5 år sedan
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    5 år sedan

    Idag är det 5 år sedan jag förlorade min lilla dotter. Smärtan, sorgen och saknaden finns fortfarande. Jag kan inte säga att det blir lättare för det är fel uttryck , men jag har accepterat och gått vidare med mitt liv. De tre S´n vet jag att jag kommer att leva med resten av mitt liv.

    En liten dikt jag skrev i januari 2004

    Jag hoppas att ovan molnen, våra änglar har funnit varann
    Jag kan se dem flyga bland molnen och de håller varandra i hand
    De kan sitta på kanten tillsammans och se oss när de har lust
    Att bevara den känslan i hjärtat skänker mig lite tröst
    Jag sänder i tanken en rosa ros, till barnet jag håller kär
    På så sätt vet min dotter att hon hos mig för alltid är


    Årsdagar är alltid jobbiga men i år är jag ovanligt lugn, det var jobbigare förra veckan faktiskt, allrahelst när jag skulle ringa in minnesannonsen.

    Älskar dig, lilla Vilja

    Luvi m. L, *V*, T & M
    Hanna m.L, *V*, T & bf.21/2
  2. 1
    5 år sedan Idag är det 5 år sedan jag förlorade min lilla dotter. Smärtan, sorgen och saknaden finns fortfarande. Jag kan inte säga att det blir lättare för det är fel uttryck , men jag har accepterat och gått vidare med mitt liv. De tre S´n vet jag att jag kommer att leva med resten av mitt liv.

    En liten dikt jag skrev i januari 2004

    Jag hoppas att ovan molnen, våra änglar har funnit varann
    Jag kan se dem flyga bland molnen och de håller varandra i hand
    De kan sitta på kanten tillsammans och se oss när de har lust
    Att bevara den känslan i hjärtat skänker mig lite tröst
    Jag sänder i tanken en rosa ros, till barnet jag håller kär
    På så sätt vet min dotter att hon hos mig för alltid är


    Årsdagar är alltid jobbiga men i år är jag ovanligt lugn, det var jobbigare förra veckan faktiskt, allrahelst när jag skulle ringa in minnesannonsen.

    Älskar dig, lilla Vilja

    Luvi m. L, *V*, T & M
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Vill skicka värmande kramar och tankar till er familj idag. Hoppas att Viljas dag blir så fin som ni önskar...

    Kramisar
    Christèl m *Anja01* & syskon
  4. 2
    Vill skicka värmande kramar och tankar till er familj idag. Hoppas att Viljas dag blir så fin som ni önskar...

    Kramisar
    Christèl m *Anja01* & syskon
  5. Medlem sedan
    Nov 2007
    #3
    "Ser fram" emot vår 5-årsdag.

    Åren går. Jag har svårt att fatta att det snart är 5 år sedan. Det är som Du säger. Sorgen och saknaden är fortfarande stor. Tidslinjen bröts på fel ställe.

    En vacker,uttrycksfull dikt. Jag tror också på en slags "Änglarnas gemenskap". Jag var på en träff för några år sedan, med föräldrar som förlorat sina barn. Vi ställde upp Deras fotgrafier på ett bord. Känslan av någon slags befintlig gemenskap hos Dem blev så stark att jag fortfarande ryser när jag tänker på den.

    Kram
    Änglapappan
  6. 3
    "Ser fram" emot vår 5-årsdag.

    Åren går. Jag har svårt att fatta att det snart är 5 år sedan. Det är som Du säger. Sorgen och saknaden är fortfarande stor. Tidslinjen bröts på fel ställe.

    En vacker,uttrycksfull dikt. Jag tror också på en slags "Änglarnas gemenskap". Jag var på en träff för några år sedan, med föräldrar som förlorat sina barn. Vi ställde upp Deras fotgrafier på ett bord. Känslan av någon slags befintlig gemenskap hos Dem blev så stark att jag fortfarande ryser när jag tänker på den.

    Kram
    Änglapappan
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Kära vännen....

    Många kramar till dig/er...
    Underbar dikt...

    Pia
  8. 4
    Kära vännen....

    Många kramar till dig/er...
    Underbar dikt...

    Pia
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    åhhhh kramar om... känner så igen mig.. snart 4 år för mig.. men ibalnd undrar jag om man är knäpp som sörjer så hårt dessa dagar.. jag vill bara ligga under mitt täcke å gråta... mår inge vidare dec7janu.. dom är de värsta månaderna för mig....

    Kram Åsa med "Engel"
  10. 5
    åhhhh kramar om... känner så igen mig.. snart 4 år för mig.. men ibalnd undrar jag om man är knäpp som sörjer så hårt dessa dagar.. jag vill bara ligga under mitt täcke å gråta... mår inge vidare dec7janu.. dom är de värsta månaderna för mig....

    Kram Åsa med "Engel"

Liknande trådar

  1. Nu är det ett år sedan
    By "Es mamma" in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-07-30, 11:04
  2. Ett tag sedan
    By happy83 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 20:17
  3. hmm var ett tag sedan
    By anna m kotten in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 15:08
  4. För 3 år sedan
    By Annika med V & L in forum _03 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 23:23
  5. Sedan jag fick barn för 4 år sedan...
    By Annika in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 20:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar