Hemkommen från kryssning
_0502 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Hemkommen från kryssning

    Hej på er! Igår åkte vi på kryssning med några vänner. Tanken var att det skulle bli en dagskryssning till Mariehamn, med frukost och middagsbuffe.
    Det blåste kraftigt på sjön och en timme innan vi skulle vara framme i Mariehamn fick vi meddelande att pga stormen så kunde inte båten gå in i hamn utan fortsatte direkt till Åbo.
    Det var ju lite snopet och inte riktigt vad vi räknat med. Vi fick självklart hytter och även lunchbuffen, men vi hade ju inga toalettarticklar, extrakläder eller nåt att sova i...
    Vi var tre familjer på resan och dom andra två familjerna har en varsin liten bebis födda i oktober. Ingen av dom hade packat blöjor så det skulle räcka. Som tur var så lyckades personalen skrapa fram det till dom.
    Vi hittade tandborstar och tandkräm i en butik, så det löste sig också.

    Tove och hennes två kompisar tyckte det var rätt kul att stanna och få sova på båten. Jag sov inte så bra, för sjön gick hög mellan 00-03, satt uppe ett tag och var lite nervös faktiskt.
    Idag fick Tove stanna hemma från dagis och vila, vi är rätt trötta efter resan/äventyret.
  2. 1
    Hemkommen från kryssning Hej på er! Igår åkte vi på kryssning med några vänner. Tanken var att det skulle bli en dagskryssning till Mariehamn, med frukost och middagsbuffe.
    Det blåste kraftigt på sjön och en timme innan vi skulle vara framme i Mariehamn fick vi meddelande att pga stormen så kunde inte båten gå in i hamn utan fortsatte direkt till Åbo.
    Det var ju lite snopet och inte riktigt vad vi räknat med. Vi fick självklart hytter och även lunchbuffen, men vi hade ju inga toalettarticklar, extrakläder eller nåt att sova i...
    Vi var tre familjer på resan och dom andra två familjerna har en varsin liten bebis födda i oktober. Ingen av dom hade packat blöjor så det skulle räcka. Som tur var så lyckades personalen skrapa fram det till dom.
    Vi hittade tandborstar och tandkräm i en butik, så det löste sig också.

    Tove och hennes två kompisar tyckte det var rätt kul att stanna och få sova på båten. Jag sov inte så bra, för sjön gick hög mellan 00-03, satt uppe ett tag och var lite nervös faktiskt.
    Idag fick Tove stanna hemma från dagis och vila, vi är rätt trötta efter resan/äventyret.
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    Huga för sånna vågor

    förstår att du var lite nervös...det skulle jag oxå varit fast jag åker inte ens sånna båtar längre helst.
  4. 2
    Huga för sånna vågor förstår att du var lite nervös...det skulle jag oxå varit fast jag åker inte ens sånna båtar längre helst.
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3

    huuu

    gillar INTE vågor *blärk*
    skönt att Tove tyckte det var ett spännande äventyr *ler*
    kramar
  6. 3
    huuu gillar INTE vågor *blärk*
    skönt att Tove tyckte det var ett spännande äventyr *ler*
    kramar

Liknande trådar

  1. Hemma från kryssning nu..
    By MiaKL,S03+K06 in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 23:14
  2. Hemkommen från kryssning
    By sofie4fot in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-22, 14:33
  3. Hemma från kryssning!
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 21:23
  4. Hemma från kryssning (OT)
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 10:19
  5. Hemma från kryssning
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar