vanligt?
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    vanligt?

    Jag har en liten fråga som jag undrar om någon kan svara på...
    Jag har idag haft lite blodblandade flytningar (ursäkta ) , även lite molande som mensvärk till och från under kvällen... Vad kan detta bero på ?
    Jag vet att jag hade småblödningar med första barnet i typ vecka 26 eller nåt som inte visade någonting. Då trodde de att det var sköra slemhinnor.. Kanske är det nu oxå? Då hade jag ingen molvärk.

    Någon som haft liknande ? Är i vecka 22 nu.
  2. 1
    vanligt? Jag har en liten fråga som jag undrar om någon kan svara på...
    Jag har idag haft lite blodblandade flytningar (ursäkta ) , även lite molande som mensvärk till och från under kvällen... Vad kan detta bero på ?
    Jag vet att jag hade småblödningar med första barnet i typ vecka 26 eller nåt som inte visade någonting. Då trodde de att det var sköra slemhinnor.. Kanske är det nu oxå? Då hade jag ingen molvärk.

    Någon som haft liknande ? Är i vecka 22 nu.
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Jag själv har inte haft det så pass sent, senast jag blödde lite var i v.16 tror jag...med ena dottern, men jag hade inte heller någon värk.
    Jag tycker att du ska kolla med din bm eller gyn, så att du inte börjar öppna dig för tidigt.
    Men sköra slemhinnor är jättevanligt...själv har jag blödit lite efter..hmm, ja du vet?
  4. 2
    Jag själv har inte haft det så pass sent, senast jag blödde lite var i v.16 tror jag...med ena dottern, men jag hade inte heller någon värk.
    Jag tycker att du ska kolla med din bm eller gyn, så att du inte börjar öppna dig för tidigt.
    Men sköra slemhinnor är jättevanligt...själv har jag blödit lite efter..hmm, ja du vet?
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Allt är säkert ok, men jag tycker precis som housewife att du ska ringa mvc alt. gyn. Bättre ringa en gång för mycket!!! //Millimin
  6. 3
    Allt är säkert ok, men jag tycker precis som housewife att du ska ringa mvc alt. gyn. Bättre ringa en gång för mycket!!! //Millimin
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    Jag har haft bruna flytningar till och från i två veckor nu. Jag ringde barnmorskan i tisdags och fick kmoma dit för att lyssna på bebben. Allt var ok och fick höra att det var rätt vanligt med små blödningar. Man är rätt känslig i slemhinnorna och en nysning räcker för att det ska komma lite..

    dessutom läste jag att om man har moderkaka långt ner (som jag har) är det rätt vanligt med små blödningar...

    Jag hade dock inte mer ont än den vanliga växtvärken... Jag är i vecka 22.

    Det barnmorskan sa var att är man orolig ska man alltid ringa så man inte oroar sig i onödan, oftast är allt ok!!!

    Hoppas det är bra för dig också!! *håller tummar och tår*
  8. 4
    Jag har haft bruna flytningar till och från i två veckor nu. Jag ringde barnmorskan i tisdags och fick kmoma dit för att lyssna på bebben. Allt var ok och fick höra att det var rätt vanligt med små blödningar. Man är rätt känslig i slemhinnorna och en nysning räcker för att det ska komma lite..

    dessutom läste jag att om man har moderkaka långt ner (som jag har) är det rätt vanligt med små blödningar...

    Jag hade dock inte mer ont än den vanliga växtvärken... Jag är i vecka 22.

    Det barnmorskan sa var att är man orolig ska man alltid ringa så man inte oroar sig i onödan, oftast är allt ok!!!

    Hoppas det är bra för dig också!! *håller tummar och tår*

Liknande trådar

  1. Är det vanligt att..
    By Piilla in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 21:48
  2. Hur vanligt
    By HörbarhetNolla in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 13:31
  3. Som vanligt...
    By Lotus in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 11:27
  4. är det vanligt att det är
    By nöjd mamma? in forum Mammasnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 08:57
  5. Vanligt fel..??
    By -Pixie- in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 07:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar