Blöder idag :(
Missfall
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    Blöder idag :(

    Så var det dags igen...har börjat blöda och det är nog kört för mig IGEN...buääää

    Har ju hela tiden känt att jag mått alldeles för bra och att allt inte är som det ska men innerst inne hoppas man ju och klamrar sig fast vid fakta att "alla graviditeter är olika". Kanske är denna graviditeten annorlunda....men nej...det verkar inte så. I mitt fall betyder blod MF.

    Funderar på om jag ska ringa MVC imorgon och höra om man kan få ett VUL för att konstatera missfallet, få tabletter och sen få ut allt. Vill bara att det ska vara över nu. Är så ledsen men kan inte gråta.

    Maken tycker att det bara är att gå vidare, inget att gräva ner sig för. Bättre att lägga all energi på de barn vi har. Visst, det är klart, men jag måste väl få sörja det barn jag aldrig fick!

    Vill bara lägga mig ner och sova bort resten av året
    Låt mig gå i ide till våren så kanske jag känner mig piggare då!

    // ledsen idag
    MammaMu till fem prinsessor
  2. 1
    Blöder idag :( Så var det dags igen...har börjat blöda och det är nog kört för mig IGEN...buääää

    Har ju hela tiden känt att jag mått alldeles för bra och att allt inte är som det ska men innerst inne hoppas man ju och klamrar sig fast vid fakta att "alla graviditeter är olika". Kanske är denna graviditeten annorlunda....men nej...det verkar inte så. I mitt fall betyder blod MF.

    Funderar på om jag ska ringa MVC imorgon och höra om man kan få ett VUL för att konstatera missfallet, få tabletter och sen få ut allt. Vill bara att det ska vara över nu. Är så ledsen men kan inte gråta.

    Maken tycker att det bara är att gå vidare, inget att gräva ner sig för. Bättre att lägga all energi på de barn vi har. Visst, det är klart, men jag måste väl få sörja det barn jag aldrig fick!

    Vill bara lägga mig ner och sova bort resten av året
    Låt mig gå i ide till våren så kanske jag känner mig piggare då!

    // ledsen idag
  3. anonym för nu
    #2
    beklagar verkligen!
    tycker att du ska ringa imorgon till MVC eller gynakuten så du får klarhet!

    Klart du får sörja om det är så att det är missfall på gång. Det är jobbigt och sorgligt!!! och det måste få sörjas.
  4. 2
    beklagar verkligen!
    tycker att du ska ringa imorgon till MVC eller gynakuten så du får klarhet!

    Klart du får sörja om det är så att det är missfall på gång. Det är jobbigt och sorgligt!!! och det måste få sörjas.
  5. Medlem sedan
    May 2007
    #3
    men lilla gumman...
    jag tycker oxå du ska kolla upp det!!
    vilken v är du i?

    jag hoppas VERKLIGEN det bara var en liten blödning som inte betyder ngt...
    håller tummarna för dig...
    kram
  6. 3
    men lilla gumman...
    jag tycker oxå du ska kolla upp det!!
    vilken v är du i?

    jag hoppas VERKLIGEN det bara var en liten blödning som inte betyder ngt...
    håller tummarna för dig...
    kram
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Tyvärr var det ingen liten blödning och jag har blödit kraftigt hela natten
    Bloat ner säng, golv, badrumsmatta och toalett totalt. Maken fick stanna hemma med barnen idag för jag var helt slut på morgonen.

    Så det är kört för mig...IGEN!!!! Fattar inte att detta händer en gång till. Det skulle ju bli bebis denna gång!? Samtidigt har jag ju känt på mig att allt inte var som det skulle eftersom jag mått alldeles för bra helt enkelt

    I somras hann jag till v.10 innan det var kört, denna gången hann jag bara precis in i v.9. Är så less på allt just nu. Kanske det inte är meningen att vi ska få en bebis igen! Vi kanske är för gamla och grå helt enkelt. Usch...vill bara gräva ner mig och gå i ide till sommaren

    Så nu lämnar jag er och återgår till Missfall och Mellan missfall & graviditet

    Önskar er alla lycka till på resan mot bebis!

    /Marilen
  8. 4
    Tyvärr var det ingen liten blödning och jag har blödit kraftigt hela natten
    Bloat ner säng, golv, badrumsmatta och toalett totalt. Maken fick stanna hemma med barnen idag för jag var helt slut på morgonen.

    Så det är kört för mig...IGEN!!!! Fattar inte att detta händer en gång till. Det skulle ju bli bebis denna gång!? Samtidigt har jag ju känt på mig att allt inte var som det skulle eftersom jag mått alldeles för bra helt enkelt

    I somras hann jag till v.10 innan det var kört, denna gången hann jag bara precis in i v.9. Är så less på allt just nu. Kanske det inte är meningen att vi ska få en bebis igen! Vi kanske är för gamla och grå helt enkelt. Usch...vill bara gräva ner mig och gå i ide till sommaren

    Så nu lämnar jag er och återgår till Missfall och Mellan missfall & graviditet

    Önskar er alla lycka till på resan mot bebis!

    /Marilen
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5
    USCH... jag lider verkligen med dig...
    ta nu tid att sörja sen kommer du känna hur du vill göra...
    jag hade nog ändå åkt och kollat, bara för att få det 100 % bekräftat.
    man har ju hört om de som blött och sen har det ändå gått bra.
    förmodligen känner du hur det ligger till men ändå...

    jag mår ju oxå lite för bra (tänker ibland MA) men samtidigt så känns det konstigt att kolla upp ngt som är "bra"...?

    tänk nu bara på dig själv ett tag så att du får nya krafter...
    Blutsaft morgon och kväll för att få upp blod/järnvärdet.
    KRAM
  10. 5
    USCH... jag lider verkligen med dig...
    ta nu tid att sörja sen kommer du känna hur du vill göra...
    jag hade nog ändå åkt och kollat, bara för att få det 100 % bekräftat.
    man har ju hört om de som blött och sen har det ändå gått bra.
    förmodligen känner du hur det ligger till men ändå...

    jag mår ju oxå lite för bra (tänker ibland MA) men samtidigt så känns det konstigt att kolla upp ngt som är "bra"...?

    tänk nu bara på dig själv ett tag så att du får nya krafter...
    Blutsaft morgon och kväll för att få upp blod/järnvärdet.
    KRAM
  11. Medlem sedan
    Jul 2008
    #6
    Åh, marilen... vad tråkigt... jag önskade verkligen att du skulle få behålla din bebis den här gången... förstår att du är jätteledsen... och det är jag också för er skull.

    Gråt nu, och kramas mycket... det är det enda som hjälper... jag skickar också en kram!

    din Kittla
  12. 6
    Åh, marilen... vad tråkigt... jag önskade verkligen att du skulle få behålla din bebis den här gången... förstår att du är jätteledsen... och det är jag också för er skull.

    Gråt nu, och kramas mycket... det är det enda som hjälper... jag skickar också en kram!

    din Kittla
  13. T....
    #7
    Neeeeej, stackars, stackars.....

    Det riktigt skär i hjärtat när någon, speciellt i denna grupp, ska behöva drabbas.

    Läste i ditt svar till elvisp här ovanför att dina mf ligger ungefär lika tidmässigt. Om jag vore du skulle jag försöka få till en utredning. Kanske är det något som går att rätta till?


    STOR tröstkram till dig!!!
  14. 7
    Neeeeej, stackars, stackars.....

    Det riktigt skär i hjärtat när någon, speciellt i denna grupp, ska behöva drabbas.

    Läste i ditt svar till elvisp här ovanför att dina mf ligger ungefär lika tidmässigt. Om jag vore du skulle jag försöka få till en utredning. Kanske är det något som går att rätta till?


    STOR tröstkram till dig!!!
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    Blödningen avtog igår kväll och inatt har det varit lugnt men jag har fortfarande ont, som träningsvärk, och känner mig helt kraftlös så imorse tog jag en järntablett. Har ett helt lager med järntabletter eftersom båda jag och maken är blodgivare. De har alltid varit bra att ha andra halvan av mina graviditeter så vi sparar dem alltid.

    Hade inte riktigt tänkt mig att använda dem så här men nu får det bli så. I alla fall en vecka framåt så får vi se om jag blir piggare. Känner mig helt slut och minsta ansträngning får hjärtat att skena.

    Ska nog sova en del idag också. Har lämnat barnen på förskolan idag så jag har några timmar för mig själv.

    Båda mina svägerskor arbetar på förskolan och en av dem vet vad som hänt så imorse bröt jag nästan ihop på skolgården när hon kramade om mig. Skönt att hon vet men samtidigt jobbigt.

    Suck...jag bara svamlar hit och dit. Känner mig helt lost och vet inte riktigt hur jag ska gå vidare just nu.

    Jag kikar väl in här emellanåt och ser hur det går för er.

    Kram och lycka till
  16. 8
    Blödningen avtog igår kväll och inatt har det varit lugnt men jag har fortfarande ont, som träningsvärk, och känner mig helt kraftlös så imorse tog jag en järntablett. Har ett helt lager med järntabletter eftersom båda jag och maken är blodgivare. De har alltid varit bra att ha andra halvan av mina graviditeter så vi sparar dem alltid.

    Hade inte riktigt tänkt mig att använda dem så här men nu får det bli så. I alla fall en vecka framåt så får vi se om jag blir piggare. Känner mig helt slut och minsta ansträngning får hjärtat att skena.

    Ska nog sova en del idag också. Har lämnat barnen på förskolan idag så jag har några timmar för mig själv.

    Båda mina svägerskor arbetar på förskolan och en av dem vet vad som hänt så imorse bröt jag nästan ihop på skolgården när hon kramade om mig. Skönt att hon vet men samtidigt jobbigt.

    Suck...jag bara svamlar hit och dit. Känner mig helt lost och vet inte riktigt hur jag ska gå vidare just nu.

    Jag kikar väl in här emellanåt och ser hur det går för er.

    Kram och lycka till
  17. Medlem sedan
    Aug 2007
    #9
    Ja jag fattar fortfarande inte hur det kunde bli så här. Statistiken talade ju sitt tydliga språk...barn-barn-mf-barn-barn-mf- sen skulle det ju bli barn men blev mf igen!

    Funderar på om jag ska be att få testa såna där tabletter med grav.hormoner nästa gång. Kommer inte ihåg vad det heter men det får jag väl ta reda på.

    Nu väntar en lång december innan jag passerat ÄL och första mens igen. Känns som att 2009 inte kommer blir bättre.

    Åh, jag är så tråkig just nu. Ser inget positivt alls...allt är bara svart, svart, svart

    Önskar dig lycka till och jag kommer kika in ibland och se hur det går för dig och de andra.

    kram Marilen
  18. 9
    Ja jag fattar fortfarande inte hur det kunde bli så här. Statistiken talade ju sitt tydliga språk...barn-barn-mf-barn-barn-mf- sen skulle det ju bli barn men blev mf igen!

    Funderar på om jag ska be att få testa såna där tabletter med grav.hormoner nästa gång. Kommer inte ihåg vad det heter men det får jag väl ta reda på.

    Nu väntar en lång december innan jag passerat ÄL och första mens igen. Känns som att 2009 inte kommer blir bättre.

    Åh, jag är så tråkig just nu. Ser inget positivt alls...allt är bara svart, svart, svart

    Önskar dig lycka till och jag kommer kika in ibland och se hur det går för dig och de andra.

    kram Marilen
  19. Tre vill bli fyra
    #10
    Marilen så ledsen jag blir av att läsa om ditt missfall! Att få ett andra missfall på raken, när man verkligen trott att nu är det vår tur är fruktansvärt och jag beklagar verkligen att det blev så även för er!

    Skickar en massa styrkekramar och hoppas att du snart känner dig piggare!
  20. 10
    Marilen så ledsen jag blir av att läsa om ditt missfall! Att få ett andra missfall på raken, när man verkligen trott att nu är det vår tur är fruktansvärt och jag beklagar verkligen att det blev så även för er!

    Skickar en massa styrkekramar och hoppas att du snart känner dig piggare!
  21. Medlem sedan
    Apr 2004
    #11
    Men vad jobbigt,det behöver ju absolut inte vara kört för att du blöder även om det känns så(fast det vet du förstås).
    VUL kan du säkert få,du behöver ju få veta vad blödningen beror på.
    Kram
  22. 11
    Men vad jobbigt,det behöver ju absolut inte vara kört för att du blöder även om det känns så(fast det vet du förstås).
    VUL kan du säkert få,du behöver ju få veta vad blödningen beror på.
    Kram
  23. Medlem sedan
    Apr 2004
    #12
    Såg att du blött mycket...hur många missfall har du haft?Har man haft 3 eller fler på "raken" tror jag man ska ha rätt till utredning utan att behöva be om det.
    Håller tummarna för att du snart mår bättre.
  24. 12
    Såg att du blött mycket...hur många missfall har du haft?Har man haft 3 eller fler på "raken" tror jag man ska ha rätt till utredning utan att behöva be om det.
    Håller tummarna för att du snart mår bättre.
  25. Medlem sedan
    Aug 2007
    #13
    Jo jag har haft tre men bara två på raken så att säga. Idag kom alla hinnor ut så nu blöder jag bara som en vanlig mens

    Är helt slut efter minsta ansträngning så jag har börjat äta järntabletter och tänker göra det veckan ut så får vi se om jag piggnar till. Känns ju redan bättre nu när blödningen avtagit.

    kram och lycka till
  26. 13
    Jo jag har haft tre men bara två på raken så att säga. Idag kom alla hinnor ut så nu blöder jag bara som en vanlig mens

    Är helt slut efter minsta ansträngning så jag har börjat äta järntabletter och tänker göra det veckan ut så får vi se om jag piggnar till. Känns ju redan bättre nu när blödningen avtagit.

    kram och lycka till
  27. Medlem sedan
    Jul 2008
    #14
    Mmm... vi hade ju bestämt att statistiken fungerade så... jag förstår heller ingenting!

    Klart att det känns långt för dig just nu, men du får ta en dag i taget, eller en timme i taget ibland. Det blir bättre... och jag håller verkligen tummarna för att 2009 blir ett mycket bättre år för dig. Klart du kan kika in här ibland, men jag hoppas att du snart flyttar in hit själv igen... *ler försiktigt*...! Nu ska vi inte ha fler missfall... du har redan uppfyllt din kvot med råge, så nästa gång går det bra!!!

    Tänker på dig!
    Kram Kittla
  28. 14
    Mmm... vi hade ju bestämt att statistiken fungerade så... jag förstår heller ingenting!

    Klart att det känns långt för dig just nu, men du får ta en dag i taget, eller en timme i taget ibland. Det blir bättre... och jag håller verkligen tummarna för att 2009 blir ett mycket bättre år för dig. Klart du kan kika in här ibland, men jag hoppas att du snart flyttar in hit själv igen... *ler försiktigt*...! Nu ska vi inte ha fler missfall... du har redan uppfyllt din kvot med råge, så nästa gång går det bra!!!

    Tänker på dig!
    Kram Kittla

Liknande trådar

  1. Blöder idag igen...
    By mamma m två pojkar in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 21:13
  2. Jag blöder inte idag!!
    By mamma m två pojkar in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 16:31
  3. Blöder idag igen...
    By Acirlu...Gbg in forum _0705 Majbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 07:50
  4. Idag blöder det.
    By Mamma till 2. in forum Abort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 11:37
  5. Blöder idag....
    By *hemlig* in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 19:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar