Hur går det elvisp?
Missfall
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    Hur går det elvisp?

    Har tänkt en del på dig sista dagarna... och är fortfarande så glad att du också hittat hit! Hur känns det nu, börjar du förstå att du äntligen är gravid igen? Har du börjat känna något än? Själv mår jag blä... illa... blä... men jag kämpar på.

    Ville bara skicka en liten hälsning...

    Kram Kittla
  2. 1
    Hur går det elvisp? Har tänkt en del på dig sista dagarna... och är fortfarande så glad att du också hittat hit! Hur känns det nu, börjar du förstå att du äntligen är gravid igen? Har du börjat känna något än? Själv mår jag blä... illa... blä... men jag kämpar på.

    Ville bara skicka en liten hälsning...

    Kram Kittla
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    hej

    tack vad gulligt... roligt att komma till jobbet - titta in hit och upptäcka att du tänkt på mig...
    jodå, det är bra!
    jag har i princip inga symptom, lite ömma bröst och lite kvällstrött (men det är jag i vanliga fall oxå...!!)
    men jag är glad så länge jag mår så här...
    vid mina två senaste graviditeter har illamåendet kommit under v 6-7 så¨jag får väl se om ngt händer på den fronten...?
    men jag känner mig fortfarande orolig och hade gärna hoppat fram till v 12-13.
    men jag försöker vara positiv...

    usch, trist att du mår dåligt...
    hoppas det går över snart - vi får tänka att det kommer ngt positivt i slutändan!!

    kram kram
  4. 2
    hej

    tack vad gulligt... roligt att komma till jobbet - titta in hit och upptäcka att du tänkt på mig...
    jodå, det är bra!
    jag har i princip inga symptom, lite ömma bröst och lite kvällstrött (men det är jag i vanliga fall oxå...!!)
    men jag är glad så länge jag mår så här...
    vid mina två senaste graviditeter har illamåendet kommit under v 6-7 så¨jag får väl se om ngt händer på den fronten...?
    men jag känner mig fortfarande orolig och hade gärna hoppat fram till v 12-13.
    men jag försöker vara positiv...

    usch, trist att du mår dåligt...
    hoppas det går över snart - vi får tänka att det kommer ngt positivt i slutändan!!

    kram kram
  5. Medlem sedan
    Jul 2008
    #3
    Jag blev också illamående i vecka 6 ungefär och de andra gångerna har det hållt i sig till vecka 13, så några veckor till nu för min del... jag försöker låta bli att klaga, men ibland är det bara för trist.

    Det där med att bara hoppa fram till vecka 12-13 låter faktiskt väldigt bra. Tänk att få gå och lägga sig ikväll och vakna upp någon vecka innan jul... inte helt fel... *ler*... tänk så mycket magen skulle ha växt då bara över "natten"!

    Jag kommer inte riktigt ihåg vilken vecka du är i, men vill du ha lite illamående i ett brev på posten kan jag ställa upp och skicka lite!

    Kram Kittla
  6. 3
    Jag blev också illamående i vecka 6 ungefär och de andra gångerna har det hållt i sig till vecka 13, så några veckor till nu för min del... jag försöker låta bli att klaga, men ibland är det bara för trist.

    Det där med att bara hoppa fram till vecka 12-13 låter faktiskt väldigt bra. Tänk att få gå och lägga sig ikväll och vakna upp någon vecka innan jul... inte helt fel... *ler*... tänk så mycket magen skulle ha växt då bara över "natten"!

    Jag kommer inte riktigt ihåg vilken vecka du är i, men vill du ha lite illamående i ett brev på posten kan jag ställa upp och skicka lite!

    Kram Kittla
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    ha ha, jag tror jag hoppar illamåendet så länge det går... tacka annars...!
    jag är i v 6 nu så vi får väl se vad som händer under veckan...??
    känner mig inte så gravid överhuvudtaget faktiskt, men det får man väl anta att man är!!??
    vilken v är du nu i?
    sköt om dig
    kram
  8. 4
    ha ha, jag tror jag hoppar illamåendet så länge det går... tacka annars...!
    jag är i v 6 nu så vi får väl se vad som händer under veckan...??
    känner mig inte så gravid överhuvudtaget faktiskt, men det får man väl anta att man är!!??
    vilken v är du nu i?
    sköt om dig
    kram
  9. Medlem sedan
    Jul 2008
    #5
    Jag är i vecka 10... och mår blä hela tiden... går och lägger mig kl 20 varje kväll som senast och mår illa dygnet runt... men så länge det blir en liten bebis sådär framåt sommaren så är det värt det!

    Försök njuta av att du inte mår dåligt ännu... kanske tillhör du den där tredjedelen av alla gravida som inte mår illa i den här graviditeten...! Jag brukar tänka att så länge jag inte har ont eller blöder så mår säkert det där lilla underverket inne i magen bra. Det är i alla fall inte lönt att oroa sig allt för mycket just nu för vi kan ändå inte påverka vad som händer...

    Jag hoppas dock att du snart känner dig lite mer gravid! Du vet, för varje dag som går kommer du en dag närmare att få träffa din bebis, så någon gång måste ju magen börja växa!

    Kram Kittla
  10. 5
    Jag är i vecka 10... och mår blä hela tiden... går och lägger mig kl 20 varje kväll som senast och mår illa dygnet runt... men så länge det blir en liten bebis sådär framåt sommaren så är det värt det!

    Försök njuta av att du inte mår dåligt ännu... kanske tillhör du den där tredjedelen av alla gravida som inte mår illa i den här graviditeten...! Jag brukar tänka att så länge jag inte har ont eller blöder så mår säkert det där lilla underverket inne i magen bra. Det är i alla fall inte lönt att oroa sig allt för mycket just nu för vi kan ändå inte påverka vad som händer...

    Jag hoppas dock att du snart känner dig lite mer gravid! Du vet, för varje dag som går kommer du en dag närmare att få träffa din bebis, så någon gång måste ju magen börja växa!

    Kram Kittla
  11. Tre vill bli fyra
    #6
    Vi verkar må väldigt lika! Jag mår pyton oavbrutet och skulle kunna sova dygnet runt. För det mesta somnar jag samtidigt som sonen!

    Men du, elvisp, när jag väntade sonen hade jag inte ett enda symtom ända tills halsbrännan började i 30 veckan!

    Så njut av att du mår bra!
    Kram
  12. 6
    Vi verkar må väldigt lika! Jag mår pyton oavbrutet och skulle kunna sova dygnet runt. För det mesta somnar jag samtidigt som sonen!

    Men du, elvisp, när jag väntade sonen hade jag inte ett enda symtom ända tills halsbrännan började i 30 veckan!

    Så njut av att du mår bra!
    Kram

Liknande trådar

  1. leksaks elvisp
    By mimiototte in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 12:59
  2. Välkommen elvisp...
    By marilen in forum Missfall
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 16:17
  3. Söker en BRA elvisp!
    By ellba in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 16:16
  4. Söker en BRA elvisp!
    By ellba in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 16:15
  5. Riktigt bra elvisp?
    By Anne med britterna in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 13:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar