Kanske, kanske börjar illamåendet
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Kanske, kanske börjar illamåendet

    ge med sig! Det har varit hanterbart hela tiden, men för en vecka sen var det inte kul alls. Har till och med kräkts ett par gånger. Märkligt hur olika graviditeter kan vara. I morgon är det dags för vul, håll en tumme är ni snälla för att allt ser bra ut! Kollade precis gamla bilder och hittade en vul bild på Alvin från 30/11 2006. Han gick under benämningen "bönan" efter det, eftersom han såg ut som just det - en böna! :-)
    Mari, Roger (4dadtobe), Alvin 18/6 2007 och Pelle 7/7 2009
  2. 1
    Kanske, kanske börjar illamåendet ge med sig! Det har varit hanterbart hela tiden, men för en vecka sen var det inte kul alls. Har till och med kräkts ett par gånger. Märkligt hur olika graviditeter kan vara. I morgon är det dags för vul, håll en tumme är ni snälla för att allt ser bra ut! Kollade precis gamla bilder och hittade en vul bild på Alvin från 30/11 2006. Han gick under benämningen "bönan" efter det, eftersom han såg ut som just det - en böna! :-)
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Va skönt om illamåendet börjar släppa, här håller det i sig än...
    Lycka till på ditt VUL!
  4. 2
    Va skönt om illamåendet börjar släppa, här håller det i sig än...
    Lycka till på ditt VUL!
  5. Lite hemlig
    #3
    Då hoppas vi att du slipper det så snart som möjligt. Min sambo frågade igår hur jag mådde när jag födde min dotter -01. Jag mådde oförskämt bra, inget illamående eller halsbränna, inget vatten i benen. Det enda var väl att jag var stor, men jag mådde precis som vanligt. Skall bli intressant att se hur det blir den här gången.
    Just nu känns det som om jag gått upp fem kg sedan jag testade positivt. Blev så uppsvälld i magen efter att jag kom tillbaka från lunchen, det vill liksom inte lägga sig.
  6. 3
    Då hoppas vi att du slipper det så snart som möjligt. Min sambo frågade igår hur jag mådde när jag födde min dotter -01. Jag mådde oförskämt bra, inget illamående eller halsbränna, inget vatten i benen. Det enda var väl att jag var stor, men jag mådde precis som vanligt. Skall bli intressant att se hur det blir den här gången.
    Just nu känns det som om jag gått upp fem kg sedan jag testade positivt. Blev så uppsvälld i magen efter att jag kom tillbaka från lunchen, det vill liksom inte lägga sig.
  7. Anonyma G
    #4
    Vad skönt om det ger sig lite. Jag mår fortfarande illa hela tiden, det började i onsdags förra veckan.
    Tror ni det kommer vara så fram tom v 12?
  8. 4
    Vad skönt om det ger sig lite. Jag mår fortfarande illa hela tiden, det började i onsdags förra veckan.
    Tror ni det kommer vara så fram tom v 12?
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Jag är i v 8 och mitt illamående har peppar, peppar gett sig lite. Jag har mått tokdåligt i två veckor och är sjukskriven på halvtid pga det. Nu tror jag att anledningen till att jag mår lite bättre är att jag har börjat ta en postafen på kvällen också (tidigare tog jag bara på dagen) så att jag håller mig konstant "hög".

    Men man blir lite orolig också när man inte mår kräkilla. Tänker att pyret kanske mår tjyvens istället. Å andra sidan spydde jag senast i förrgår så jag ska inte ropa hej.

    På torsdag ska vi på VUL och får se om pyret mår bra.
  10. 5
    Jag är i v 8 och mitt illamående har peppar, peppar gett sig lite. Jag har mått tokdåligt i två veckor och är sjukskriven på halvtid pga det. Nu tror jag att anledningen till att jag mår lite bättre är att jag har börjat ta en postafen på kvällen också (tidigare tog jag bara på dagen) så att jag håller mig konstant "hög".

    Men man blir lite orolig också när man inte mår kräkilla. Tänker att pyret kanske mår tjyvens istället. Å andra sidan spydde jag senast i förrgår så jag ska inte ropa hej.

    På torsdag ska vi på VUL och får se om pyret mår bra.
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Hej alla! Mitt illamående har precis börjat, är i vecka 7. Förra graviditeten var jag konstant illamående från v.6-15. Hoppas nu att det inte ska bli så illa denna gång.
  12. 6
    Hej alla! Mitt illamående har precis börjat, är i vecka 7. Förra graviditeten var jag konstant illamående från v.6-15. Hoppas nu att det inte ska bli så illa denna gång.
  13. Nummer 4
    #7

    Vad skönt!

    Mitt illamående har precis börjat...spytt i 2 dagar nu men jag klagar inte, alla symptom är bra symptom *ler*
    Jag går in i v.7 på onsdag och om den här graviditeten kommer likna dom 3 (4) andra så är det illamående dom närmaste 5-7 veckorna som gäller....
    Lycka till på vul!
  14. 7
    Vad skönt! Mitt illamående har precis börjat...spytt i 2 dagar nu men jag klagar inte, alla symptom är bra symptom *ler*
    Jag går in i v.7 på onsdag och om den här graviditeten kommer likna dom 3 (4) andra så är det illamående dom närmaste 5-7 veckorna som gäller....
    Lycka till på vul!

Liknande trådar

  1. Börjar kanske bli dags...
    By ms_skywalker in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-12-05, 11:28
  2. Kanske börjar det???
    By Elyseen in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-27, 11:09
  3. Kanske börjar plugga....
    By Kamomilla in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 18:38
  4. Börjar bli dags kanske?
    By Shaylagirl in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 08:57
  5. Kanske att det börjar vända?
    By MrsHyde in forum _03 Vårbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 11:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar