Obehagliga domningar
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Obehagliga domningar

    Är det någon mer som råkat ut för domningar i ben och rumpa när ni sitter lr ligger? Kanske beror det på att jag ligger så mycket, men jag domnar totalt i hela det ben och den skinka jag har tyngden på, särskilt på kvällar och nätter. Det är himla olustigt. Kanske är jag för tung Jag försöker upp och röra på mig rätt ofta och göra mina tåhävningar för att undvika blodproppar, men det hjälper bara för stunden.

    Fy vad less jag är på att vara gravid nu!!!
  2. 1
    Obehagliga domningar Är det någon mer som råkat ut för domningar i ben och rumpa när ni sitter lr ligger? Kanske beror det på att jag ligger så mycket, men jag domnar totalt i hela det ben och den skinka jag har tyngden på, särskilt på kvällar och nätter. Det är himla olustigt. Kanske är jag för tung Jag försöker upp och röra på mig rätt ofta och göra mina tåhävningar för att undvika blodproppar, men det hjälper bara för stunden.

    Fy vad less jag är på att vara gravid nu!!!
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2

    Men usch!

    Nej, det har jag sluppit - domnar bara i ena armen när jag stöttar mig på den för att skriva på laptopen.
    Inte riktigt en domning av samma dignitet...
    Förstår att du känner dig tung - jag tycker man är gigantisk nu, fast man inte gått upp SÅ himla mycket (+10,5 sammanlagt efter entrecote och kroketter, följt av salt&vinegar crisps i kväll... ) Men man känner sig kompakt, om inte annat!

    Börjar ana den berömda "snart trillar bebis genom bäckenbotten"-känslan vid toabesök, så det är nog inte evigheter kvar trots allt... Inte för att hon kommer att TRILLA ut, men du vet vad jag menar...

    Hoppas du får sova någorlunda gott nu! Inte vara en massa aktiv nu, det hinns med sen.
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  4. 2
    Men usch! Nej, det har jag sluppit - domnar bara i ena armen när jag stöttar mig på den för att skriva på laptopen.
    Inte riktigt en domning av samma dignitet...
    Förstår att du känner dig tung - jag tycker man är gigantisk nu, fast man inte gått upp SÅ himla mycket (+10,5 sammanlagt efter entrecote och kroketter, följt av salt&vinegar crisps i kväll... ) Men man känner sig kompakt, om inte annat!

    Börjar ana den berömda "snart trillar bebis genom bäckenbotten"-känslan vid toabesök, så det är nog inte evigheter kvar trots allt... Inte för att hon kommer att TRILLA ut, men du vet vad jag menar...

    Hoppas du får sova någorlunda gott nu! Inte vara en massa aktiv nu, det hinns med sen.
  5. Medlem sedan
    Nov 2007
    #3
    Har inga domningar i ben i rumpa. Men däremot i fingrarna... När jag vaknar på natten så är händerna svullna och domna så jag knappt kan röra dem...

    Vet vad du menar.. *suck*..
  6. 3
    Har inga domningar i ben i rumpa. Men däremot i fingrarna... När jag vaknar på natten så är händerna svullna och domna så jag knappt kan röra dem...

    Vet vad du menar.. *suck*..
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Prova köpa skenor till handlederna. Jag har domnat där i flera månader och fick skenor hos arbetsterapeut men någon (tror det var Camillja) hade köpt på apoteket. De hjälper massor. Synd att de inte tillverkar skenor i storlek elefant för arsel och lår.
  8. 4
    Prova köpa skenor till handlederna. Jag har domnat där i flera månader och fick skenor hos arbetsterapeut men någon (tror det var Camillja) hade köpt på apoteket. De hjälper massor. Synd att de inte tillverkar skenor i storlek elefant för arsel och lår.
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Nä, skiva-på-laptop-i-sängen-domningen är ju något annat, men känns verkligen igen. Just nu känns det som att min bostad är i sängen. Jag äter, sover, hjälper barnen med läxor, kollar Aff på datorn här. Jag kommer inte vilja se åt sovrummet då ungen väl är ute. Eller?!

    Jo, känslan att bebben skall ramla ut känner jag igen sen några veckor tillbaka. För två veckor sedan var jag ju öppen 2cm, och man undrar ju lite hur mycket sammandragningarna ställt till nu. Men, men. Jag har BESTÄMT mig. INGA mer resor tillförlossningen innan onsdag då jag skrivs in, om inte vattnet går försts. DÅ blir det bråttom, öppnade mig i raketfart förra gången efter vattenavgång så blir det lika nu hinner vi inte in.

    Nu blir det vila och lyssna på ljudbok!!! Sambon har gått ut för att tvätta och städa bilen, med Hugo so medhjälpare. Sambon tycker att "man kan ju inte ta i en liten bebis i en så skitig och stökig bil", men ett skitigt stökigt hem verkar funka bra. Karlar!!! Suck!
  10. 5
    Nä, skiva-på-laptop-i-sängen-domningen är ju något annat, men känns verkligen igen. Just nu känns det som att min bostad är i sängen. Jag äter, sover, hjälper barnen med läxor, kollar Aff på datorn här. Jag kommer inte vilja se åt sovrummet då ungen väl är ute. Eller?!

    Jo, känslan att bebben skall ramla ut känner jag igen sen några veckor tillbaka. För två veckor sedan var jag ju öppen 2cm, och man undrar ju lite hur mycket sammandragningarna ställt till nu. Men, men. Jag har BESTÄMT mig. INGA mer resor tillförlossningen innan onsdag då jag skrivs in, om inte vattnet går försts. DÅ blir det bråttom, öppnade mig i raketfart förra gången efter vattenavgång så blir det lika nu hinner vi inte in.

    Nu blir det vila och lyssna på ljudbok!!! Sambon har gått ut för att tvätta och städa bilen, med Hugo so medhjälpare. Sambon tycker att "man kan ju inte ta i en liten bebis i en så skitig och stökig bil", men ett skitigt stökigt hem verkar funka bra. Karlar!!! Suck!
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Japp, stämmer köpte skenor på apoteket, dem kostade som ett besök oss arb.ter tyckte det var bra att få egna, och vi vill ju ha flera barn, så dem kommer att användas. DEm hjälper dig att prova ut på apoteket. Har inga problem nu sen jag började sova med skenan.
    Och för domningarna i benen började jag äta extra magnesium, hjälper, visst en brist man får
  12. 6
    Japp, stämmer köpte skenor på apoteket, dem kostade som ett besök oss arb.ter tyckte det var bra att få egna, och vi vill ju ha flera barn, så dem kommer att användas. DEm hjälper dig att prova ut på apoteket. Har inga problem nu sen jag började sova med skenan.
    Och för domningarna i benen började jag äta extra magnesium, hjälper, visst en brist man får
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Ja, magnesiumbrist kan det ju vara! Tack för tipset!! Ska köpa tillskott även om jag har min lille kille ute hos oss om bara fem dagar. Det kan ju hända att bristen sitter i ett tag efter förlossningen också. Kram!
  14. 7
    Ja, magnesiumbrist kan det ju vara! Tack för tipset!! Ska köpa tillskott även om jag har min lille kille ute hos oss om bara fem dagar. Det kan ju hända att bristen sitter i ett tag efter förlossningen också. Kram!
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Låter jobbigt! Skönt att det snart är över... Du ska snart få en bebis!!! Undrar hur länge jag får vänta..... Ett tag till skulle jag gissa, det är ju 37 dgr kvar. Och måste fixa julklappar och lite annat innan, så det är lika bra!!!!
  16. 8
    Låter jobbigt! Skönt att det snart är över... Du ska snart få en bebis!!! Undrar hur länge jag får vänta..... Ett tag till skulle jag gissa, det är ju 37 dgr kvar. Och måste fixa julklappar och lite annat innan, så det är lika bra!!!!

Liknande trådar

  1. Obehagliga sparkaru
    By sofiea87 in forum _1206 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-18, 15:05
  2. Läkartid och obehagliga prov
    By Hunnisarna82 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 18:23
  3. Obehagliga fantasier
    By Anonym in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 17:52
  4. obehagliga telesamtal...
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 21:26
  5. Obehagliga fosterrörelser?
    By MalinBV in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 09:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar