Avslutar
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Avslutar

    med vad 10 åringar tycker är viktigast för sin levnad:

    Vatten
    luft
    pengar

    kebab
    Foundation
    Tokio hotel


    Ja Foundation hade ngt uppgett som viktigast
    " Vissa behöver mer - för att få lika mycket "
  2. 1
    Avslutar med vad 10 åringar tycker är viktigast för sin levnad:

    Vatten
    luft
    pengar

    kebab
    Foundation
    Tokio hotel


    Ja Foundation hade ngt uppgett som viktigast
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Det kan inte vara lätt att vara 10 idag
  4. 2
    Det kan inte vara lätt att vara 10 idag
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Me så....sorgligt. Och mycket konstigt.
  6. 3
    Me så....sorgligt. Och mycket konstigt.
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Men allvarligt, det kan väl ändå inte röra sig om svenska tioåringar? Eller? Min nio- snart tioåring har i alla fall aldrig hört talas om foundation, och jag tvivlar på att särskilt många av hennes jämnåriga klasskompisar har det heller?!
  8. 4
    Men allvarligt, det kan väl ändå inte röra sig om svenska tioåringar? Eller? Min nio- snart tioåring har i alla fall aldrig hört talas om foundation, och jag tvivlar på att särskilt många av hennes jämnåriga klasskompisar har det heller?!
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    svar fr min dotters klass
  10. 5
    svar fr min dotters klass
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6
    Häpnadsväckande =(.
  12. 6
    Häpnadsväckande =(.
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Jodå
    Sedan 1 år tillbaka anvämder vissa det samt mascara å läppglans
  14. 7
    Jodå
    Sedan 1 år tillbaka anvämder vissa det samt mascara å läppglans
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8
    Åh, jag blir beklämd. Och inser att jag har haft tur med den klass dotera går i.
  16. 8
    Åh, jag blir beklämd. Och inser att jag har haft tur med den klass dotera går i.
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    fast hud-kräm, nog kan man kalla det vad man vill? och i det här klimatet har ajg använt det på mej och dottern sedan hon var lite, huden blir torr och spricker annars
  18. 9
    fast hud-kräm, nog kan man kalla det vad man vill? och i det här klimatet har ajg använt det på mej och dottern sedan hon var lite, huden blir torr och spricker annars
  19. Medlem sedan
    Jun 2004
    #10
    Hudkräm är väl en sak och foundation är väl en helt annan sak? Hudkräm använder bägge mina flickor och har gjort sedan tvåårsåldern på grund av eksem, men foundation får allt vänta. Det är ju för katten smink. Men det är klart, får hoppas att det var vanlig, ofärgad fuktkräm som avsågs i svaret på frågan, det vore ju en lättnad.
  20. 10
    Hudkräm är väl en sak och foundation är väl en helt annan sak? Hudkräm använder bägge mina flickor och har gjort sedan tvåårsåldern på grund av eksem, men foundation får allt vänta. Det är ju för katten smink. Men det är klart, får hoppas att det var vanlig, ofärgad fuktkräm som avsågs i svaret på frågan, det vore ju en lättnad.
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11
    Tiderna förändras onekligen. När jag var tio...då sprang man omkring i gummistövlar och plaskade, byggde kojor och lekte med my little pony.
  22. 11
    Tiderna förändras onekligen. När jag var tio...då sprang man omkring i gummistövlar och plaskade, byggde kojor och lekte med my little pony.
  23. Medlem sedan
    Jun 2004
    #12
    Jag kan säga att det är exakt vad min dotter och hennes kompisar gör också. Än finns det hopp.
  24. 12
    Jag kan säga att det är exakt vad min dotter och hennes kompisar gör också. Än finns det hopp.
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #13
    På avslutningen i åk 3 hade några pumps med hög klack
  26. 13
    På avslutningen i åk 3 hade några pumps med hög klack
  27. Medlem sedan
    Jun 2007
    #14
    Min dotter tycker bara de är pinsamma
  28. 14
    Min dotter tycker bara de är pinsamma
  29. Medlem sedan
    Sep 2003
    #15
    Låter bra. Tycker inte barnen ska ha så bråttom att växa upp...om de bara visste va? kommer ni ihåg när vuxna sa så? Man trodde dem inte.
  30. 15
    Låter bra. Tycker inte barnen ska ha så bråttom att växa upp...om de bara visste va? kommer ni ihåg när vuxna sa så? Man trodde dem inte.
  31. Medlem sedan
    Jun 2004
    #16
    Ja. Kommer ihåg. Och jag kommer också ihåg hur irriterad man blev när de sade "oj, vad du har vääääxt". Och så hör man sig själv säga exakt samma sak nu, som något slags eko. Kan man stanna tiden på något sätt?
  32. 16
    Ja. Kommer ihåg. Och jag kommer också ihåg hur irriterad man blev när de sade "oj, vad du har vääääxt". Och så hör man sig själv säga exakt samma sak nu, som något slags eko. Kan man stanna tiden på något sätt?
  33. Medlem sedan
    Dec 2003
    #17

    Men då bor du på ett dåligt

    ställe. Det finns väl inget mer grundläggande än att barnen skall må bra och det gör ju inte tioåringar som prioriterar så.

    Min tioåring vet inte vad någon av de där tre sista sakerna är.
    aka Sulan
  34. 17
    Men då bor du på ett dåligt ställe. Det finns väl inget mer grundläggande än att barnen skall må bra och det gör ju inte tioåringar som prioriterar så.

    Min tioåring vet inte vad någon av de där tre sista sakerna är.
  35. Medlem sedan
    Sep 2003
    #18
    Inte ens kebab? Mina barn älskar kebab! 5 och 8 år.
  36. 18
    Inte ens kebab? Mina barn älskar kebab! 5 och 8 år.
  37. Medlem sedan
    Nov 1998
    #19
    Eller så är det precis tvärtom! De kanske har det så bra att de glömmer att prioritera annat än väldigt ytliga (i våra ögon) saker.
  38. 19
    Eller så är det precis tvärtom! De kanske har det så bra att de glömmer att prioritera annat än väldigt ytliga (i våra ögon) saker.
  39. Medlem sedan
    Aug 2006
    #20
    Kanske nått att disutera på ett föräldramöte, jag blir helt snopen, foundation på en 10-åring... det använder inte ens min 19-åring...
  40. 20
    Kanske nått att disutera på ett föräldramöte, jag blir helt snopen, foundation på en 10-åring... det använder inte ens min 19-åring...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Avslutar ...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 22:35
  2. Nä jag avslutar....
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 23:07
  3. Nu avslutar vi det här
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-29, 11:39
  4. Nu avslutar jag
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 16:26
  5. Hur avslutar jag
    By Soliga Li in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 17:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar