tankeställare
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    tankeställare

    Skulle sätta på tv:n för att parkera Linnéa framför Teletubbies, så att jag skulle kunna få lite plugga-tid vid datorn. Hamnade mitt i tv 4´s morgonprogram om en familj med en väldigt sjuk dotter som levde på lånad tid...
    Jag tittade på hela reportaget med min Sessa i famnen och bestämde mig raskt för att pluggandet kan vänta tills i kväll när barnen sover! Nu ska vi leka!
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  2. 1
    tankeställare Skulle sätta på tv:n för att parkera Linnéa framför Teletubbies, så att jag skulle kunna få lite plugga-tid vid datorn. Hamnade mitt i tv 4´s morgonprogram om en familj med en väldigt sjuk dotter som levde på lånad tid...
    Jag tittade på hela reportaget med min Sessa i famnen och bestämde mig raskt för att pluggandet kan vänta tills i kväll när barnen sover! Nu ska vi leka!
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    Ja, ibland behöver

    man påminnas om att tiden tillsammans kanske inte finns för evigt!!
    När Vidar gnäller som mest, då vet jag att han känner sig försummad, för bara jag börjar ägna mig åt honom en stund och leker och busar så blir han glad igen och kan fokusera på egna saker igen och jag får återgå till städningen!!

    Så lek ni en masssa idag så hoppas jag att du har energi kvar till pluggandet i kväll!
    ~*~ Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet helt enkelt är till för att levas ~*~ JW von Goethe
  4. 2
    Ja, ibland behöver man påminnas om att tiden tillsammans kanske inte finns för evigt!!
    När Vidar gnäller som mest, då vet jag att han känner sig försummad, för bara jag börjar ägna mig åt honom en stund och leker och busar så blir han glad igen och kan fokusera på egna saker igen och jag får återgå till städningen!!

    Så lek ni en masssa idag så hoppas jag att du har energi kvar till pluggandet i kväll!
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Jaha, det var du de prata om på Nyhetsmorgon!Tyckte det var vackert skrivet. Tyvärr så missade jag själva reportaget, hade varit intressant att se. Men jag hörd programledaren(?)-mannen vid laptoppen som läste upp ditt mail!
    Bra sagt,bra skrivet, bra gjort(dvs valet att leka m Linnéa)!!
  6. 3
    Jaha, det var du de prata om på Nyhetsmorgon!Tyckte det var vackert skrivet. Tyvärr så missade jag själva reportaget, hade varit intressant att se. Men jag hörd programledaren(?)-mannen vid laptoppen som läste upp ditt mail!
    Bra sagt,bra skrivet, bra gjort(dvs valet att leka m Linnéa)!!
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    dig menar jag!Stavar/skriver som en kratta! Syns det kanske att jag aldrig lärt mig svenska i skolan?!Jag skämms
  8. 4
    dig menar jag!Stavar/skriver som en kratta! Syns det kanske att jag aldrig lärt mig svenska i skolan?!Jag skämms
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Jaha, läste de upp det? Det hörde ju inte jag eftersom jag då hade börjat leka med Sessan
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  10. 5
    Jaha, läste de upp det? Det hörde ju inte jag eftersom jag då hade börjat leka med Sessan
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6
    Men eller hur? Jag kollade också på det, med tårarna rullande längs kinderna. Jag brukar "skälla" lite på min man som_alltid_lyckas busa upp barnen och leka som mest när klockan är strax innan åtta på kvällen......inte helt lätt att få dem i säng 5 min senare
    Men i dag var det jag som filmade dem när de lekte "nu snurrar vi tills vi faller i hop i små högar av skratt"-leken alla tre kl 19:50

    Nu har jag lyckats få dem i säng. man får sig verkligen en tankeställare!!!!
  12. 6
    Men eller hur? Jag kollade också på det, med tårarna rullande längs kinderna. Jag brukar "skälla" lite på min man som_alltid_lyckas busa upp barnen och leka som mest när klockan är strax innan åtta på kvällen......inte helt lätt att få dem i säng 5 min senare
    Men i dag var det jag som filmade dem när de lekte "nu snurrar vi tills vi faller i hop i små högar av skratt"-leken alla tre kl 19:50

    Nu har jag lyckats få dem i säng. man får sig verkligen en tankeställare!!!!
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Jo du, han sa att han var mest rörd över ditt mail!Kul att ni lekte ihop då!
  14. 7
    Jo du, han sa att han var mest rörd över ditt mail!Kul att ni lekte ihop då!
  15. Medlem sedan
    Jul 2006
    #8

    Hihi, jag är på hemsidan

    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  16. 8
    Hihi, jag är på hemsidan för deras program...
    http://www.tv4.se/1.722165/2008/11/1...s_nyhetsmorgon
  17. Medlem sedan
    Oct 2007
    #9
    japp,jag sa ju det.....på taskig svenska....
  18. 9
    japp,jag sa ju det.....på taskig svenska....

Liknande trådar

  1. Tankeställare!
    By Malinsky-85 in forum _0907 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 12:16
  2. Tankeställare
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 14:07
  3. En tankeställare
    By Petra-p3a in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 07:08
  4. Tankeställare
    By sisak in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 07:30
  5. Kul tankeställare...
    By rubie in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 15:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar