Mat
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Mat

    Hur har era oktoberbarn det med maten?
    Min Moa kan äta bra en dag sen nästa dag är det så svårt att få i henne nånting. Oftast får vi mata henne. Det verkar som om hon kan klara sig på luft ibland. Hon är inte smal men man blir ju orolig.
    Storasyster var likadan i den åldern men hon äter som en häst nu.
  2. 1
    Mat Hur har era oktoberbarn det med maten?
    Min Moa kan äta bra en dag sen nästa dag är det så svårt att få i henne nånting. Oftast får vi mata henne. Det verkar som om hon kan klara sig på luft ibland. Hon är inte smal men man blir ju orolig.
    Storasyster var likadan i den åldern men hon äter som en häst nu.
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Sara är nog lite lika

    ,men jag har slutat att oroa mig. Alla mina barn har varit så i perioder och det känns inte som att det kommer perioder då det är lätt med mat och det finns perioder då det går mer trögt. Eftersom jag kände att det var alldeles för mycket fokus på hur och vad man åt när jag var liten, så har jag varit väldigt inne på att INTE fokuser på det själv. Inte för att på något vis förringa din oro, men så hanterar jag det.
  4. 2
    Sara är nog lite lika ,men jag har slutat att oroa mig. Alla mina barn har varit så i perioder och det känns inte som att det kommer perioder då det är lätt med mat och det finns perioder då det går mer trögt. Eftersom jag kände att det var alldeles för mycket fokus på hur och vad man åt när jag var liten, så har jag varit väldigt inne på att INTE fokuser på det själv. Inte för att på något vis förringa din oro, men så hanterar jag det.
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    Ganska bra, men det är ju ungefär som Moa. Ena dagen äter han som en häst och andra dagen ingenting. Vi har däremot valt att inte bry oss och gör ingen affär av det. Vill han inte äta, så slipper han. Däremot får han inget extra mellan måltiderna, utan han får lära sig att när det är mat så är det. Vi är också noga med att hela familjen sitter ner och äter tillsammans.
  6. 3
    Ganska bra, men det är ju ungefär som Moa. Ena dagen äter han som en häst och andra dagen ingenting. Vi har däremot valt att inte bry oss och gör ingen affär av det. Vill han inte äta, så slipper han. Däremot får han inget extra mellan måltiderna, utan han får lära sig att när det är mat så är det. Vi är också noga med att hela familjen sitter ner och äter tillsammans.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar