Klockan 04.50...
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Klockan 04.50...

    ... gick vår morgonpigge 6-åring upp idag...! Är det på riktigt??? Kan inte fatta hur han orkar!!! Han klarar ju numera att gå upp utan att tvinga med oss, men tyvärr har han svårt att leka tyst. Han är ju ett riktigt Star Wars-freak, och han KAN bara inte leka med sina lego-rymdskepp utan att sjunga på alla Star Wars-sånger med HÖÖÖÖG och riktigt genomträngande röst. Suck! Givetvis vaknade lillebror mellan sex och halv sju och gick upp han också.Han skulle behövt sova längre för han är så förkyld. Jaja..., vad ska man göra? Jag brukar ju lägga mig tidigt på kvällarna. Dels för att jag är kvällstrött, men även för att mäkta med dessa vidrigt tidigare morgnar. Men igår var jag på tjejmiddag, och kom inte i säng förrän närmare midnatt. Så jag känner mig inte helt i form idag.

    Till råga på det så har jag vägt mig idag, och för första gången på över fyra år har jag lämnat 60-klubben och gått in i 70-klubben... Jo, jag vet är jag är gravid i v21-22 och att det är naturligt att gå upp i vikt när man är gravid (har gått upp 6,5-7 kg). Ändå är det blandade känslor att se vågen ticka uppåt. Har ju så många långa år kämpat med/mot vågen så i min hjärna är det fortfarande inte helt OK att gå upp i vikt. Och jag tillhör ju dem som går upp extremt lätt i vikt - både som gravid och inte - så jag går ju upp snabbt i vikt nu trots att jag verkligen inte över-äter. Så det är motstridigt i själ och hjärta och hjärna nu....

    Färdiggnällt! Ha en bra lördag! Hoppas ni är piggare än mig!
  2. 1
    Klockan 04.50... ... gick vår morgonpigge 6-åring upp idag...! Är det på riktigt??? Kan inte fatta hur han orkar!!! Han klarar ju numera att gå upp utan att tvinga med oss, men tyvärr har han svårt att leka tyst. Han är ju ett riktigt Star Wars-freak, och han KAN bara inte leka med sina lego-rymdskepp utan att sjunga på alla Star Wars-sånger med HÖÖÖÖG och riktigt genomträngande röst. Suck! Givetvis vaknade lillebror mellan sex och halv sju och gick upp han också.Han skulle behövt sova längre för han är så förkyld. Jaja..., vad ska man göra? Jag brukar ju lägga mig tidigt på kvällarna. Dels för att jag är kvällstrött, men även för att mäkta med dessa vidrigt tidigare morgnar. Men igår var jag på tjejmiddag, och kom inte i säng förrän närmare midnatt. Så jag känner mig inte helt i form idag.

    Till råga på det så har jag vägt mig idag, och för första gången på över fyra år har jag lämnat 60-klubben och gått in i 70-klubben... Jo, jag vet är jag är gravid i v21-22 och att det är naturligt att gå upp i vikt när man är gravid (har gått upp 6,5-7 kg). Ändå är det blandade känslor att se vågen ticka uppåt. Har ju så många långa år kämpat med/mot vågen så i min hjärna är det fortfarande inte helt OK att gå upp i vikt. Och jag tillhör ju dem som går upp extremt lätt i vikt - både som gravid och inte - så jag går ju upp snabbt i vikt nu trots att jag verkligen inte över-äter. Så det är motstridigt i själ och hjärta och hjärna nu....

    Färdiggnällt! Ha en bra lördag! Hoppas ni är piggare än mig!
  3. Ann-Louise
    #2
    Ja vad är det med barn o tidiga mornar? Ibland kan jag "lura" döttrarna att det fortfarande är natt efetrsom det är mörkt ute om kl är ca 6-6.30, o därmed "tvinga" dom att försöka sova mer. men på sommarhalvåret när det är ljust ute är det ju hopplöst att övertyga dom om att sova längre! Här blev det morgon 6.30, o jag slog på barn-tv o kunde sen slappa i sängen till 7 ungefär.

    Förstår att det kan kännas svårt att gå upp i vikt, men det gäller bara att du påminner dig om att
    1) du är GRAVID!
    2) du äter bra mat i lagom mängd, alltså är det inga "onödiga" kilon.

    Fortsätt äta bra o strunta i vågen lite grann om det känns svårt att se den öka, för öka kommer det ju att göra! Men så länge du äter bra nyttigt o lagom mkt så VET du ju att det inte är dumfett som hamnar på kroppen!

    Ha en bra lördag!
  4. 2
    Ja vad är det med barn o tidiga mornar? Ibland kan jag "lura" döttrarna att det fortfarande är natt efetrsom det är mörkt ute om kl är ca 6-6.30, o därmed "tvinga" dom att försöka sova mer. men på sommarhalvåret när det är ljust ute är det ju hopplöst att övertyga dom om att sova längre! Här blev det morgon 6.30, o jag slog på barn-tv o kunde sen slappa i sängen till 7 ungefär.

    Förstår att det kan kännas svårt att gå upp i vikt, men det gäller bara att du påminner dig om att
    1) du är GRAVID!
    2) du äter bra mat i lagom mängd, alltså är det inga "onödiga" kilon.

    Fortsätt äta bra o strunta i vågen lite grann om det känns svårt att se den öka, för öka kommer det ju att göra! Men så länge du äter bra nyttigt o lagom mkt så VET du ju att det inte är dumfett som hamnar på kroppen!

    Ha en bra lördag!
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3
    Tack Ann-Louise! Precis de där sakerna brukar jag säga till gravida i min omgivning, men när det plötsligt handlar om en själv så blir allt så konstigt och fullt av motstridiga känslor inombords! Men det var nog precis just dina ord jag behövde höra idag! Tack tack!
  6. 3
    Tack Ann-Louise! Precis de där sakerna brukar jag säga till gravida i min omgivning, men när det plötsligt handlar om en själv så blir allt så konstigt och fullt av motstridiga känslor inombords! Men det var nog precis just dina ord jag behövde höra idag! Tack tack!
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Fy vad jobbigt att han alltid ska vara så gräsligt morgonpigg! Vad gäller din viktuppgång - jag förstår PRECIS hur du menar. Kände ju likadant under min andra graviditet. Men det alla sade till mig var: du frossar inte i onyttigheter, du rör på dig, du gör allt rätt - så vad kan du annars göra just nu? Kroppen går upp det den och liten behöver.
  8. 4
    Fy vad jobbigt att han alltid ska vara så gräsligt morgonpigg! Vad gäller din viktuppgång - jag förstår PRECIS hur du menar. Kände ju likadant under min andra graviditet. Men det alla sade till mig var: du frossar inte i onyttigheter, du rör på dig, du gör allt rätt - så vad kan du annars göra just nu? Kroppen går upp det den och liten behöver.
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Den tiden på morgonen har man nästan horn i pannan,iallafall jag Jobbigt med tidiga mornar.
    Jag förstår verkligen din viktågren,nu när jag blev gravid med minstingen så hade jag viktpanik Hade ju lyckats gå ner närmare 20 kilo precis innan och längtade efter målvikt så jag höll på att dö
    Men det gick bra,bebisen behöver näring och du öagrar lite för framtida amning så din viktuppgång är helt okej tycer jag.Du tränar ff och äter bra mat så unna dig att njuta av graviditeten,det är du verkligen värd
  10. 5
    Den tiden på morgonen har man nästan horn i pannan,iallafall jag Jobbigt med tidiga mornar.
    Jag förstår verkligen din viktågren,nu när jag blev gravid med minstingen så hade jag viktpanik Hade ju lyckats gå ner närmare 20 kilo precis innan och längtade efter målvikt så jag höll på att dö
    Men det gick bra,bebisen behöver näring och du öagrar lite för framtida amning så din viktuppgång är helt okej tycer jag.Du tränar ff och äter bra mat så unna dig att njuta av graviditeten,det är du verkligen värd

Liknande trådar

  1. Nu är klockan 9:20...
    By mimi64 in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 09:50
  2. Klockan 05.55
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 09:57
  3. Klockan 11:00
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 08:57
  4. Klockan är 01.01 den 17/7.....
    By Lena & Anton in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 21:39
  5. Ja, jag vet vad klockan är...
    By Alex m.Loke&Svante in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 06:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar