Tog mod till mig och ringde...
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    Tog mod till mig och ringde...

    Till FU**ING J**LA HE**ETES FÖRSÄKRINGSKASSAN! oups... kunde jag så många ord...
    Beslutet var skickat idag, jag kommer INTE att bli beviljad några pengar ifrån FFK!
    Fattar inte hur det kan vara så jäkla orättvist och så olika beroende på vart man bor!?!
    Jävla översittarfasoner! Jag hoppas att det är en RIKTIG läkare som sitter och gör dessa bedömningar och inte en elak sur PMS kossa! Inget känns kul längre! Hur f*n ska man klara sig utan inkomst i nästan 3 månader?? Precis som att man tycker att det är skitkul att gå hemma utan pengar?! hurra, jag får vara ledig från jobbet och inte få några pengar... jippi. Är så fantastiskt upprörd och förbannad just nu! Ska gå och gråta lite i soffan nu! Hoppas skitungen kommer i natt!
  2. 1
    Tog mod till mig och ringde... Till FU**ING J**LA HE**ETES FÖRSÄKRINGSKASSAN! oups... kunde jag så många ord...
    Beslutet var skickat idag, jag kommer INTE att bli beviljad några pengar ifrån FFK!
    Fattar inte hur det kan vara så jäkla orättvist och så olika beroende på vart man bor!?!
    Jävla översittarfasoner! Jag hoppas att det är en RIKTIG läkare som sitter och gör dessa bedömningar och inte en elak sur PMS kossa! Inget känns kul längre! Hur f*n ska man klara sig utan inkomst i nästan 3 månader?? Precis som att man tycker att det är skitkul att gå hemma utan pengar?! hurra, jag får vara ledig från jobbet och inte få några pengar... jippi. Är så fantastiskt upprörd och förbannad just nu! Ska gå och gråta lite i soffan nu! Hoppas skitungen kommer i natt!
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Stackars dig!!!! Vilka idioter det jobbar på fk dom tror dom gör nytta men jag tror inte dom gör ngt där.

    Jag har vart hemma nu i 6år skulle vara hemma drygt ett år då jag skulle få hjälp och se hur mycket tid jag skulle orka arbeta. Till sist blev jag lite smålack på att dom aldrig hörde av sig,så jag ringde upp dom och bad att få den hjälp jag var beviljad ,jo det såg dom ju men då hade ja ingen handläggare för jag var ju arbetslös innan jag blev sjukskriven. nu då 6 år senare har jag fortfarnde fått den hjälp som behövs men pengar har jag ju fått som tur är. så jobbar vet i tusan om dom gör...även om graviditeten inte är en sjukdom så kan man må dåligt av den ändå. vilken fk tillhör du?
  4. 2
    Stackars dig!!!! Vilka idioter det jobbar på fk dom tror dom gör nytta men jag tror inte dom gör ngt där.

    Jag har vart hemma nu i 6år skulle vara hemma drygt ett år då jag skulle få hjälp och se hur mycket tid jag skulle orka arbeta. Till sist blev jag lite smålack på att dom aldrig hörde av sig,så jag ringde upp dom och bad att få den hjälp jag var beviljad ,jo det såg dom ju men då hade ja ingen handläggare för jag var ju arbetslös innan jag blev sjukskriven. nu då 6 år senare har jag fortfarnde fått den hjälp som behövs men pengar har jag ju fått som tur är. så jobbar vet i tusan om dom gör...även om graviditeten inte är en sjukdom så kan man må dåligt av den ändå. vilken fk tillhör du?
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3
    Bor i Kungsängen, hör till Järfälla, handläggaren satt visst i sollentuna! Även om inte grav. är en sjukdom kommer den att göra mig sjuk pga FFK, mår pissdåligt nu! Önskar bara att ungen kommer ut, så kan jag plocka föräldradagar. Vore bra att bevisa för puckona där borta oxå, att bebis blev tidigare född oxå!
  6. 3
    Bor i Kungsängen, hör till Järfälla, handläggaren satt visst i sollentuna! Även om inte grav. är en sjukdom kommer den att göra mig sjuk pga FFK, mår pissdåligt nu! Önskar bara att ungen kommer ut, så kan jag plocka föräldradagar. Vore bra att bevisa för puckona där borta oxå, att bebis blev tidigare född oxå!
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    Vad tråkigt Men överklaga deras beslut, skulle jag vara du så skulle jag slänga in en JO anmälan om att ärendet har tagit lång tid, eftersom negativa beslut ska skyndsamt påbörjas och meddelas av myndighet.
    Lycka till.
    Läste i NT för ngn månad sen, där var det tjejer som hade fått rätt från FK, deras beslut var samma där att en grav är ingen sjukdom, men det finns ju faktiskt omstädndigheter dem måste titta på. I såna fall kan man väl säga att livet inte är en sjukdom och avslå alla ärenden...
    Usch så tråkigt.
    Kram till dig
  8. 4
    Vad tråkigt Men överklaga deras beslut, skulle jag vara du så skulle jag slänga in en JO anmälan om att ärendet har tagit lång tid, eftersom negativa beslut ska skyndsamt påbörjas och meddelas av myndighet.
    Lycka till.
    Läste i NT för ngn månad sen, där var det tjejer som hade fått rätt från FK, deras beslut var samma där att en grav är ingen sjukdom, men det finns ju faktiskt omstädndigheter dem måste titta på. I såna fall kan man väl säga att livet inte är en sjukdom och avslå alla ärenden...
    Usch så tråkigt.
    Kram till dig
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Åh! Du har all rätt att spy galla över den där jäkla instutitionen. Fattar de inte att det är människor de arbetar med? De verkar ju bara se papperen och pengarna de spar in på att inte bevilja. Jag lider verkligen med dig. Vilken tuff sits de har försatt dig i. Du MÅSTE orka överklaga detta. NÅGON mste ju se att det är FEL!
    Styrkekram!!
  10. 5
    Åh! Du har all rätt att spy galla över den där jäkla instutitionen. Fattar de inte att det är människor de arbetar med? De verkar ju bara se papperen och pengarna de spar in på att inte bevilja. Jag lider verkligen med dig. Vilken tuff sits de har försatt dig i. Du MÅSTE orka överklaga detta. NÅGON mste ju se att det är FEL!
    Styrkekram!!
  11. Medlem sedan
    May 2008
    #6
    Ja jättetråkigt och orättvist. Hoppas "skitungen" kommer i natt nu då som du ville!!!

    Kram från mig!
    **Mallalina**
  12. 6
    Ja jättetråkigt och orättvist. Hoppas "skitungen" kommer i natt nu då som du ville!!!

    Kram från mig!
  13. Anonym
    #7
    Men det är ju inte barnets fel (skitungens)...
  14. 7
    Men det är ju inte barnets fel (skitungens)...
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8

    Men?! TROTS det sista intyget?

    Hur tänker de då? Inte alls?
    Ja, risken är ju definitivt att kroppen stressas av hela det handläggandet och producerar bebis tidigare än vad det var tänkt... Överklaga!!!

    Och så får du ta föräldrapenning from. idag. Så att ni får in någonting i alla fall. In och anmäl på nätet!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  16. 8
    Men?! TROTS det sista intyget? Hur tänker de då? Inte alls?
    Ja, risken är ju definitivt att kroppen stressas av hela det handläggandet och producerar bebis tidigare än vad det var tänkt... Överklaga!!!

    Och så får du ta föräldrapenning from. idag. Så att ni får in någonting i alla fall. In och anmäl på nätet!
  17. Medlem sedan
    Jun 2008
    #9
    nej det va säkert inte så illa hon menade...
  18. 9
    nej det va säkert inte så illa hon menade...
  19. Medlem sedan
    Jun 2008
    #10
    Fy bubblan vilka idioter!!! Du har all rätt att vara arg och skitförbannad men så tråkigt att det ska vara nödvändigt! Att det kan skilja så mycket egentligen på vart man bor??!!! Löjligt!!
    Hade du överklagat eller hur va det? *missat isåfall*

    Många kramar till dig!!
  20. 10
    Fy bubblan vilka idioter!!! Du har all rätt att vara arg och skitförbannad men så tråkigt att det ska vara nödvändigt! Att det kan skilja så mycket egentligen på vart man bor??!!! Löjligt!!
    Hade du överklagat eller hur va det? *missat isåfall*

    Många kramar till dig!!
  21. Medlem sedan
    Oct 2006
    #11
    ja jag lider med dig....kommer ni på onsdag till ks
  22. 11
    ja jag lider med dig....kommer ni på onsdag till ks
  23. Medlem sedan
    Jul 2000
    #12
    ja vi kommer på onsdag ses vi då?
  24. 12
    ja vi kommer på onsdag ses vi då?
  25. Medlem sedan
    Jul 2000
    #13
    JAHA!?! och varför anonym??
    har du öht. följt mina inlägg här?
    Gillar inte anonyma påhopp! Vet jag väl att det inte är barnets fel! Men de på fk är svin iaf. och kommer bebis ut snart får jag fp!
  26. 13
    JAHA!?! och varför anonym??
    har du öht. följt mina inlägg här?
    Gillar inte anonyma påhopp! Vet jag väl att det inte är barnets fel! Men de på fk är svin iaf. och kommer bebis ut snart får jag fp!
  27. Medlem sedan
    Jul 2000
    #14
    mmm, jäkla översittarfasoner
    blir riktigt sur när de sitteroch beslutar saker utan att ha träffat personen det gäller
    vill inte gärna nalla fp måste få den att räcka länge utan att bli ruinerad då oxå...
    men funderar på att ta ett par dagar i veckan iaf... ska kolla hur man gör
  28. 14
    mmm, jäkla översittarfasoner
    blir riktigt sur när de sitteroch beslutar saker utan att ha träffat personen det gäller
    vill inte gärna nalla fp måste få den att räcka länge utan att bli ruinerad då oxå...
    men funderar på att ta ett par dagar i veckan iaf... ska kolla hur man gör
  29. Medlem sedan
    Nov 2007
    #15
    USH!!!
    Vilka idioter.
    Vad är det för grund de bygger sitt avslag på nu??..
  30. 15
    USH!!!
    Vilka idioter.
    Vad är det för grund de bygger sitt avslag på nu??..
  31. Medlem sedan
    Oct 2006
    #16
    ja det kan vi göra var ska vi ses då tycker du?
  32. 16
    ja det kan vi göra var ska vi ses då tycker du?
  33. Medlem sedan
    Jul 2000
    #17
    vid huvudentren? precis innanför alltså mellan dörrarna? kvart i 6, är det lagom tid?
  34. 17
    vid huvudentren? precis innanför alltså mellan dörrarna? kvart i 6, är det lagom tid?
  35. Medlem sedan
    Jul 2000
    #18
    har ju inte fått papprena ännu, men jag antar att det
    inte är en sjukdom att vara gravid? Sammandragningar är ju helt normalt! särskilt när de börjar i v 24...
  36. 18
    har ju inte fått papprena ännu, men jag antar att det
    inte är en sjukdom att vara gravid? Sammandragningar är ju helt normalt! särskilt när de börjar i v 24...
  37. Medlem sedan
    Dec 2002
    #19
    Det är verkligen inte klokt. Lider med dig. Sånt här vill man ju inte ägna sin energi åt när man är höggravid. Hoppas överklagan hjälper.
    Har själv precis blivit sjukskriven 50% pga för hög puls och för högt blodtryck. Hoppas verkligen att det går igenom. Men man undrar ju. Hemma måste man ju vara när man inte mår bra. hade aldrig klarat att jobba heltid nu.
  38. 19
    Det är verkligen inte klokt. Lider med dig. Sånt här vill man ju inte ägna sin energi åt när man är höggravid. Hoppas överklagan hjälper.
    Har själv precis blivit sjukskriven 50% pga för hög puls och för högt blodtryck. Hoppas verkligen att det går igenom. Men man undrar ju. Hemma måste man ju vara när man inte mår bra. hade aldrig klarat att jobba heltid nu.
  39. Medlem sedan
    Jul 2000
    #20
    Kan ju glädja dig med att högt blodtryck är det lättaste att bli ss för Det kan de inte neka tror jag.
  40. 20
    Kan ju glädja dig med att högt blodtryck är det lättaste att bli ss för Det kan de inte neka tror jag.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. En man ringde hem till oss...
    By botti in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-26, 22:08
  2. Ringde till min...
    By JaxiBaxi in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 08:52
  3. Tog mod till mig och ringde!!
    By -Tessie- in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 08:41
  4. ringde till vet.
    By MYZOXE! in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 13:55
  5. Ringde till...
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 14:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar