4:e dygnet med feber...
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    4:e dygnet med feber...

    Åh, jag tycker såååå synd om min lille kille... Han har feber sedan i torsdags, och blåsor i munnen. Troligen höstblåsor, så han vill helst inte äta något. Av och till är han rätt pigg, men ibland så är han jättehängig, som just nu. Har sovit en stund i soffan i alla fall, är hungrig, men vill inte ha något jag erbjuder, inte ens glass! Drack lite saft bara. Imorgon blir det nog ett läkarbesök, om han inte blivit bättre tills dess.
    Mamma till Elsa 0403, Lukas 0604 och Hjalmar 0807
  2. 1
    4:e dygnet med feber... Åh, jag tycker såååå synd om min lille kille... Han har feber sedan i torsdags, och blåsor i munnen. Troligen höstblåsor, så han vill helst inte äta något. Av och till är han rätt pigg, men ibland så är han jättehängig, som just nu. Har sovit en stund i soffan i alla fall, är hungrig, men vill inte ha något jag erbjuder, inte ens glass! Drack lite saft bara. Imorgon blir det nog ett läkarbesök, om han inte blivit bättre tills dess.
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Stackare! Höstblåsor kan vara jättejobbiga har jag hört. Cornelia hade dem lagom till midsommar i år, men hon klarade sig nog ändå rätt lindrigt undan...

    Tycker det är så jobbigt när de är så dåliga och det inte är något man kan göra (som med virus). Cornelia har precis haft maginfluensa i en hel vecka - vad gör man... man vill ju inget annat än att hjälpa så mycket man kan...

    Skönt att sonen dricker i alla fall... maten kommer nog så småningom ska du se. Men, om han inte är bättre efter tre dagars feber hade jag också gått till läkare... det kan ju vara mer än en sak i kroppen samtidigt också... Cornelia har lyckats med både halsfluss och ögoninflammation vid något tillfälle...
  4. 2
    Stackare! Höstblåsor kan vara jättejobbiga har jag hört. Cornelia hade dem lagom till midsommar i år, men hon klarade sig nog ändå rätt lindrigt undan...

    Tycker det är så jobbigt när de är så dåliga och det inte är något man kan göra (som med virus). Cornelia har precis haft maginfluensa i en hel vecka - vad gör man... man vill ju inget annat än att hjälpa så mycket man kan...

    Skönt att sonen dricker i alla fall... maten kommer nog så småningom ska du se. Men, om han inte är bättre efter tre dagars feber hade jag också gått till läkare... det kan ju vara mer än en sak i kroppen samtidigt också... Cornelia har lyckats med både halsfluss och ögoninflammation vid något tillfälle...
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Feberfri idag! Så skönt. Han är myckte piggare, även om det fortfarande gör ont i munnen... Han har dels några blåsor på läpparna + en uppe i gommen + att han är svälld i tandköttet på en del ställen, men det får jag inte titta närmre på.
  6. 3
    Feberfri idag! Så skönt. Han är myckte piggare, även om det fortfarande gör ont i munnen... Han har dels några blåsor på läpparna + en uppe i gommen + att han är svälld i tandköttet på en del ställen, men det får jag inte titta närmre på.
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Usch, låter inte kul... fast skönt att han är feberfri.

    Mitt kusinbarn hade så jobbiga blåsor i munnen att han inte kunde äta och dricka vanligt... fick få allting i sig med sugrör... så synd när de åker på något så 'illa'. Hoppas det snart ger med sig.
  8. 4
    Usch, låter inte kul... fast skönt att han är feberfri.

    Mitt kusinbarn hade så jobbiga blåsor i munnen att han inte kunde äta och dricka vanligt... fick få allting i sig med sugrör... så synd när de åker på något så 'illa'. Hoppas det snart ger med sig.
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    De värsta dagarna åt han nog nästan bara välling. Men det har varierat lite, vad han kunnat få i sig, förutom vällingen då... Men nu börjar det släppa och det mesta går ner. Men saker man tror ska vara ok, som till exempel banan, är helt omöjligt!
  10. 5
    De värsta dagarna åt han nog nästan bara välling. Men det har varierat lite, vad han kunnat få i sig, förutom vällingen då... Men nu börjar det släppa och det mesta går ner. Men saker man tror ska vara ok, som till exempel banan, är helt omöjligt!

Liknande trådar

  1. 10:e dygnet med 40 graders feber!
    By lillamamma in forum Kropp & hälsa
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 09:15
  2. Vända på dygnet?
    By Only the lonely in forum Bokstavsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 11:09
  3. Vänt på dygnet..
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 06:38
  4. Ni osm kan se BB dygnet runt
    By Nickan in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 11:07
  5. hur vänder man på dygnet
    By Meandmykids in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 14:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar