Vaccinerar ni era katter?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Vaccinerar ni era katter?

    Hej,
    Det var två år sedan min katt vaccinerades mot kattpest och -snuva. Veterinären förespråkar ju vaccin årligen, men jag undrar om det verkligen behövs. Ni som har katt, gör ni det årligen?
    You make a choice, commit to it and live with the consequences
  2. 1
    Vaccinerar ni era katter? Hej,
    Det var två år sedan min katt vaccinerades mot kattpest och -snuva. Veterinären förespråkar ju vaccin årligen, men jag undrar om det verkligen behövs. Ni som har katt, gör ni det årligen?
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Gäller inte samma som med hundar? Varannat? Så gör jag.
  4. 2
    Gäller inte samma som med hundar? Varannat? Så gör jag.
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Jag kör vartannat år. Då är mina innekatter, och ställs inte ut - de träffar i regel inga andra katter.
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  6. 3
    Jag kör vartannat år. Då är mina innekatter, och ställs inte ut - de träffar i regel inga andra katter.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    jag tänkte faktsikt vaccinera min sist jag va rhos veterinären men då han var 12 år så sa hon att det behövdes inte för han är innekatt och jag ahr inga andra katter längre...och det var tydligen skonsammare för min gamla kisse att inte få vaccin igen....

    men jag kan ärligt säga at tjag varit dålig med det, han fick den de första åren men sen efter 4års ålder har han inte fått nån.

    hunden däremot får då hon ska för hon är ju ute och träffar massa andra hundar och går på kurser m.m.
  8. 4
    jag tänkte faktsikt vaccinera min sist jag va rhos veterinären men då han var 12 år så sa hon att det behövdes inte för han är innekatt och jag ahr inga andra katter längre...och det var tydligen skonsammare för min gamla kisse att inte få vaccin igen....

    men jag kan ärligt säga at tjag varit dålig med det, han fick den de första åren men sen efter 4års ålder har han inte fått nån.

    hunden däremot får då hon ska för hon är ju ute och träffar massa andra hundar och går på kurser m.m.
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    ja, många anser att vi övervaccinerar våra djur också. Det är lite svårt att veta vem man ska lita på, tycker jag. Sen är det olika verkningstid för kattsnuva och kattpest också - det är ett kombivaccin, men det ena delen håller mycket längre än den andra.

    Sverak rekommenderade vartannat år ett tag, men har nu gått tillbaka till varjeårsvaccination för att få ställa ut, för att ha samma regler som Norge.
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  10. 5
    ja, många anser att vi övervaccinerar våra djur också. Det är lite svårt att veta vem man ska lita på, tycker jag. Sen är det olika verkningstid för kattsnuva och kattpest också - det är ett kombivaccin, men det ena delen håller mycket längre än den andra.

    Sverak rekommenderade vartannat år ett tag, men har nu gått tillbaka till varjeårsvaccination för att få ställa ut, för att ha samma regler som Norge.
  11. Medlem sedan
    Apr 2007
    #6
    japp, djuren vaccineras årligen och så rabies-vaccinet som ska uppdateras vart tredje år.
  12. 6
    japp, djuren vaccineras årligen och så rabies-vaccinet som ska uppdateras vart tredje år.

Liknande trådar

  1. Vaccinerar ni 4åringarna?
    By kattiz69 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 16:56
  2. Vaccinerar ni era katter?
    By jojjjo in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 15:06
  3. Vaccinerar ni er mot influensa?
    By jojjjo in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 08:48
  4. vad är det man vaccinerar mot
    By sandra_78 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 13:12
  5. Vaccinerar ni era?
    By Veera in forum _0606 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 14:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar