns jag låg på BB....
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10
    Läste länken (har även gjort det innan) och deras förklaring av förlossningsvärkar stämmer så bra in på mina förvärkar.... så undra just hur många veckor jag har kvar igentligen.....
  20. 10
    Läste länken (har även gjort det innan) och deras förklaring av förlossningsvärkar stämmer så bra in på mina förvärkar.... så undra just hur många veckor jag har kvar igentligen.....
  21. Katja_73
    #11

    Får nog fråga BM lite om detta

    Hade inga förvärkar sist så jag vet ju inte riktigt hur det känns... Och vattnet gick inte heller utan dom tog hål på hinnorna när jag var fullt öppen (eller nästan... minns inte riktigt...). Min barnmorska sa till mig, med tanke på förra gången, att när jag hade haft värkar i 1-2 timmar hemma och kände att det tog i ordentligt så skulle jag åka in... Så jag ser inte framför mig en massa timmar med värkar som kommer och går hemma... Men sen vill man ju inte åka in för tidigt och vara där inne för länge! Men men, kanske bättre att åka in och i så fall bli hemskickad. Tar 10-15 min till BB så det är ju inte hela världen om man skulle bli hemskickad, eller om man är lite sent ute :-)
  22. 11
    Får nog fråga BM lite om detta Hade inga förvärkar sist så jag vet ju inte riktigt hur det känns... Och vattnet gick inte heller utan dom tog hål på hinnorna när jag var fullt öppen (eller nästan... minns inte riktigt...). Min barnmorska sa till mig, med tanke på förra gången, att när jag hade haft värkar i 1-2 timmar hemma och kände att det tog i ordentligt så skulle jag åka in... Så jag ser inte framför mig en massa timmar med värkar som kommer och går hemma... Men sen vill man ju inte åka in för tidigt och vara där inne för länge! Men men, kanske bättre att åka in och i så fall bli hemskickad. Tar 10-15 min till BB så det är ju inte hela världen om man skulle bli hemskickad, eller om man är lite sent ute :-)
  23. Katja_73
    #12
    Tack för länken! Jag får ibland sammandragningar som gör att magen blir helt hård, jag måste stanna upp och vila lite och pusta ut. Kanske är det som är förvärkar... Vet inte om jag fick det sist. Men det känns ju inte alls som "riktiga" värkar och även om det känns så är det högre upp. Så jag hoppas att jag ska känna skillnaden :-)
  24. 12
    Tack för länken! Jag får ibland sammandragningar som gör att magen blir helt hård, jag måste stanna upp och vila lite och pusta ut. Kanske är det som är förvärkar... Vet inte om jag fick det sist. Men det känns ju inte alls som "riktiga" värkar och även om det känns så är det högre upp. Så jag hoppas att jag ska känna skillnaden :-)
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13
    Nä man får ju gå lite på hur det var förra gången.. och magkännsla.. (svårt när det är första...) Jag skulle nog hellre åka in för tidigt än försent om jag vore du. Bättre att kolla en gång för mycke än att föda på vägen
    Alla har ju olika och det är ju även olika från gång till gång.. Själv så hade jag förvärkar förra gången också men inte så här tidigt och definitivt inte så här kraftiga.
  26. 13
    Nä man får ju gå lite på hur det var förra gången.. och magkännsla.. (svårt när det är första...) Jag skulle nog hellre åka in för tidigt än försent om jag vore du. Bättre att kolla en gång för mycke än att föda på vägen
    Alla har ju olika och det är ju även olika från gång till gång.. Själv så hade jag förvärkar förra gången också men inte så här tidigt och definitivt inte så här kraftiga.

Liknande trådar

  1. Andra barnet!
    By Melkersmamma93 in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-27, 06:11
  2. Andra barnet
    By flickancarra in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 17:08
  3. Andra barnet?
    By Ninis27 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 07:31
  4. Andra barnet..!?
    By cherry6 in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 08:16
  5. Förvärkar andra gången
    By indra76 in forum Förlossning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 21:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar