Höstblåsor?
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Höstblåsor?

    Någon som har erfarenhet av det? Lukas har blåsor i munnen, vill helst inte äta (men är ofta hungrig) och har feber. Men det har hållt i sig så länge nu, ända sedan i torsdags? Ringde sjukvårdsupplysningen, och hon trodde att de kunde ha feber så länge... Skulle återkomma imorgon eller på onsdag om han inte blivit bättre. Vilket jag naturligtvis hoppas, för det är inte kul att se honom, gnällig, trött och matt (och vill dessutom helst inte ha suppar, funkar bara på kväll/natt, och helst ska jag ha hjälp, och ABSOLUT inte flytande, gah).
    Mamma till Elsa 0403, Lukas 0604 och Hjalmar 0807
  2. 1
    Höstblåsor? Någon som har erfarenhet av det? Lukas har blåsor i munnen, vill helst inte äta (men är ofta hungrig) och har feber. Men det har hållt i sig så länge nu, ända sedan i torsdags? Ringde sjukvårdsupplysningen, och hon trodde att de kunde ha feber så länge... Skulle återkomma imorgon eller på onsdag om han inte blivit bättre. Vilket jag naturligtvis hoppas, för det är inte kul att se honom, gnällig, trött och matt (och vill dessutom helst inte ha suppar, funkar bara på kväll/natt, och helst ska jag ha hjälp, och ABSOLUT inte flytande, gah).
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Har ingen egen erfarenhet, men jag har hört att glass kan slinka ner trots blåsorna.
  4. 2
    Har ingen egen erfarenhet, men jag har hört att glass kan slinka ner trots blåsorna.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Agnes hade det för ett par veckor sedan. kunde inte fatta varför hon inte åt, pekade på munnen och sa "ajaj" (trodde tand!). Men det visade sig att det var just höstblåsor. Lagom tills dagis upptäckd det så gick det över. Hon hade i munnen och i handflatorna, tacka sjutton att hon inte ville äta!.
  6. 3
    Agnes hade det för ett par veckor sedan. kunde inte fatta varför hon inte åt, pekade på munnen och sa "ajaj" (trodde tand!). Men det visade sig att det var just höstblåsor. Lagom tills dagis upptäckd det så gick det över. Hon hade i munnen och i handflatorna, tacka sjutton att hon inte ville äta!.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Usch, ja, det har vi tyvärr erfarenhet av Hela familjen åkte på det förra vintern. Fy, vad ont det gjorde att äta.
    Freja levde då på MER och glass i en vecka. De sa på sjukvårdsupplysningen att det viktigaste är inte att de äter nyttigt så de har höstblåsor utan att de äter och dricker överhuvudtaget och det var vad jag fick i henne.
  8. 4
    Usch, ja, det har vi tyvärr erfarenhet av Hela familjen åkte på det förra vintern. Fy, vad ont det gjorde att äta.
    Freja levde då på MER och glass i en vecka. De sa på sjukvårdsupplysningen att det viktigaste är inte att de äter nyttigt så de har höstblåsor utan att de äter och dricker överhuvudtaget och det var vad jag fick i henne.
  9. Medlem sedan
    Apr 2004
    #5
    Ebba hade det som riktigt liten har jag för mig, men det gav med sig inom några dagar. Vill tipsa om Alvedontabletter som löses i en sked med vatten och smakar jordgubb... Mmmmmm för kräsna små sjuklingar!
    Hoppas att han redan är bättre!
  10. 5
    Ebba hade det som riktigt liten har jag för mig, men det gav med sig inom några dagar. Vill tipsa om Alvedontabletter som löses i en sked med vatten och smakar jordgubb... Mmmmmm för kräsna små sjuklingar!
    Hoppas att han redan är bättre!
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Tack för tipset. Provade att köpa hem det, men icke, det var inte ätbart enligt honom... Jaja, det funkar rätt bra med supparna nu i alla fall, och det värsta har gett med sig. Men nu är jag nog mer inne på att han tyvärr har haft herpes, och inte höstblåsor. Han är ju feberfri numera, men har en rejäl gingivostomatit...
  12. 6
    Tack för tipset. Provade att köpa hem det, men icke, det var inte ätbart enligt honom... Jaja, det funkar rätt bra med supparna nu i alla fall, och det värsta har gett med sig. Men nu är jag nog mer inne på att han tyvärr har haft herpes, och inte höstblåsor. Han är ju feberfri numera, men har en rejäl gingivostomatit...

Liknande trådar

  1. Höstblåsor
    By Moomin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 08:56
  2. Höstblåsor
    By RundTina in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 20:11
  3. Höstblåsor
    By RundTina in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 08:29
  4. Höstblåsor
    By rubinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 10:09
  5. Höstblåsor?
    By johi in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 20:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar