Badning!
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Badning!

    Hej allihopa!

    Undrar hur ofta ni badar era små?


    kram till er alla!
    Emmzii
  2. 1
    Badning! Hej allihopa!

    Undrar hur ofta ni badar era små?


    kram till er alla!
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Under vintern ska man inte bada barn för ofta eftersom man tvättarbort skyddet de behöver när det är kallt ute. Våra barn duschar 1 gång i veckan, Lovisa badar i badbaljan. Skolbarnen duschar självklart efter gymnastiken också. Våra barn har torr hud och skulle inte må bra av att duscha varje dag som många andra gör.

    Kram!
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  4. 2
    Under vintern ska man inte bada barn för ofta eftersom man tvättarbort skyddet de behöver när det är kallt ute. Våra barn duschar 1 gång i veckan, Lovisa badar i badbaljan. Skolbarnen duschar självklart efter gymnastiken också. Våra barn har torr hud och skulle inte må bra av att duscha varje dag som många andra gör.

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Våran lilla torris badar i baljan 1g/v. Daglig tvätt med tvättlapp i alla veck samt handfatstvätt av rumpa efter bajsblöja. Tycker hon doftar underbart trots att hon badar så sällan
    Kram Ann.
  6. 3
    Våran lilla torris badar i baljan 1g/v. Daglig tvätt med tvättlapp i alla veck samt handfatstvätt av rumpa efter bajsblöja. Tycker hon doftar underbart trots att hon badar så sällan
    Kram Ann.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Min lilla M badade för första gången i söndags 8 veckor gammal, det var egentligen inte för att det behövdes utan för att alla vi andra lekte med vatten i badkaret och då fick hon också vara med. Stora killen har heller inte badat ofta, max en gång i månaden som bebis och kanske var tredje vecka numera. Vi har inte haft några "medel" annat än när han kletat smör i håret eller liknande då vi använt liiiiite lite barnschampo för att få bort det.
  8. 4
    Min lilla M badade för första gången i söndags 8 veckor gammal, det var egentligen inte för att det behövdes utan för att alla vi andra lekte med vatten i badkaret och då fick hon också vara med. Stora killen har heller inte badat ofta, max en gång i månaden som bebis och kanske var tredje vecka numera. Vi har inte haft några "medel" annat än när han kletat smör i håret eller liknande då vi använt liiiiite lite barnschampo för att få bort det.
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    Sigge är en riktig torris så jag ska inte bada så ofta, men 1g/v har jag stoppat ner honom i ett riktigt oljebad och han älskar att bada =)
    Kväll blir det baddax!
  10. 5
    Sigge är en riktig torris så jag ska inte bada så ofta, men 1g/v har jag stoppat ner honom i ett riktigt oljebad och han älskar att bada =)
    Kväll blir det baddax!
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    En gång i veckan badar Julia, rikligt med olja har vi i vattnet. Hon gillar verkligen att ligga där i värmen, vem gör inte det *S*

    Kram
  12. 6
    En gång i veckan badar Julia, rikligt med olja har vi i vattnet. Hon gillar verkligen att ligga där i värmen, vem gör inte det *S*

    Kram
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7
    en gång i veckan är det badning sen om man bajsat eller kissat på sig själv alltså mer än i blöjan såklart, så tvättar jag av honom..
  14. 7
    en gång i veckan är det badning sen om man bajsat eller kissat på sig själv alltså mer än i blöjan såklart, så tvättar jag av honom..
  15. Medlem sedan
    Jun 2000
    #8

    en lite lortgris

    Hedvig badar max en gång varannan vecka. Det känns liksom inte som att hon blir skitig (jämfört med storebror t.ex som kom hem från dagis och hade åkt kana i en lerbacke...då kan man snacka om skitig). Hon badar ibland för att hon verkar tycka det är skönt. Det enda stället man får vara noga med är mellan alla dubbelhakor, där kan det lukta mycket märkligt.
  16. 8
    en lite lortgris Hedvig badar max en gång varannan vecka. Det känns liksom inte som att hon blir skitig (jämfört med storebror t.ex som kom hem från dagis och hade åkt kana i en lerbacke...då kan man snacka om skitig). Hon badar ibland för att hon verkar tycka det är skönt. Det enda stället man får vara noga med är mellan alla dubbelhakor, där kan det lukta mycket märkligt.
  17. Medlem sedan
    Dec 1999
    #9
    Vi är ju bastu badare . Rox får bast 1-2 ggr i veckan. Resten av familjen bastar varje dag.
  18. 9
    Vi är ju bastu badare . Rox får bast 1-2 ggr i veckan. Resten av familjen bastar varje dag.
  19. Medlem sedan
    May 2008
    #10
    Jag badar honom när det behövs. Ibland är det ju så kläggigt med all mjölk, kräk och annat. Sen svettas han mycket när han suger...så kanske varannan dag.......
  20. 10
    Jag badar honom när det behövs. Ibland är det ju så kläggigt med all mjölk, kräk och annat. Sen svettas han mycket när han suger...så kanske varannan dag.......

Liknande trådar

  1. Badning
    By helen_riyo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 22:01
  2. Badning
    By SarahB in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 17:36
  3. Badning
    By Bappy in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 22:15
  4. Badning
    By Mia m Jesper o lille in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 21:06
  5. badning
    By liskari in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 08:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar