Fick också sorgliga nyheter
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Fick också sorgliga nyheter

    Igår fick jag reda på att en tjej som jag brukat prata med på andra snack har dött... Hon råkade ut för en bilolycka och avled i lördags. Jag har för mig att hon var singel och utan barn - alltid en liten tröst även om hennes familj och vänner måste vara förstörda. Det känns konstigt, då jag inte vet särskilt mycke tom henne. vi har inte träffats, men trots allt pratat ett par år, då ch då.
    Det blir inte alltid som man tänkt sig. Då får man tänka om!

    K: 010127 (f), V: 030212 (f), A: 050426 (m), A: 070130 (f), H: 100630 (f)

    Mikrobloggar: TinTinsTirader
  2. 1
    Fick också sorgliga nyheter Igår fick jag reda på att en tjej som jag brukat prata med på andra snack har dött... Hon råkade ut för en bilolycka och avled i lördags. Jag har för mig att hon var singel och utan barn - alltid en liten tröst även om hennes familj och vänner måste vara förstörda. Det känns konstigt, då jag inte vet särskilt mycke tom henne. vi har inte träffats, men trots allt pratat ett par år, då ch då.
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Märklig känsla, att känna nâgon utan att egentligen veta nâgot om personen. Typiskt nutidsfenomen.
  4. 2
    Märklig känsla, att känna nâgon utan att egentligen veta nâgot om personen. Typiskt nutidsfenomen.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Idag började en kollega arbeta igen efter en tids sjukskrivning. Hennes man tog livet av sig. Jag som liksom planerat vad jag skulle säga var inte alls beredd och smet istället förbi.
    Jag har av någon anledning fantiserat att jag skulle träffa henne vid micron i lunchrummet men så blev det ju inte och då blev allt fel..

    Med allt som händer runt omkring oss ska man nog vara tacksam för varje dag som bara är lite normalt småbarnsförälderplågsam..
  6. 3
    Idag började en kollega arbeta igen efter en tids sjukskrivning. Hennes man tog livet av sig. Jag som liksom planerat vad jag skulle säga var inte alls beredd och smet istället förbi.
    Jag har av någon anledning fantiserat att jag skulle träffa henne vid micron i lunchrummet men så blev det ju inte och då blev allt fel..

    Med allt som händer runt omkring oss ska man nog vara tacksam för varje dag som bara är lite normalt småbarnsförälderplågsam..
  7. Medlem sedan
    Jul 2007
    #4
    Hemskt.... Man vet aldig vad som väntar en.

    Tycker att jag läaser om bilolyckor helatiden! (Är så rädd att jag ska klanta till det och mina bran ska komma till skada...) Min systers man var med om en bilolycka i fredags han blev "bara mörbultad" av airbagena mest tror jag men bilen vart totalkvaddad.
  8. 4
    Hemskt.... Man vet aldig vad som väntar en.

    Tycker att jag läaser om bilolyckor helatiden! (Är så rädd att jag ska klanta till det och mina bran ska komma till skada...) Min systers man var med om en bilolycka i fredags han blev "bara mörbultad" av airbagena mest tror jag men bilen vart totalkvaddad.
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    ja, det var tragiskt som attans och hon hade en son och sambo vilket gör det än mer tragiskt...
  10. 5
    ja, det var tragiskt som attans och hon hade en son och sambo vilket gör det än mer tragiskt...
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Vad ledsamt. Man lär ju känna många via nätet väldigt bra.
  12. 6
    Vad ledsamt. Man lär ju känna många via nätet väldigt bra.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Sorgligt. Bilolyckor kan verkligen vara hemska.
  14. 7
    Sorgligt. Bilolyckor kan verkligen vara hemska.
  15. Medlem sedan
    Apr 2007
    #8
    ja, man gör ju det. Mycket ledsamt är det.
  16. 8
    ja, man gör ju det. Mycket ledsamt är det.
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Tungt. Oavsett om man känner någon ansikte till ansikte eller ej så är det tungt mmed döden. Vad tragiskt med en bilolycka. man kan ju inte låta bli att tänka på de som stod henne nära .. oavsett om hon hade egna barn eller ej. Jag har just sett Dead man walking så jag är gråtig redan innan jag läste. Det är tungt med död oavsett vem det rör sig om.
  18. 9
    Tungt. Oavsett om man känner någon ansikte till ansikte eller ej så är det tungt mmed döden. Vad tragiskt med en bilolycka. man kan ju inte låta bli att tänka på de som stod henne nära .. oavsett om hon hade egna barn eller ej. Jag har just sett Dead man walking så jag är gråtig redan innan jag läste. Det är tungt med död oavsett vem det rör sig om.
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10
    Fick just reda på det också.. trodde faktiskt att hon var singel. ;( Så otroligt sorgligt! Hon var så himla go!
  20. 10
    Fick just reda på det också.. trodde faktiskt att hon var singel. ;( Så otroligt sorgligt! Hon var så himla go!
  21. Medlem sedan
    Apr 2007
    #11
    ja, hon var ju det. Alltid pigg och glad och med mycket humor.
  22. 11
    ja, hon var ju det. Alltid pigg och glad och med mycket humor.

Liknande trådar

  1. Jag har också goda nyheter
    By emsan... in forum Ordet är fritt
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2011-02-22, 11:10
  2. Glada nyheter här också :)
    By Mamma S. in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 20:46
  3. Fick tråkiga nyheter
    By Mamma Erik in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-05, 21:42
  4. Fick glada nyheter om min vän!
    By soffiplopp in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 20:47
  5. Sorgliga nyheter
    By ViktoriaFE in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 15:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar