Jaha, det var det det.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Jaha, det var det det.

    Mannen misste delegeringen idag. Var finns det kvar för glädje i jobbet nu för honom?
    Han var inte så arg och besviken utan sa att han skiter i det. Han får ändå inte ge någon medicin efter nyår så det är sak samma för honom.
    Jaa, så går det när man inte får hjälp.
    Är det här regeringens nya jobbpolitik: att se till att man mister jobben för att man inte får vård?
    Jaha, ännu ett steg närmare avsked. Nu har de mer anledningar för att avskeda honom. Jaa, det är väl inget att bry sig om.
    Vi får väl skippa bil, presenter och sommarsemester om han blir avskedad. Så rolig jul det här kommer att bli. Gå och vara orolig för att bli utan jobb.

    Kram till er
  2. 1
    Jaha, det var det det. Mannen misste delegeringen idag. Var finns det kvar för glädje i jobbet nu för honom?
    Han var inte så arg och besviken utan sa att han skiter i det. Han får ändå inte ge någon medicin efter nyår så det är sak samma för honom.
    Jaa, så går det när man inte får hjälp.
    Är det här regeringens nya jobbpolitik: att se till att man mister jobben för att man inte får vård?
    Jaha, ännu ett steg närmare avsked. Nu har de mer anledningar för att avskeda honom. Jaa, det är väl inget att bry sig om.
    Vi får väl skippa bil, presenter och sommarsemester om han blir avskedad. Så rolig jul det här kommer att bli. Gå och vara orolig för att bli utan jobb.

    Kram till er
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Varför miste han delegeringen då? Har han misskött sig eller? JObbar han inom vården el omsorgen lär han ju ändå kunna få jobb.
  4. 2
    Varför miste han delegeringen då? Har han misskött sig eller? JObbar han inom vården el omsorgen lär han ju ändå kunna få jobb.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Fattar inte.. Varför har han mist delegeringen? Vad jobbar han med? Varför skulle han bli avskedad nu?
  6. 3
    Fattar inte.. Varför har han mist delegeringen? Vad jobbar han med? Varför skulle han bli avskedad nu?
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Vad är en delegering?
  8. 4
    Vad är en delegering?
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    När man görs sjuksköterskans jobb som undersköterska mot att ha fått utbildning och information om arbetsuppgiften, men det är ssk som ryker om du som usk schabblar.

    Ex administrerar medicin, ger insulin, tar rutinprovtagningar, sond, kateter.
  10. 5
    När man görs sjuksköterskans jobb som undersköterska mot att ha fått utbildning och information om arbetsuppgiften, men det är ssk som ryker om du som usk schabblar.

    Ex administrerar medicin, ger insulin, tar rutinprovtagningar, sond, kateter.
  11. Medlem sedan
    Mar 2000
    #6

    jag jobbar

    inom omsorgen där har vi en delegering som vi fått från sköterskan att vi får ge mediciner iställer för att hon ska åka runt till alla gruppbostäder och ge mediciner
  12. 6
    jag jobbar inom omsorgen där har vi en delegering som vi fått från sköterskan att vi får ge mediciner iställer för att hon ska åka runt till alla gruppbostäder och ge mediciner
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Jobb???
    I hela Uppsala län finns det TVÅ jobb. Inget av dem kan han söka pga sina funktionshinder. Men han får ingen hjälp frånn vården så hur ska han kunna söka jobb?
    Han gjorde misstag pga att han inte får den medicin han vill ha och att han inte får bli sjukskriven. Han mår så dåligt av värken och kan inte koncentrera sig. Läkarna bryr sig inte fast han är en fara för sig och medmänniskor. Både i trafik och i arbetet.
  14. 7
    Jobb???
    I hela Uppsala län finns det TVÅ jobb. Inget av dem kan han söka pga sina funktionshinder. Men han får ingen hjälp frånn vården så hur ska han kunna söka jobb?
    Han gjorde misstag pga att han inte får den medicin han vill ha och att han inte får bli sjukskriven. Han mår så dåligt av värken och kan inte koncentrera sig. Läkarna bryr sig inte fast han är en fara för sig och medmänniskor. Både i trafik och i arbetet.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Han är varslad och han har misskött jobbet genom ett par misstag som han har gjort. Det är inte bara hans fel eftersom han har bönat och bet tom att bli sjuksriven för att han känner att han inte klarar av jobbet. Men läkarna nonchalerar honom och då har han tvingats gå på jobb och då har detta hänt
  16. 8
    Han är varslad och han har misskött jobbet genom ett par misstag som han har gjort. Det är inte bara hans fel eftersom han har bönat och bet tom att bli sjuksriven för att han känner att han inte klarar av jobbet. Men läkarna nonchalerar honom och då har han tvingats gå på jobb och då har detta hänt
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Varför? försök att inte ta ut allt negativit på direkten nu
  18. 9
    Varför? försök att inte ta ut allt negativit på direkten nu
  19. Medlem sedan
    Nov 2004
    #10
    Vad? Vilket funktionshinder har han o är det bara värkmedicin han saknar. Viss medicin är ju farlig om man ska ha jobb om man ska ha ett jobb som betyder koncentration o man inte kan koncentrera sig om man är lite lullig på medicin. Jobb inom äldreomsorgen då? Kan han inte jobba m det?
  20. 10
    Vad? Vilket funktionshinder har han o är det bara värkmedicin han saknar. Viss medicin är ju farlig om man ska ha jobb om man ska ha ett jobb som betyder koncentration o man inte kan koncentrera sig om man är lite lullig på medicin. Jobb inom äldreomsorgen då? Kan han inte jobba m det?
  21. Medlem sedan
    Jun 1998
    #11
    Tråkigt för din man, men samtidigt måste ju patientsäkerheten går först. Det har inget med regeringens jobbpolitik att göra.

    Vad har han för kontakter för sitt funktionshinder? Har han någon medicin? Går det att söka sig någon annanstans för en second opinion?
  22. 11
    Tråkigt för din man, men samtidigt måste ju patientsäkerheten går först. Det har inget med regeringens jobbpolitik att göra.

    Vad har han för kontakter för sitt funktionshinder? Har han någon medicin? Går det att söka sig någon annanstans för en second opinion?
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Nej. Men det känns bara så BLÄ just nu iomed det här. Men han skiter i det
  24. 12
    Nej. Men det känns bara så BLÄ just nu iomed det här. Men han skiter i det
  25. Medlem sedan
    Jan 1998
    #13
    Vet du - det är "lagen som reglerar sakers j---lighet" som slagit till igen. jobbigheterna måste på något sätt samla ihop sig och komma på en gång. En sak efter en annan. Jag har haft en sådan vecka här hemma men idag har det vänt. Hoppas att det gör det för din familj också!
    Kram "bettis"
  26. 13
    Vet du - det är "lagen som reglerar sakers j---lighet" som slagit till igen. jobbigheterna måste på något sätt samla ihop sig och komma på en gång. En sak efter en annan. Jag har haft en sådan vecka här hemma men idag har det vänt. Hoppas att det gör det för din familj också!
    Kram "bettis"
  27. Medlem sedan
    Aug 2004
    #14

    Nu hänger jag nog

    inte med. Jag fattade det som att han jobbat med att delegera medicin och nu mister han den arbetsuppgiften el ?
  28. 14
    Nu hänger jag nog inte med. Jag fattade det som att han jobbat med att delegera medicin och nu mister han den arbetsuppgiften el ?
  29. Medlem sedan
    Jun 2007
    #15
    Jag förstår att det känns trist, fast samtidigt så skulle det vara ännu tristare om han skadade någon genom sina misstag?
  30. 15
    Jag förstår att det känns trist, fast samtidigt så skulle det vara ännu tristare om han skadade någon genom sina misstag?
  31. Medlem sedan
    Jun 2007
    #16
    Okej. Då är det inte fråga om avskedande utan uppsägning antar jag - och då har han i alla fall rätt till uppsägningstid.
    Säg till honom att prata med facket redan nu. Kanske kan det hjälpa om han själv "erbjuder sig" en omplacering till något annat arbete där han orkar trots att han mår dåligt / är sjuk?
  32. 16
    Okej. Då är det inte fråga om avskedande utan uppsägning antar jag - och då har han i alla fall rätt till uppsägningstid.
    Säg till honom att prata med facket redan nu. Kanske kan det hjälpa om han själv "erbjuder sig" en omplacering till något annat arbete där han orkar trots att han mår dåligt / är sjuk?
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Han har kronisk värk. Han jobbar inom äldreomsorgen nu. Han kan bara jobba på kväll/natt pga värken. Om han måste jobba tidigt får han isåfall gå upp vid 2 för att ta värktabletter för att orka gå på jobb. Han får ju inte vara sjukskriven enl läkarna
  34. 17
    Han har kronisk värk. Han jobbar inom äldreomsorgen nu. Han kan bara jobba på kväll/natt pga värken. Om han måste jobba tidigt får han isåfall gå upp vid 2 för att ta värktabletter för att orka gå på jobb. Han får ju inte vara sjukskriven enl läkarna
  35. Medlem sedan
    Jul 2006
    #18
    Aha, en "sån" delegering. Det känner jag till. Men hur kan man mista det???
  36. 18
    Aha, en "sån" delegering. Det känner jag till. Men hur kan man mista det???
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
    Jo, precis. Men borde han inte få hjälp istället för att bli "straffad"?
    Eller?
  38. 19
    Jo, precis. Men borde han inte få hjälp istället för att bli "straffad"?
    Eller?
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    Vi får se vad som händer. Mer kan vi inte göra nu.
  40. 20
    Vi får se vad som händer. Mer kan vi inte göra nu.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Jaha, nähä, jaha...
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 21:32
  2. Jaha,
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-15, 19:44
  3. Jaha,
    By Lollo m W-01 & A-06 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 12:22
  4. Jaha..
    By .charlotte. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 17:14
  5. Jaha,
    By Anna i Seattle in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 01:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar