Barnkalaset för Olivia dröjde lite den här gången (över en månad), bl.a. eftersom vi åkte på semester strax efter hennes födelsedag. Nu har hon haft 9 tjejkompisar här på kalas.Vi bjöd alla tjejer i de två parallellklassernas sexårsgrupp + några andra nära kompisar.

Blev själv ganska paff när en av hennes klasskompisar (en kille) valde att bjuda några utvalda killar och tjejer. Olivias bästa kompis blev bjuden, men inte Olivia. Hade de varit kompisar i skolan hade jag förstått, men nu tyckte jag det var lite märkligt. Samtidigt får väl andra göra som de vill, men för oss är det självklart med en tydlig avgränsning, så inte någon känner sig utesluten.

Det var köp-pizza, princesstårta med färdigt lock, lite hemgjorda rosor och maräng och glass som botten och sedan gottepåsar man fick leta efter. Tjejerna lekte bra tillsammans (en hel del spring blir det ju). Nu är vi rätt trötta allihop. Tyvärr är jag själv brak-förkyld och har tappat rösten nästan helt. Hjälper inte att jag nu arbetar mer med vuxna. Är ju runt på skolor och förskolor varje vecka ändå, så smittan råkar man väl ändå ut för kanske.

Hoppas ni alla har en bra helg - här är kallt och klart väder. Fick satt ut lyktan med ljus innan barnen kom - man får ta tillvara det bästa av varje årstid.

Kramis!