Stoppad av polisen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Stoppad av polisen

    blev jag idag för första gången på 17år (
    värsta var väll att det var den Franska polisen som stoppade mig vilket jag bävat för pga språkproblemen plus att dom ju anses vara en aningens sura

    men jag överlevde de också och poliserna var betydligt gladare då dom släppte iväg den galna svenskan

    mer om de hela i min blogg
  2. 1
    Stoppad av polisen blev jag idag för första gången på 17år (
    värsta var väll att det var den Franska polisen som stoppade mig vilket jag bävat för pga språkproblemen plus att dom ju anses vara en aningens sura

    men jag överlevde de också och poliserna var betydligt gladare då dom släppte iväg den galna svenskan

    mer om de hela i min blogg
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Tur det inte var norska poliser, det hade dock varit något att berätta
    Körde du med småfranska, petite "pain" på engelska språket???
    Förr i tiden fanns det "franska kort", men dessa skulle man nog inte visa för poliser, bara körkort...
  4. 2
    Tur det inte var norska poliser, det hade dock varit något att berätta
    Körde du med småfranska, petite "pain" på engelska språket???
    Förr i tiden fanns det "franska kort", men dessa skulle man nog inte visa för poliser, bara körkort...
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    De hade nog

    om jag stoppats av norsk polis i frankrike

    de enda franska jag kör med är talar ni engelska (fast jag säger det på franska då)
    och sedan smäller jag av med ett jätte leende och antingen säger dom No och fixar någon som kan hjälpa mig eller så skickar dom iväg mig några få blir sura och ignorerar en totalt men oftast får man hjälp
    men poliserna var så snälla så annars har dom ju rykte om sig att vara surkartar
  6. 3
    De hade nog om jag stoppats av norsk polis i frankrike

    de enda franska jag kör med är talar ni engelska (fast jag säger det på franska då)
    och sedan smäller jag av med ett jätte leende och antingen säger dom No och fixar någon som kan hjälpa mig eller så skickar dom iväg mig några få blir sura och ignorerar en totalt men oftast får man hjälp
    men poliserna var så snälla så annars har dom ju rykte om sig att vara surkartar
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Säg det på svenska
    Jag vet sådana som klarat siug ur situationer med att hela tiden svara på snabb svenska, med franska gester...
    Några som svarade polisen på tyska var någon hög sosse från regeringen (tror det var Kjell-Olof Feldt), när de blev stoppade av östtysk polis i Berlin på väg till flyget...
    Rutan vevades ned och de skrek
    "Polizei, Polizei, Kartoffelschwein"
    Alla andra i bilarna lär ha blivit skräckslagna, men poliserna gav dem snabbeskort...

    (Polis, polis, potatisgris kanske går på franska med, men jag lovar inte att det fungerar...
    du kan få "pomma fritt" i två månader)
  8. 4
    Säg det på svenska
    Jag vet sådana som klarat siug ur situationer med att hela tiden svara på snabb svenska, med franska gester...
    Några som svarade polisen på tyska var någon hög sosse från regeringen (tror det var Kjell-Olof Feldt), när de blev stoppade av östtysk polis i Berlin på väg till flyget...
    Rutan vevades ned och de skrek
    "Polizei, Polizei, Kartoffelschwein"
    Alla andra i bilarna lär ha blivit skräckslagna, men poliserna gav dem snabbeskort...

    (Polis, polis, potatisgris kanske går på franska med, men jag lovar inte att det fungerar...
    du kan få "pomma fritt" i två månader)
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    får testa

    svenska på dom nästa gång

    vet att då min mormor var i bulgarien hade hon långa samtal med städerskan varje dag de konstiga var att varken städerskan eller mormor pratade engelska men dom lyckades förstå varandra trots att en talade bulgariska och en svenska
    med kroppsspråk kommer man långt.
  10. 5
    får testa svenska på dom nästa gång

    vet att då min mormor var i bulgarien hade hon långa samtal med städerskan varje dag de konstiga var att varken städerskan eller mormor pratade engelska men dom lyckades förstå varandra trots att en talade bulgariska och en svenska
    med kroppsspråk kommer man långt.

Liknande trådar

  1. idag blev jag stoppad av polisen.
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 12:26
  2. stoppad av polisen och 220 dollar senare
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 21:42
  3. Stoppad av polisen
    By peter56 in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-06-06, 12:03
  4. Stoppad av polisen?
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 22:51
  5. Stoppad av polisen idag
    By Pallasita in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 18:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar