är man knäpp eller?
Missfall
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    är man knäpp eller?

    just nu är jag så trött på mig själv...

    är idag i v 6+0 och mår hur bra som helst.
    Liiite ömma bröst och liiite trött på kvällen - för övrigt INGENTING!!!
    de andra 2 ggr jag varit gravid (1 barn & ett mf) har jag mått apdåligt from v 5...typ KOMA i princip dygnet runt men framförallt efter jobb.

    nu till mitt irritationsmoment - varför kan jag inte njuta av att jag mår bra?
    nej - då kommer oron över att ngt är fel...!!??
    tänk om det inte finns ngt där om ett par veckor när man gör Nupp eller VUL eller vad det nu blir?

    men jag kan ju inte heller begära ett VUL när inget är fel!!
    ingen smärta, ingen blödning...

    -hej, jag vill göra ett VUL för jag mår så bra!!

    ville bara berätta om mitt I-landsproblem...
  2. 1
    är man knäpp eller? just nu är jag så trött på mig själv...

    är idag i v 6+0 och mår hur bra som helst.
    Liiite ömma bröst och liiite trött på kvällen - för övrigt INGENTING!!!
    de andra 2 ggr jag varit gravid (1 barn & ett mf) har jag mått apdåligt from v 5...typ KOMA i princip dygnet runt men framförallt efter jobb.

    nu till mitt irritationsmoment - varför kan jag inte njuta av att jag mår bra?
    nej - då kommer oron över att ngt är fel...!!??
    tänk om det inte finns ngt där om ett par veckor när man gör Nupp eller VUL eller vad det nu blir?

    men jag kan ju inte heller begära ett VUL när inget är fel!!
    ingen smärta, ingen blödning...

    -hej, jag vill göra ett VUL för jag mår så bra!!

    ville bara berätta om mitt I-landsproblem...
  3. Tre vill bli fyra
    #2
    Hihi, "hej, jag vill göra ett VUL för jag mår så bra!!" är ju bara för underbart!!! Det får de nog inte höra ofta ;-)

    Det är verkligen trist att vi inte bara ska kunna slappna av och njuta av att vi äntligen har de där små pyrena i våra magar! Men på något sätt är det vår lott i livet och vi har blivit utvalda till att genomgå den här prövningen...

    Hoppas att du snart kan slappna av och att kanske får må lite illa snart!

    Många kramar och trevlig helg!
  4. 2
    Hihi, "hej, jag vill göra ett VUL för jag mår så bra!!" är ju bara för underbart!!! Det får de nog inte höra ofta ;-)

    Det är verkligen trist att vi inte bara ska kunna slappna av och njuta av att vi äntligen har de där små pyrena i våra magar! Men på något sätt är det vår lott i livet och vi har blivit utvalda till att genomgå den här prövningen...

    Hoppas att du snart kan slappna av och att kanske får må lite illa snart!

    Många kramar och trevlig helg!
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3
    Veckorna går rätt fort ändå,snart är du förbi vecka 12 och då tror jag du kommer våga njuta
  6. 3
    Veckorna går rätt fort ändå,snart är du förbi vecka 12 och då tror jag du kommer våga njuta
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    *skratt*
    Kunde varit jag som skrivit det. Jag har precis samma problem. Känner också att jag mår alldeles för bra för att allt ska vara ok. Har mått apdåligt mina andra graviditeter så...

    Men samtidigt säger ju alla att ingen graviditet är den andra lik så....jaa...vad ska man tro?

    Så länge jag i alla fall gäspar och mår lite illa till och från så är nog allt som det ska men visst oroar jag mig och skulle helst vilja göra ett VUL varje morgon för att konstatera att allt är ok

    kram från en till med ett I-landsproblem
  8. 4
    *skratt*
    Kunde varit jag som skrivit det. Jag har precis samma problem. Känner också att jag mår alldeles för bra för att allt ska vara ok. Har mått apdåligt mina andra graviditeter så...

    Men samtidigt säger ju alla att ingen graviditet är den andra lik så....jaa...vad ska man tro?

    Så länge jag i alla fall gäspar och mår lite illa till och från så är nog allt som det ska men visst oroar jag mig och skulle helst vilja göra ett VUL varje morgon för att konstatera att allt är ok

    kram från en till med ett I-landsproblem
  9. T....
    #5
    Och jag är precis tvärtom, i min värld är no news - good news. Så länge jag inte känner ett smack är jag lugn som en ko.
  10. 5
    Och jag är precis tvärtom, i min värld är no news - good news. Så länge jag inte känner ett smack är jag lugn som en ko.
  11. Tre vill bli fyra
    #6
    Å vad jag önskar att jag kunde tänka lika sunt som du!! Det är ju precis så det är!!!

    Nu ska jag öva mig på att anamma ditt tankesätt! Det får bli mitt nya mantra!

    Trevlig helg!
    KRam
  12. 6
    Å vad jag önskar att jag kunde tänka lika sunt som du!! Det är ju precis så det är!!!

    Nu ska jag öva mig på att anamma ditt tankesätt! Det får bli mitt nya mantra!

    Trevlig helg!
    KRam
  13. Medlem sedan
    May 2007
    #7
    BRA TÄNKT!! så ska jag verkligen oxå försöka tänka...
    det är ju superlyxigt att må ganska bra!!
    TACK...
  14. 7
    BRA TÄNKT!! så ska jag verkligen oxå försöka tänka...
    det är ju superlyxigt att må ganska bra!!
    TACK...
  15. Medlem sedan
    Jul 2008
    #8
    Klart att du inte är knäpp... men du skriver ganska roligt... tack för skrattet!!! Själv behövde jag det eftersom jag mår blä hela tiden... men samtidigt är jag några veckor för dig och jag hoppas verkligen att du slipper illamåendet för så himla kul är det ju inte! När jag var i vecka 6 gick jag också och längtade efter att få må bara lite illa... hm... det gör jag inte längre!

    Ska jag bli lite allvarlig igen tror jag faktiskt att du kan få ett vul, kanske inte på gynakuten, de skulle nog inte ta dig på allvar... *ler*... men att ringa till en privat gynekolog och fråga om de inte kan hjälpa dig att stilla din oro tror jag skulle kunna fungera. Själv fick jag göra det efter mitt första missfall och de tog mig på allvar direkt och lät mig göra vul i både vecka 8 och vecka 12. Min gynekolog då var dessutom kopplad till högkostnadskortet inom vanliga sjukvården, så det kostade mig inte en krona. Jag blev i alla fall lugnad och kunde njuta av resten av graviditeten den gången.

    Den här gången har jag gjort ett tidigt UL och fått se ett hjärta. Det känns faktiskt bättre efter det, fast jag önskar såklart att jag kunde göra ett varje dag bara för att få känna den där lyckokänslan när man ser det lilla, lilla hjärtat ticka på!

    Hoppas att du och alla andra som mår bra fortsätter att må bra!!!

    Kram Kittla
  16. 8
    Klart att du inte är knäpp... men du skriver ganska roligt... tack för skrattet!!! Själv behövde jag det eftersom jag mår blä hela tiden... men samtidigt är jag några veckor för dig och jag hoppas verkligen att du slipper illamåendet för så himla kul är det ju inte! När jag var i vecka 6 gick jag också och längtade efter att få må bara lite illa... hm... det gör jag inte längre!

    Ska jag bli lite allvarlig igen tror jag faktiskt att du kan få ett vul, kanske inte på gynakuten, de skulle nog inte ta dig på allvar... *ler*... men att ringa till en privat gynekolog och fråga om de inte kan hjälpa dig att stilla din oro tror jag skulle kunna fungera. Själv fick jag göra det efter mitt första missfall och de tog mig på allvar direkt och lät mig göra vul i både vecka 8 och vecka 12. Min gynekolog då var dessutom kopplad till högkostnadskortet inom vanliga sjukvården, så det kostade mig inte en krona. Jag blev i alla fall lugnad och kunde njuta av resten av graviditeten den gången.

    Den här gången har jag gjort ett tidigt UL och fått se ett hjärta. Det känns faktiskt bättre efter det, fast jag önskar såklart att jag kunde göra ett varje dag bara för att få känna den där lyckokänslan när man ser det lilla, lilla hjärtat ticka på!

    Hoppas att du och alla andra som mår bra fortsätter att må bra!!!

    Kram Kittla

Liknande trådar

  1. är jag knäpp eller ?
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-22, 17:27
  2. Är jag knäpp eller?
    By Johannah m. 3 in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 15:46
  3. Är jag knäpp, eller?
    By Knäpp? in forum _03 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 22:30
  4. Är jag knäpp eller??
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 17:40
  5. Knäpp eller??
    By Marisan in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 08:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar