Viskar lite försiktigt
Sond- & knappmatning
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Viskar lite försiktigt

    David åt en hel portion gröt i dag . Han är mer intresserad av mat nu när vi har slutat med minimaxen och vågar smaka lite på vissa saker. Det går knackigt, men ändå framåt. Han visar hunger för första gången i hela sitt liv och jag grät av glädje förra veckan när han åt majs och potatis pureé. Tänk om detta är en början till att hans ka börja äta. Ett tag trodde jag att han skulle sitta med sin vällingflaska vid arton-års ålder, men nu ser jag lite ljusare på tillvaron.
    På en vecka har det hänt massor. Han har börjat smaka på mat, han har fått dagisplats och börjar senast i februari med en mjukstart på 3timmar /dag första terminen. Han sitter längre stunder på golvet utan stöd. Herregud så som vi har kämpat och nu lossnar allt inom en vecka. Ropar inte HEJ än, men vågar nu hoppas. Känner mig så lycklig.
    På lördag åker maken och jag iväg själva för första gången till Köpenhamn för att fira hans 40-års dag. En överraskning från mig och han vet inget än.
    Just nu är jag väldigt positiv, i måndags grät jag för att jag hade en sån ångest över att lämna bort David och inte ha honom hos mig, men då kom min fjorton-åring och gav mig världens bamsekram och sa att allt kommer att ordna sig och det kommer bli bra för david att komma på dagis. Kan man ha klokare barn??? Känner mig så lyckligt lottad.
    ville bara skriva av mig lite.
    Kram på er alla som kämpar på, ni ska se att det löser sig till slut.
    Vicketick nu med fyra underverk här hemma.
    Isac -94, Adam -99, Victoria -02 och David 07.04.20.
  2. 1
    Viskar lite försiktigt David åt en hel portion gröt i dag . Han är mer intresserad av mat nu när vi har slutat med minimaxen och vågar smaka lite på vissa saker. Det går knackigt, men ändå framåt. Han visar hunger för första gången i hela sitt liv och jag grät av glädje förra veckan när han åt majs och potatis pureé. Tänk om detta är en början till att hans ka börja äta. Ett tag trodde jag att han skulle sitta med sin vällingflaska vid arton-års ålder, men nu ser jag lite ljusare på tillvaron.
    På en vecka har det hänt massor. Han har börjat smaka på mat, han har fått dagisplats och börjar senast i februari med en mjukstart på 3timmar /dag första terminen. Han sitter längre stunder på golvet utan stöd. Herregud så som vi har kämpat och nu lossnar allt inom en vecka. Ropar inte HEJ än, men vågar nu hoppas. Känner mig så lycklig.
    På lördag åker maken och jag iväg själva för första gången till Köpenhamn för att fira hans 40-års dag. En överraskning från mig och han vet inget än.
    Just nu är jag väldigt positiv, i måndags grät jag för att jag hade en sån ångest över att lämna bort David och inte ha honom hos mig, men då kom min fjorton-åring och gav mig världens bamsekram och sa att allt kommer att ordna sig och det kommer bli bra för david att komma på dagis. Kan man ha klokare barn??? Känner mig så lyckligt lottad.
    ville bara skriva av mig lite.
    Kram på er alla som kämpar på, ni ska se att det löser sig till slut.
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Vad härligt med framgångar. Dagis har bara varit positivt för oss, vår flicka trivs jättebra där.
  4. 2
    Vad härligt med framgångar. Dagis har bara varit positivt för oss, vår flicka trivs jättebra där.
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Förstår din vånda och jag hoppas det ska hålla i sig... För oss har dagis varit jättebra. Tristan trivs verkligen och barnen älskar honom. Det enda är väl att förkylningarna avlöst varandra... Har nästan fått vara hemma varannan till varje vecka någon dag. Inte så kraftiga, men tillräckliga för att han inte ska gå till dagis.. Är väl så för alla barn första terminen....
    Försök och njut nu när ni åker, inget blir bättre för att man oroar sig... i förväg...
    Ha en mysig resa!
  6. 3
    Förstår din vånda och jag hoppas det ska hålla i sig... För oss har dagis varit jättebra. Tristan trivs verkligen och barnen älskar honom. Det enda är väl att förkylningarna avlöst varandra... Har nästan fått vara hemma varannan till varje vecka någon dag. Inte så kraftiga, men tillräckliga för att han inte ska gå till dagis.. Är väl så för alla barn första terminen....
    Försök och njut nu när ni åker, inget blir bättre för att man oroar sig... i förväg...
    Ha en mysig resa!
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Vi har också haft framgångar på matfronten! Förra veckan satt han en sked med mat i munnen själv, matyoghurt iofs men ändå. Han har aldrig satt mat i munnen frivilligt förut. Vi blev helt i extas och fotade och filmade och messade släkt och vänner, snacka om att bli glad för nåt litet.

    Han har fortsatt sen dess att sätta olika sorters mat i munnen, men förstår inte att tugga så när han får en halv macka så trycker han in hela tills han kväljs. Några droppar vatten har vi också fått i honom med en nappflaska med pipmuggsmunstycke.

    Den som vill kan se filmen "Victor äter själv" här: http://imsavimsa.blogspot.com/2008/1...-ter-sjlv.html

    Ha det bra i Köpenhamn! Bara man kommer iväg brukar det kännas bättre. Kram!
  8. 4
    Vi har också haft framgångar på matfronten! Förra veckan satt han en sked med mat i munnen själv, matyoghurt iofs men ändå. Han har aldrig satt mat i munnen frivilligt förut. Vi blev helt i extas och fotade och filmade och messade släkt och vänner, snacka om att bli glad för nåt litet.

    Han har fortsatt sen dess att sätta olika sorters mat i munnen, men förstår inte att tugga så när han får en halv macka så trycker han in hela tills han kväljs. Några droppar vatten har vi också fått i honom med en nappflaska med pipmuggsmunstycke.

    Den som vill kan se filmen "Victor äter själv" här: http://imsavimsa.blogspot.com/2008/1...-ter-sjlv.html

    Ha det bra i Köpenhamn! Bara man kommer iväg brukar det kännas bättre. Kram!

Liknande trådar

  1. Viskar försiktigt
    By cecilianig in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 09:29
  2. viskar lite försiktigt...
    By pennyj in forum Försöker bli med barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 08:11
  3. *viskar* lite försiktigt.
    By Catrine m.I+C+T in forum Försöker bli med barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 09:40
  4. Viskar lite försiktigt till er
    By xinluo in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 20:37
  5. Viskar MYCKET försiktigt
    By Lilla My * dag 31 av 28* in forum Försöker bli med barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 13:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar