Hur ska ni fira jul?
_0904 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Hur ska ni fira jul?

    Ett litet avbrott i mag/bebissnacket. Nu vill jag veta hur ni ska fira jul. Hemma? Borta? Med släkt? Vänner? Själva? Som ni alltid gjort, eller nått helt nytt?
  2. 1
    Hur ska ni fira jul? Ett litet avbrott i mag/bebissnacket. Nu vill jag veta hur ni ska fira jul. Hemma? Borta? Med släkt? Vänner? Själva? Som ni alltid gjort, eller nått helt nytt?
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Vilken trevlig fråga. Jag älskar att tänka på julen. Julen är min favorithögtid.

    Vi ska göra som vi alltid gör: åka till mina föräldrar i Medelpad och fira jul med min sida av familjen. På samma sätt som jag gjort sen jag föddes. Härliga traditioner! Vi har inte träffats sen i oktober och jag ser fram emot maten, granen, snön, klapparna, men framför allt umgås med familjen.

    Jag har redan börjat köpa julklappar. Har nån annan gjort det? Har köpt en webkamera till föräldrarna, en till brorsan och en till oss. Vi bor så långt ifrån varandra och träffas så sällan så jag tänkte det kunde vara kul att ses ibland. Dessutom (förlåt nu kommer det bäbissnack) så kan dom se och prata med bäbisen när den kommer. Och h*n kan se dom så småningom.
  4. 2
    Vilken trevlig fråga. Jag älskar att tänka på julen. Julen är min favorithögtid.

    Vi ska göra som vi alltid gör: åka till mina föräldrar i Medelpad och fira jul med min sida av familjen. På samma sätt som jag gjort sen jag föddes. Härliga traditioner! Vi har inte träffats sen i oktober och jag ser fram emot maten, granen, snön, klapparna, men framför allt umgås med familjen.

    Jag har redan börjat köpa julklappar. Har nån annan gjort det? Har köpt en webkamera till föräldrarna, en till brorsan och en till oss. Vi bor så långt ifrån varandra och träffas så sällan så jag tänkte det kunde vara kul att ses ibland. Dessutom (förlåt nu kommer det bäbissnack) så kan dom se och prata med bäbisen när den kommer. Och h*n kan se dom så småningom.
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Det blir hos mina svärföräldrar som förra året. Jag "tappade" ju mina päron för två år sedan så julen är väl så där. Men det blir med min mans föräldrar, morbror och kusiner.
  6. 3
    Det blir hos mina svärföräldrar som förra året. Jag "tappade" ju mina päron för två år sedan så julen är väl så där. Men det blir med min mans föräldrar, morbror och kusiner.
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Vi ska fira bara vi och magen och försöka få ihop tre länders traditioner minus kött för mig eftersom jag är vegetarian. Ska bli jättemysigt att fira bara vi och vi har fullt pådrag här med att göra pynt ihop och söka skapa den där magiska känslan genom olika kreativiteter. Det är nästan hela grejen tycker jag. Att skapa julkort ihop, koka knäck, planera maten och finurla ihop vad vi ska köpa till olika människor! Jättekul! Hoppas det blir sådan här julig stämning med snö också.
  8. 4
    Vi ska fira bara vi och magen och försöka få ihop tre länders traditioner minus kött för mig eftersom jag är vegetarian. Ska bli jättemysigt att fira bara vi och vi har fullt pådrag här med att göra pynt ihop och söka skapa den där magiska känslan genom olika kreativiteter. Det är nästan hela grejen tycker jag. Att skapa julkort ihop, koka knäck, planera maten och finurla ihop vad vi ska köpa till olika människor! Jättekul! Hoppas det blir sådan här julig stämning med snö också.
  9. Medlem sedan
    Sep 2008
    #5
    Vi ska fira jul hemma hos oss iår, så det blir min sambos familj (2 systrar och föräldrar) och min extrapappa samt mina två minsta syskon... Så det ska bli spännande, det blir första gången man står och lagar julmat!
  10. 5
    Vi ska fira jul hemma hos oss iår, så det blir min sambos familj (2 systrar och föräldrar) och min extrapappa samt mina två minsta syskon... Så det ska bli spännande, det blir första gången man står och lagar julmat!
  11. Medlem sedan
    Sep 2008
    #6
    Det blir nog i Madrid med min sambos familj som de senaste tre åren och det är väldigt trevligt och lugnt.

    Jag har annars aldrig tyckt speciellt mycket om julen (Lucia gillar jag ) eftersom jag är skilsmässobarn några gånger om och det alltid varit bråk och ångest om vart man ska vara (gillar min familj i vanliga fall men på julen blir de som förbytta...) så jag föredrar att vara långt borta på julen men nästa jul kommer bli mysig för då blir det jag, sambo och bebis DET ser jag fram emot.

    Hoppas att ni alla får det trevligt!!!
  12. 6
    Det blir nog i Madrid med min sambos familj som de senaste tre åren och det är väldigt trevligt och lugnt.

    Jag har annars aldrig tyckt speciellt mycket om julen (Lucia gillar jag ) eftersom jag är skilsmässobarn några gånger om och det alltid varit bråk och ångest om vart man ska vara (gillar min familj i vanliga fall men på julen blir de som förbytta...) så jag föredrar att vara långt borta på julen men nästa jul kommer bli mysig för då blir det jag, sambo och bebis DET ser jag fram emot.

    Hoppas att ni alla får det trevligt!!!
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Vi ska till stugan i Sälen som vanligt, firar med mina föräldrar. Börjar dagen med "dopp i grytan" då även min farbror o kusin kommer. Sen är det bara jag, sambon vår son Ryan o mina föräldrar (mysigt). Kalle Anka är ett måste, tomten kommer i år för första gången på många år Får se vad Ryan tycker om honom
    Vi ska faktiskt strunta i julbordet på julafton o äta det på juldagen istället som ett test. Eftersom vi alla är så super mätta efter "dopp i grytan" så är ingen sugen på ett stort julbord den dagen så vi får se hur det blir
    ÄLSKAR JULEN!!!!!
  14. 7
    Vi ska till stugan i Sälen som vanligt, firar med mina föräldrar. Börjar dagen med "dopp i grytan" då även min farbror o kusin kommer. Sen är det bara jag, sambon vår son Ryan o mina föräldrar (mysigt). Kalle Anka är ett måste, tomten kommer i år för första gången på många år Får se vad Ryan tycker om honom
    Vi ska faktiskt strunta i julbordet på julafton o äta det på juldagen istället som ett test. Eftersom vi alla är så super mätta efter "dopp i grytan" så är ingen sugen på ett stort julbord den dagen så vi får se hur det blir
    ÄLSKAR JULEN!!!!!
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8

    Vilken bra julklapp

    webbkamera. Perfekt för er. Själv har jag inte köpt julklappar ännu. Bara funderat på vad vi ska köpa till dotter. Hon fyller år nu först på söndag. Mysigt det låter med julfirandet. LÄngtar me.
  16. 8
    Vilken bra julklapp webbkamera. Perfekt för er. Själv har jag inte köpt julklappar ännu. Bara funderat på vad vi ska köpa till dotter. Hon fyller år nu först på söndag. Mysigt det låter med julfirandet. LÄngtar me.
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9

    Svarar själv

    Vi ska fira hos min svärmor (som vi gjort de senaste 8 åren eller nått). Min man fyller år på julafton oxå så vi friar honom med. Hans mormor å morfar är där och hans bror + tjej. Ibland e det bara vi familjen, ibland är annan släkt/vänner oxåså inbjudan. Det brukar vara god mat, glad stämning, musik å lite dans. Vi sover alltid över där fast vi bor nära. Så himla mysigt att vakna där å äta god skinksmörgås frukost. Jag längtar.
  18. 9
    Svarar själv Vi ska fira hos min svärmor (som vi gjort de senaste 8 åren eller nått). Min man fyller år på julafton oxå så vi friar honom med. Hans mormor å morfar är där och hans bror + tjej. Ibland e det bara vi familjen, ibland är annan släkt/vänner oxåså inbjudan. Det brukar vara god mat, glad stämning, musik å lite dans. Vi sover alltid över där fast vi bor nära. Så himla mysigt att vakna där å äta god skinksmörgås frukost. Jag längtar.
  19. Medlem sedan
    Jun 2006
    #10
    Jag skulle också vilja ha hemma hos mig så mina bröder kan vara med!! Jag har dock alldeles för litet hus ännu, men jag längtar tills det är möjligt!
  20. 10
    Jag skulle också vilja ha hemma hos mig så mina bröder kan vara med!! Jag har dock alldeles för litet hus ännu, men jag längtar tills det är möjligt!
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11
    Hemma hos oss blir det i år. Mina föräldrar bor 30 mil bort, så julen har alltid inneburit pendling hit och dit för att träffa nära och kära, och för att göra alla "nöjda". Så, i år sa vi att alla som ville var välkomna att fira hemma hos oss. Ska bli skönt! Det blir mina föräldrar, och makens föräldrar, samt min svägerksa. Lagom.

    Hade gärna rest utomlands någon jul, bara för att testa. Men inte i år..
  22. 11
    Hemma hos oss blir det i år. Mina föräldrar bor 30 mil bort, så julen har alltid inneburit pendling hit och dit för att träffa nära och kära, och för att göra alla "nöjda". Så, i år sa vi att alla som ville var välkomna att fira hemma hos oss. Ska bli skönt! Det blir mina föräldrar, och makens föräldrar, samt min svägerksa. Lagom.

    Hade gärna rest utomlands någon jul, bara för att testa. Men inte i år..
  23. Medlem sedan
    Apr 2006
    #12
    Vi kommer att fira på två ställen. Förmiddag hos mina föräldrar med syrran och hennes familj. Efter Kalle Anka bär det av till sambons mamma så vi firar lite ihop henne och sambons syskon med familjer. Jag LÄNGTAR tills jag flyttar till hus och kan bjuda hem alla till mig istället för att åka runt på julen. Vi bor alla nära varandra så vi behöver inte åka jättelångt men ändå...
    Det kommer bli massa mat och massa julklappar med lek och stoj. Många barn i 2-årsåldern eftersom kusinerna kommit tätt ihop.
  24. 12
    Vi kommer att fira på två ställen. Förmiddag hos mina föräldrar med syrran och hennes familj. Efter Kalle Anka bär det av till sambons mamma så vi firar lite ihop henne och sambons syskon med familjer. Jag LÄNGTAR tills jag flyttar till hus och kan bjuda hem alla till mig istället för att åka runt på julen. Vi bor alla nära varandra så vi behöver inte åka jättelångt men ändå...
    Det kommer bli massa mat och massa julklappar med lek och stoj. Många barn i 2-årsåldern eftersom kusinerna kommit tätt ihop.
  25. Medlem sedan
    Nov 2008
    #13

    fått en julklapp :)

    Jag gillar med julen men just julafton är lite jobbig för mej. Man vill som andra med svarat, vara alla till lags å helst vill ju jag vara med min familj jämt men man måste ju dela lika. Min mamma gick bort för ett par år sedan och nu längtar jag så otroligt efter henne för hon älskade jul och att ha hela familjen samlad.
    Men dagarna runt omkring är mysiga med mannen å hunden å vännerna God mat å långa promenader... är redan mysigt med förnberedelser, jag älskar inredning å binder kransar och tar fram kanel å allt
    Som en liten julklapp var vi på UL idag å fick se lilla sprattelgubben/gumman där inne Vilken lycka Jag är rikast i världen!

    Hoppas att ni alla får en jul som ni trivs med och gott om frid å fröjd

    Kram
  26. 13
    fått en julklapp :) Jag gillar med julen men just julafton är lite jobbig för mej. Man vill som andra med svarat, vara alla till lags å helst vill ju jag vara med min familj jämt men man måste ju dela lika. Min mamma gick bort för ett par år sedan och nu längtar jag så otroligt efter henne för hon älskade jul och att ha hela familjen samlad.
    Men dagarna runt omkring är mysiga med mannen å hunden å vännerna God mat å långa promenader... är redan mysigt med förnberedelser, jag älskar inredning å binder kransar och tar fram kanel å allt
    Som en liten julklapp var vi på UL idag å fick se lilla sprattelgubben/gumman där inne Vilken lycka Jag är rikast i världen!

    Hoppas att ni alla får en jul som ni trivs med och gott om frid å fröjd

    Kram

Liknande trådar

  1. En dag att fira!
    By Gabricia in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 08:42
  2. fira jul för att.....
    By gräddnos in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 11:36
  3. hur fira???
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 19:35
  4. Hur ska ni fira
    By Britz in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 08:06
  5. Fira att man går ut 9an?
    By ~Trixie~ in forum Tonåringar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 11:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar