Tipsar här också
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Tipsar här också

    (även i inlägg längre ned)
    http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...fran&from=menu
    om skamvrå i skolan, och en återgång till äldre tiders syn på barnuppfostran.
  2. 1
    Tipsar här också (även i inlägg längre ned)
    http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...fran&from=menu
    om skamvrå i skolan, och en återgång till äldre tiders syn på barnuppfostran.
  3. Medlem sedan
    May 2008
    #2
    Jag såg det programmet och tyckte att det var jätteintressant. Jag har alltid tyckt att Supernannymetoderna bara är _taskiga_ mot barnen, även om de må funka.
  4. 2
    Jag såg det programmet och tyckte att det var jätteintressant. Jag har alltid tyckt att Supernannymetoderna bara är _taskiga_ mot barnen, även om de må funka.
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Rädda barnen

    sa något bra där; att dagens föräldrar har mindre tid för sina barn, då funkar inte de mer demokratiska uppfostringsmetoderna, utan det krävs omedelbar disciplin.
    Men det innebär att vi skapar människor som inte ifrågasätter, och som lättare följer strömmen och som inte kan stå emot grupptryck.
    Viktig fråga.
  6. 3
    Rädda barnen sa något bra där; att dagens föräldrar har mindre tid för sina barn, då funkar inte de mer demokratiska uppfostringsmetoderna, utan det krävs omedelbar disciplin.
    Men det innebär att vi skapar människor som inte ifrågasätter, och som lättare följer strömmen och som inte kan stå emot grupptryck.
    Viktig fråga.
  7. Medlem sedan
    May 2008
    #4
    Precis - det är snabbare att göra en styrkemätning för att få barnen att göra som man vill. Hu.

    Jag gillade den skotske filosofen också, många tänkvärda synpunkter från honom.
  8. 4
    Precis - det är snabbare att göra en styrkemätning för att få barnen att göra som man vill. Hu.

    Jag gillade den skotske filosofen också, många tänkvärda synpunkter från honom.

Liknande trådar

  1. tipsar här också
    By justEmmie in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-02, 08:19
  2. tipsar här också
    By justEmmie in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-29, 16:04
  3. Tipsar om julklappspapper här också! :)
    By alle in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 16:10
  4. Tipsar här också
    By ~Ida~ in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 22:20
  5. Tipsar här också
    By b-boom in forum IVF-föräldrar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 10:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar